حضور مراقب در سرویس مدارس مقطع ابتدایی الزامی شد

حضور مراقب در سرویس مدارس مقطع ابتدایی الزامی شد

پروژه آسان: مدیرعامل اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور از الزامی شدن مراقب برای سرویس مدارس در پایه دبستان اطلاع داد و اظهار داشت: برپایه آیین نامه مصوب هیات وزیران و دستورالعملی كه به تبع آن به تصویب كارگروه ماده ۱۹ رسیده، حضور مراقب برای ناوگان انبوه بر مانند ون، مینی بوس و اتوبوس در پایه ابتدایی الزامی است.


مرتضی ضامنی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) از جانب وزارت كشور به شهرداری های زیرمجموعه ابلاغ گردیده، اظهار داشت: دوره های آموزشی برای شهرداری ها شروع شده است و برای آموزش و پرورش هم دوره های آموزشی در هفته های جاری عرضه می گردد.
وی ادامه داد: امكان دسترسی به این سامانه در كل كشور فراهم گشته است و تمامی شهرها در صورت اتصال به این سامانه می توانند از آن استفاده كنند.به عبارت دیگر به تمام استانداری ها و شهرداری ها این مورد ابلاغ گردیده و هدف نهایی هم اتصال تمامی شهرها به سامانه سپند است اما امكان دارد برخی شهرها به دلایل فرآیند كاری نتوانند به این سامانه متصل شوند كه البته تمامی بسترها از جانب سازمان شهرداری ها و آموزش و پرورش جهت استفاده تمام شهرها از این سامانه در سال تحصیلی جدید فراهم گشته است.
مدیرعامل اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور افزود: ثبت اطلاعات سرویس مدارس در گذشته به صورت دستی بود اما امروزه در قالب یك سامانه یكپارچه با شفافیت، امنیت تضمین شده و نظارت همه دستگاه های مربوطه و نظارت والدین بر نحوه عملكرد رانندگان، عرضه خدمت خواهد نمود.با این روش پس از آغاز به كار سامانه می توان اطمینان داشت كه سرویس مدارس مطمئنی داشته باشیم و قاعدتا رانندگان فاقد صلاحیت حذف شده و جای خویش را به رانندگان باصلاحیت خواهند داد، البته نظرسنجی هفتگی والدین درباره رانندگان به افزایش كیفیت رانندگان و در نتیجه افزایش كیفیت این سامانه كمك خواهد نمود.
ضامنی با اشاره به اینكه آیین نامه و دستورالعمل هایی در حوزه سرویس مدارس وجود دارد، اظهار داشت: برپایه آیین نامه مصوب هیات وزیران و دستورالعملی كه به تبع آن به تصویب كارگروه ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مدارس رسیده، حضور مراقب برای ناوگان انبوه بر مانند ون، مینی بوس، اتوبوس در پایه ابتدایی الزامی است.
وی در انتها افزود: وقتی مقرر است ناوگان انبوه بری مانند اتوبوس، مینی بوس و...خدماتی عرضه كنند علاوه بر راننده بایستی فردی تحت عنوان "مراقب" حضور داشته باشد كه در سوار و پیاده شدن و عبور دانش آموزان از معابر شهری كمك نماید. حضور مراقب در گذشته هم بوده اما امروزه به صورت جدی تر و برجسته تر در دستور كار قرار دارد.



1397/05/13
13:13:37
5.0 / 5
4413
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه