دستگاهی دقیق برای اندازه گیری شاخص توده بدن

دستگاهی دقیق برای اندازه گیری شاخص توده بدن

به گزارش پروژه آسان ایسنا نوشت: محققان موفق به توسعه اولین دستگاه ؛تحلیل امپدانس الكتریكی- زیستی؛(BIA) قابل حمل در جهان شدند.



محققان توانستند نخستین دستگاه "تحلیل مپدانس الكتریكی-زیستی" قابل حمل در جهان را توسعه دهند، این دستگاه افراد را قادر می سازد تا از سلامت خود آگاه شوند.
گروهی از محققان و طراحان با استعداد موفق به توسعه دستگاهی به نام "RIDM" شدند كه توسط آن افراد می توانند از سلامت شخصی خود آگاه شوند. این دستگاه كوچك و قابل حمل تركیبات بدن افراد را اندازه گیری كرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.
RIDM نخستین دستگاه تحلیلی امپدانس الكتریكی- زیستی قابل حمل در جهان است. این دستگاه به اندازه كف دست است و دقت اندازه گیری آن هم معادل دستگاه های شركت InBody است.

چندین سال است افرادیكه مایلند میزان چربی بدن و شاخص توه بدنی خویش را بدانند از دستگاه های InBody استفاده می نمایند اما اكنون می توانند از دستگاه دقیق RIDM برای اندازه گیری میزان درصد چربی بدنشان استفاده كنند.
هزینه استفاده از دیگر دستگاه ها بسیار زیاد است و میزان دقت آنها هم پایین است اما RIDM میزان آب بدن را بوسیله سنجیدن مقاومت الكتریكی بافت بدن، اندازه گیری می كند.
آزمایشات محققان نشان داد كهRIDM می تواند شاخص تراكم استخوان را با دقت 94 درصد اندازه گیری نماید. هم اكنون این دستگاه دقیق ترین روش تجزیه و تحلیل شاخص های بدن در جهان است.
دستگاه RIDM می تواند پنج ناحیه از بدن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. دستگاه های دیگر در تشخیص ورم بدن كاربران دقیق نیستند اما دستگاه RIDM با استفاده از اندازه گیری های چند فركانسی فاقد این مشكل است و قادر به اندازه گیری توده آب خارج سلولی و داخل سلولی است.

RIDM همراه یك برنامه است كه توسط آن می تواند تركیبات بدن افراد را اندازه گیری نماید.
RIDM به كاربران داده هایی بیش از توده وزنی اعم از میزان عدم تعادل بدن، توده خشكی خالص، میزان متابولیسم پایه و چربی احشایی(شكم) را هم در اختیار كاربر قرار می دهد.


 

1397/04/30
23:34:11
5.0 / 5
6673
تگهای خبر: دستگاه , هزینه , شاخص , تركیبات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه