حصار فضاهای دولتی را جهت استفاده مردم برداریم

حصار فضاهای دولتی را جهت استفاده مردم برداریم

پروژه آسان: شهردار منطقه ۲۲ اظهار داشت: استفاده از فضاهای دولتی مانند مدرسه برای سایر اقشارجامعه بعنوان یك فضای عمومی شهری كار بسیار خوبی است. برداشتن حصارها و دیوارها از مجموعه های دولتی و در اختیار مردم و فضای شهری قراردادن آن ها نیازمند كار فرهنگی و اجتماعی است و نقش شورایاران در این زمینه حائز اهمیت است.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا علی نوذرپور در جلسه امضای تفاهمنامه با هوشنگ میرشفیعی - رئیس آموزش و پرورش منطقه۵ - به منظور واگذاری زمین برای احداث یك باب مدرسه در محله كوهك منطقه ۲۲ كه در ساختمان شماره یك شهرداری منطقه ۲۲ برگزار شد، ضمن تاكید بر سرعت بخشی روند فعالیت ها در ساخت و ساز فضاهای آموزشی تصریح كرد: با عنایت به سابقه فرهنگی دكتر نجفی در این دوره باید تلاش ها برای ورود جدی تر به حوزه فرهنگی و آموزشی بیشتر شود؛ حضوری محتوایی نه صرفا حضوری كالبدی و تداركاتی.

وی ادامه داد: با عنایت به ماموریت هایی كه طی این سالها برای شهرداری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده، شهرداری در حوزه های مختلف فرهنگی ورود پیدا كرده اما این ورود در نقش تداركاتچی مجموعه های فرهنگی متولی در جامعه بوده است.

به گفته شهردار منطقه ۲۲، شهرداری باید نه تنها در حوزه اجرا بلكه در حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی هم نقش داشته باشد تا بتواند در سایر حوزه های كاری هم وظایف خویش را به درستی انجام دهد.

وی با اشاره به نقش شورایاران محلات در فرهنگسازی و توجیه مردم برای افزایش تعاملات با شهرداری در زمینه ساخت واحدهای آموزشی در محلات اظهاركرد: شورایاران باید مردم را توجیه كنند كه ساخت مدرسه و مجموعه های فرهنگی این چنینی برای محلات ارزش افزوده بوجود می آورد و كاربری منفی و مزاحم نخواهند داشت.

نوذرپوردرادامه اظهار نمود: من بعنوان شهردار منطقه این قول را خواهم داد تا اعتباراتی كه در بودجه منطقه برای ساخت فضاهای آموزشی در نظر گرفته شود در جهت كمك به آموزش و پرورش و سرعت بخشی به امر ساخت و ساز تخصیص داده شود.

شهردار منطقه ۲۲، بحث استفاده از فضاهای آموزشی بعنوان فضای عمومی مورد استفاده سایر شهروندان در محلات را یك ایده مناسب در جهت ارتقای تعاملات مردم و مسئولان فرهنگی ذكركرد و اظهار داشت: عملیاتی شدن ایده استفاده از فضاهای آموزشی برای غیر و بالعكس نیازمند صرف وقت و مطرح شدن آن در كارگروههای مختلف فرهنگی است.

نوذرپور تصریح كرد: در مورد بحث های طراحی فضاهای آموزشی جلساتی با حضور مسئولان آموزش و پرورش و شهرداری برگزار گردد و ازآنجایی كه كار ساخت مراكز آموزشی بر عهده سازمان نوسازی است شهرداری می تواند با عرضه پیشنهادات و ایده های خود در حوزه طراحی به خیرین و سایر كسانی كه برای ساخت مدرسه رجوع می كنند، كمك نماید. بنابراین پیگیری های لازم در ارتباط با شهرداری هم در دستور كار قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه نیز، هوشنگ میرشفیعی - رئیس آموزش و پرورش منطقه ۵ - هم در سخنانی اظهار نمود: نگاه صرف به مدرسه بعنوان محلی برای آموزش نگاه درستی نخواهد بود. مدرسه كانون تربیتی محله است و اگر هزینه هایی كه مرتبط با ساخت سراهای محلات طی این سالها صرف شده بود به مدارس برای افزایش امكانات انها اختصاص داده شده بود، امروز شاهد كارایی بیشتری در حوزه فرهنگی خواهیم بود. هم اكنون مدارس و سرای محلات از كارایی های لازم برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: مدرسه كانون تربیتی محلات و محلی برای اجتماع افراد ساكن در محلات است. مردم باید بتوانند با حضور در مدرسه در كنار هم، مشكلات و معضلات روزمره محله خویش را بیان و حل و فصل كنند. مدرسه آجر به آجرش باید حامل پیام های آموزشی و یاد گیری باشد. مكان های مختلف كتابخانه، حیاط، آزمایشگاه مدرسه و... یك فرصت آموزشی و تربیتی است.

میرشفیعی تصریح كرد: با عنایت به اینكه كار ساخت مدارس به عهده سازمان نوسازی است و استانداردهای این سازمان هم مشخص و از پیش تعیین شده است، اما می توان با اضافه كردن ایده ها و قابلیت های جدید به مدارس، مسئولان آموزشی و فرهنگی را در شكل گیری بیشتر اهداف آموزشی یاری كرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ در ادامه با ابراز خرسندی از پیگیری های دكتر نوذرپور در مورد به ثمر رسیدن مراحل احصای زمینهای آموزشی و واگذاری بعضی از این زمین ها به آموزش و پرورش مطرح كرد: نگاه تربیتی و دلسوزانه یك شهردارمی تواند بعنوان یك محرك و مشوق برای معلمان و مسئولان فرهنگی باشد. ما آمادگی داریم تا جلسات متعددی با حضور مدیران شهری منطقه و مدیران مراكز دولتی و غیر دولتی سطح منطقه برگزار نماییم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، میرشفیعی تصریح كرد: نگاه مدیران و مسئولان ذیربط شهری به بعضی از طرح های پیشنهادی در حوزه ساخت مدارس و مراكز آموزشی نیازمند این است تا فراتر از منطقه جغرافیایی یك شهر یا منطقه به آنها نگاه شود. در بخش های كلان نیازمند تشكیل كارگروه ها و افزایش تعاملات بیشتر و بهتر در بدنه بین سازمانهای متولی خواهد بود تا خروجی كارها با قوت بیشتر صورت گیرد.




1396/12/25
17:59:36
5.0 / 5
4848
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه