مدیركل نوسازی مدارس استان تهران خبر داد

وجود ۲۳۵ مدرسه بالای ۶۰ سال در تهران

وجود ۲۳۵ مدرسه بالای ۶۰ سال در تهران

پروژه آسان: مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینكه ۲۳۵ مدرسه در تهران عمر بالای ۶۰ دارند اظهار داشت: این مدارس در حالت عادی مشكلی ندارند اما در شرایط اضطرار جزو صدمه پذیرترین ها خواهند بود.


علی شهری در گفت وگو با ایسنا، درباره تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در تهران اظهار نمود: مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در استان تهران فراوان داریم. در مجموع در استان تهران ۸۵۰۰ كلاس باید تخریب و بازسازی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ كلاس مقاوم سازی شوند.
وی ادامه داد: در شهر تهران ۷۰۰۰ كلاس درس در قالب حدود ۷۰۰ مدرسه نیازمند تخریب و ساخت مجدد هستند. به ترتیب مناطق ۶، ۱۱، ۱۲ دارای بیشترین تعداد مدارس تخریبی اند.
مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینكه تعداد مدارس متراكم و فرسوده در پایتخت كم نیست، افزود: البته از آن سو مدارس خوبی هم داریم. مدارس جدید ما مستحكم هستند و بعنوان پایگاه امداد در سامانه مدیریت بحران هم تعریف شده اند كه تعداد آنها به بیش از ۱۰۰۰ مورد می رسد.
وی در پاسخ به اینكه آیا مدارس مازاد و خالی در تهران هم وجود دارند اظهار داشت: بندرت می گردد گفت مدرسه ای خالی باشد. مدارسی با تراكم كم داریم، ولی عمده مدارس تهران دارای تراكم میانگین بیش از ۳۰ نفر است. در مقابل مناطقی در تهران هستند كه سرانه فضای آموزشی آنها به شدت پایین است.
به قول مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، طبق استانداردها یك مدرسه با ظرفیت ۳۰۰ دانش آموز به ۲۴۰۰ متر مربع فضا نیاز دارد در حالیكه مدارسی ۳۰۰ نفره با كمتر از ۵۰۰ متر مربع فضا هم وجود دارند و این یعنی دانش آموز حتی براحتی نمی تواند در كلاس بنشیند و در محوطه قدم بزند چه برسد به آنكه بخواهد ورزش كند.
شهری با اشاره به اینكه سرانه استاندارد فضای آموزشی در كشور ۴.۸ متر مربع به ازای هر دانش آموز است، اظهار نمود: سرانه فضای آموزشی در استان تهران ۴.۲ مترمربع است و از این لحاظ جزو چهار استان آخر هستیم. لازم است تهران مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. هرچند ورود خیرین به این عرصه خوب بوده و دو سوم از ۴۴ پروژه افتتاحی مهرماه با ۴۵۰ كلاس درس توسط خیرین تولید شده است.



1397/05/28
23:23:19
5.0 / 5
4632
تگهای خبر: آموزش , دانش آموز , كلاس , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه