میزان بالای پرتی در آموزش و پرورش و كسری بودجه وزارتخانه

میزان بالای پرتی در آموزش و پرورش و كسری بودجه وزارتخانه

پروژه آسان: معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: ۳۰ درصد از مدارس شهری زیر ۱۰۰ نفر دانش آموز دارند و این حاكی از عملكرد كم مقیاس در آموزش و پرورش است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علی الهیار تركمن ظهر امروز در گردهمایی روسای امور اداری بازنشستگان كشور تصریح كرد: وزارت آموزش و پرورش با مشكلات عدیده ای مواجه می باشد كه بر نحوه عملكرد این وزارت خانه بسیار اثرگذار است.
وی ادامه داد: در نظریه فعلی توسعه با عنایت به این كه اصلی ترین عامل توسعه، نیروی انسانی است، آموزش و نظام تعلیم و تربیت اهمیت بسیار بالایی دارد.
الهیار با بیان این كه اهمیت آموزش در فرهنگ، اجتماع و انسان سازی اثرگذار است عنوان كرد: نهادی می تواند نقش موثری در زمینه آموزش ایفا كند كه دارای انعطاف و سلامت عملكرد داشته باشد.

وی با بیان این كه برای حضور موثر در اجتماع محتوای برنامه های آموزشی بسیار مهم هستند اظهار داشت: نباید آموزش و پرورش را گذرگاهی برای تحصیل و رسیدن به مقاطع بالاتر تصور كرد.

الهیار اظهار نمود: نیاز به رویكرد تحلیلی و تغییر محتوا در آموزش و پرورش احساس می شود، ازاین رو رویكرد جدید را در ابتدای سال آینده به ادارات ابلاغ می نماییم كه یكی از این تغییرات ارتقاء معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به معاونت توسعه مدیریت است.

وی با تصریح این مورد كه كلیشه ای ترین مبحث آموزش و پرورش كسری بودجه است خاطرنشان كرد: كسری بودجه وجود دارد اما در تحلیل های اقتصادی یك معلول قلمداد می گردد.

وی كسری بودجه را یك معادله دو طرف شامل اصل كفایت و استفاده صحیح دانست و ادامه داد: حل مشكل كسری بودجه یك مربع با چهار ضلع برنامه درسی، ساختار اداری، ساختار نیروی انسانی و تنوع منابع مالی است.

الهیار با اشاره به این كه بار برنامه درسی منجر به نیازمندی منابع فیزیكی و مالی می گردد در مورد ساختار اداری آموزش و پرورش بیان كرد: در كشور دارای ۷۶۰ منطقه هستیم كه ۷۳۰ منطقه عملیاتی محسوب می شوند.

وی تصریح كرد: ۳۰ درصد از مدارس شهری ما زیر ۱۰۰نفر دانش آموز دارند و این حاكی از عملكرد كم مقیاس در آموزش و پرورش است.

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این كه ۳۰۰ هزار پست مدیریتی در آموزش و پرورش تعریف شده است اظهار داشت: بسیاری كشورها از سهم GDP كه منابع مالی خارج از دولت می باشد برای مقابله با كسری بودجه استفاده می نمایند.

وی خاطرنشان كرد: ضریب بهره وری در آموزش و پرورش ۴۵ درصد است كه این یعنی ۵۵ درصد پرت منابع داریم و همین امر منجر به كسری بودجه می گردد.




1396/11/20
21:54:37
5.0 / 5
5400
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه