معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش تشریح كرد

علت عدم تخصیص بودجه به طرح رتبه بندی معلمان

علت عدم تخصیص بودجه به طرح رتبه بندی معلمان

به گزارش پروژه آسان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تلاش این وزارتخانه برای اصلاح شیوه های درست بكارگیری منابع، اطلاع داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علی الهیارتركمن در دومین روز گردهمایی مشترك اعضای شورای معاونین ومدیران كل آموزش وپرورش در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران با اشاره به تصویب كلیت بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: دولت همه سازمان ها و دستگاه ها را موظف كرده است تا بودجه ریزی های خویش را بر مبنای عملكرد انجام دهند. این اجبار چه از سوی دولت باشد یا نباشد ما بایست خودمان را موظف بدانیم كه بودجه ریزی مان را بر مبنای عملكرد انجام دهیم.
الهیار ادامه داد: در شیوه های بكارگیری منابع بایست تلاش نماییم. درست است كه بودجه آموزش و پرورش كسری دارد اما در آن عدم توازن هم وجود دارد. ممكن است در جاهایی منابع مان را به خوبی مصرف نكرده ایم و این سبب شده كه در جاهای دیگر كسری داشته باشیم.
وی درباره بودجه ۹۷ اظهار داشت: ستاد بودجه در دولت و سازمان مدیریت تشكیل شده و این ستادها در دستگاه ها و سازمان ها تشكیل شد. و نهایتا این ستادها بودجه ۹۷ را تدوین كردند.
الهیار با اشاره به اینكه، منابع عمومی دولت نسبت به سال ۹۶ شش و نیم درصد رشد داشته است، بیان كرد: در تركیب هزینه های دولت ۷۲ درصد آن در فصل یك و شش هزینه می گردد و این نشان داده است كه تركیب هزینه های پرسنلی دولت نامتوازن و نا متقارن هست. این مورد یكی از مسایل و مشكلات دولت هست كه بخش عمده ای از هزینه های آن بصورت پرسنلی هست.
وی اظهار داشت: در بحث هزینه های متفرقه ما رشد قابل توجهی داشتیم كه ناشی از برداشت از صندوق توسعه ملی جهت پاداش آخر خدمت بازنشستگان سال ۹۶ هست.
الهیار با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش درمنابع عمومی كشور از ۹ درصد سال ۹۶ به ۱۰ درصد در سال 97، اظهار داشت: اعتقاد داریم كه بودجه ما مناسب نیست اما با بضاعت دولت و توانایی ها و مقدورات دولت ما آن را مناسب می دانیم.
وی ادامه داد: اگر انتقاداتی از سوی نمایندگان درمورد بودجه هست، می توانستند كلیات بودجه را رد كنند و آن را بر مبنای نظرات خود كه افزایش بودجه آموزش و پرورش هست، تغییر دهند. در حالیكه نمایندگان مجلس كلیات بودجه را تایید كردند.
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در بودجه ۹۷ جهت گیری ما این بوده كه دو شكل مشخص را در بودجه مشخص نماییم. یكی بودجه ای كه استان ها مصرف می كنند كه ۱۵ رقم هزینه هست و دیگری هزینه های ملی كه این هزینه ها هم در استان ها مصرف می گردد مانند شیر مدارس و....
الهیار اظهار داشت: سرانه دانش آموزی روزانه كه برای تغذیه مدارس شبانه روزی در اختیار ماست در حدود ۱۲۶۰ تومان هست اما در عمل برای دانش آموزان، این هزینه در حدود ۱۳۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ تومان می باشد. با این استدلال ها و بردن این مصارف در ردیف های مشخص، توانستیم 1260 تومان را به ۵۰۰۰ تومان برای تغذیه دانش آموزان شبانه روزی برسانیم.
وی اظهار داشت: در بخش حمل و نقل دانش آموزان هم دقیقا همین كار را كردیم و با تولید ردیف مشخص برای این سرویس ها توانستیم بودجه مناسب تری را برای حمل و نقل دانش آموزان روستایی بگیریم.
الهیار درمورد افزایش اعتبار دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: اعتبارات دانشگاه فرهنگیان در میان ۱۸۶ دانشگاه كشور از نظر رشد نهمین رتبه را داشته است.
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مورد عدم تخصیص بودجه به طرح رتبه بندی اظهار داشت: علت عدم تخصیص بودجه به طرح رتبه بندی، عدم تعیین تكلیف آن بوده است. دولت بایست رتبه بندی را تصویب كند و چون هنوز دولت مصوب نكرده ما نمی توانیم درباره پارامترهای آن را مشخص نماییم و بر مبنای آن بودجه رتبه بندی را مشخص نماییم. اما پیش بینی ما این است كه حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای بودجه سال ۹۷ نیاز داریم.
الهیار ادامه داد: در آموزش و پرورش برای سال ۹۷ به ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم كه این رقم بدون احتساب پاداش بازنشستگان است وحدود ۳۳ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه عرضه شده به مجلس شورای اسلامی آمده است.
وی ادامه داد: برای اجرای احكام مندرج در برنامه به ۴ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز است واین مورد در بودجه سال۹۷ تعیین تكلیف نشده است.
وی بر استفاده از منابع ثانویه تاكید و عنوان كرد: منابع اولیه معیین ومشخص شده است ازاین رو ماباید بر منابع ثانویه تمركز نماییم.
الهیار با اشاره به بدهی های آموزش وپرورش اظهار نمود: مبلغ كامل این بدهی ها مشخص نمی باشد ازاین رو یكی از كارهایی كه درسال ۹۷ باید انجام شود مبحث احصای مطالبات است.
به گزارش مركز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی از تشكیل كارگروهی با هدف شناسایی وشفاف سازی بدهی های آموزش وپرورش با همكاری مجلس خبرداد و اضافه كرد: تبصره هایی را به مجلس پیشنهاد داده ایم كه اگر در مجلس مصوب شود خیلی از مشكلات اعتباری آموزش وپرورش رفع می گردد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی تصریح كرد: ۴۰ میلیون كتاب درسی وكمك آموزشی با قیمت میانگین ۵۰ هزارتومان، تولید و در مدارس توزیع می گردد ازاین رو اگر این مورد را ساماندهی نماییم می توانیم در آمد آن را به داخل آموزش و پرورش بیاوریم.


 

1396/10/13
21:36:35
5.0 / 5
4851
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه