بطحائی به ایسنا پاسخ داد

چه كسانی در برابر تغییر و تحولات آموزش و پرورش مقاومت می كنند؟

چه كسانی در برابر تغییر و تحولات آموزش و پرورش مقاومت می كنند؟

پروژه آسان: وزیر آموزش و پرورش به عرضه توضیحاتی درباره اظهارات اخیر خود در خصوص وجود مقاومت های مختلف در وزارتخانه اش برای تولید برخی تغییرو تحولات پرداخت.



محمد بطحایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: تغییرات در آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول در دو بخش صورت می گیرد كه یكی از این بخش ها، بخش محتوایی است. در این زمینه باید محتوای برنامه های آموزشی و پرورشی را اصلاح نماییم.

وی با اشاره به بعضی از موارد اصلاحی، اضافه كرد: یكی از این موارد كه به تازگی هم مورد توجه قرار گرفت، درباره حذف آزمون ها و كتب كمك آموزشی در دوره ابتدایی بود. بعد از انجام این اصلاح، مخالفت ها و مقاومت های بسیاری صورت گرفت حال ممكن است بعضی از این مخالفت ها به علت به خطر افتادن منافع عده ای یا مخالفت های كارشناسانه از منظر علمی باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: من در این باره گفته ام كه تغییرات در آموزش و پرورش از این جهت كه مقاومت در آن زیاد است، مقداری مشكل است و ما باید با توجیه و تشریح كردن موضوعات و همینطور توضیح دادن، این مقاومت ها را كاهش دهیم و كار را به سمت جلو پیش ببریم.

بطحایی با تاكید بر اینكه این مقاومت ها و فشارها از جانب مرجع یا بخش خاصی از نظام نبوده، بلكه فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش با این تغییرات مقاومت می كند، اظهار داشت: فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش به نحوی است كه تغییرات در آن با مقاومت هایی مواجه می باشد.




1397/01/27
16:03:37
5.0 / 5
5555
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه