معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس كشور عنوان كرد

مكان یابی مدارس از مأموریت های سازمان نوسازی مدارس

مكان یابی مدارس از مأموریت های سازمان نوسازی مدارس

پروژه آسان: معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور اظهار داشت: با اشاره به اینكه مكان یابی مدارس از دیگر مأموریت های سازمان است، اظهار داشت: از جانب این سازمان یك كار پژوهشی و نرم افزاری در شرف تدوین است كه طی چند ماه آینده آماده و در اختیار ادارات نوسازی مدارس استان ها قرار می گیرد كه در آن وضعیت مدارس موجود از حیث استحكام، متراژ، نوع كاربری و مكان یابی مشخص شده است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، داریوش ورناصری امروز در آیین معارفه مدیركل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار نمود: میانگین سرانه فضای آموزشی در كشور به ازای هر دانش آموز 5.18 سانتی متر مربع بوده و در چهارمحال و بختیاری حدود 8.7 سانتی متر مربع است كه از یك استاندارد قابل قبولی برخوردار می باشد اما اگر اقدامات را توقف نماییم سرانه موجود كاسته می شود.
وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری از لحاظ سرانه فضای آموزشی جزء استان های خوب كشور است؛ به صورتی كه در رتبه دوم كشوری قرار دارد.
ورناصری افزود: سرانه موجود و وضعیت فضای آموزشی به تلاش كاركنان این مجموعه ارتباط دارد كه امید است تلاش ها تداوم یابد و این استان همیشه در رتبه های ممتاز كشوری قرار داشته باشد.
وی اظهار داشت: فضای آموزشی در هر مكانی ساخته شود خوب است ولی این استان باید به سرانه موجود اكتفا نكند و سرانه فضاهای آموزشی را به سرانه استاندارد دنیا برساند، همینطور این سازمان از لحاظ توزیع اعتبارات برای به حداقل رسیدن مشكلات استان، دریغ نخواهد كرد.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور كیفیت اجرای پروژه ها را همچون خصوصیت های اصلی نوسازی مدارس در سطح كشور و استان برشمرد.
وی ساخت و ساز، توسعه، تجهیز، كیفیت، ارتقاء مسائل فنی و آیین نامه ها را از ماموریت های سازمان عنوان و خاطرنشان كرد: یكی از رویكردهای جدید و اصلی این سازمان مدرسه سبز بوده كه لازم است كارگروهی در این زمینه در استان تشكیل گردد.
ورناصری تصریح كرد: از شاخصه های مدارس سبز نوع معماری، وسایل سرمایشی و گرمایشی در مدارس و... است كه باید آن شاخصه ها را پیش ببریم و به سمت تولید مدارس سبز حركت نماییم.
وی افزود: باید مبحث مكان یابی در دستور كار مدیر جدید قرار گیرد چونكه در نوسازی مدارس اگر كارها به خصوص منابع اعتباری كه از محل خیرین، ملی و استانی دریافت می شود، پیگیری نشوند استان و دانش آموزان منابع را از دست خواهند داد.
وی تصریح كرد: از مدیر جدید تقاضا می گردد تعاملات خویش را با استانداری، آموزش و پرورش و فرمانداری افزایش دهد و جلسات كمیته برنامه ریزی در استان هم به صورت ویژه تشكیل گردد.



1397/04/19
13:17:10
5.0 / 5
5413
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , دانش آموز , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه