پیش بینی مرگ بیماران قلبی با هوش مصنوعی

پیش بینی مرگ بیماران قلبی با هوش مصنوعی

پروژه آسان: ایسنا نوشت: پژوهشگران انگلیسی تلاش دارند با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، مرگ افراد مبتلا به بیماری قلبی را پیش بینی كنند.



شاید بزودی الگوریتم های هوش مصنوعی، جای متخصصان را در پیش بینی مرگ افراد مبتلا به بیماری قلبی بگیرند. پژوهشگران "موسسه فرانسیس كریك"(Francis Crick Institute) انگلیس، از هوش مصنوعی برای تشخیص پزشكی بهره برده اند.
"اندرو استیل"(Andrew Steele)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: ما موفق شدیم نشان دهیم كه می توان سابقه پزشكی افراد را به كامپیوتر عرضه داد و میزان احتمال مرگ افراد مبتلا به بیماری قلبی را پیش بینی نمود. متخصصان در مدلهای قدیمی، برای پیش بینی، از مرتبط ترین متغیرها استفاده می كردند اما ما این كار را تنها با كمك كامپیوتر انجام دادیم.
در این پژوهش، استیل و گروهش با پژوهشگران "موسسه فار"(Farr Institute) و "كالج دانشگاهی لندن"(UCL) همكاری كردند تا از این مدل برای پیش بینی مرگ افراد مبتلا به بیماری قلبی استفاده كنند.

در این مدل، از 27 متغیر همچون سن، جنسیت و بیماری های فیزیكی استفاده شد. پژوهشگران، اطلاعات مربوط به 80 هزار بیمار ناشناس را به كامپیوتر عرضه دادند و هوش مصنوعی با استفاده از اطلاعات پزشكی خود توانست پیش بینی های لازم را انجام دهد.
استیل افزود: روش های قدیمی، دشوار هستند و به زمان زیادی نیاز دارند. مزیت استفاده از هوش مصنوعی این است كه پیش بینی ها درست انجام می شوند. در این روش، تنها كافیست داده ها را به كامپیوتر عرضه دهید و منتظر پاسخ باشید؛ در نتیجه به زمان كمتری نیاز خواهید داشت.
پژوهشگران انتظار دارند استفاده از این روش جدید، به ابداع روش های جدیدی برای درمان افراد مبتلا به بیماری های قلبی منجر شود و به پزشكان در تصمیم گیری بهتر و دقیق تر كمك نماید.


5656

1397/06/19
14:05:31
5.0 / 5
5174
تگهای خبر: بیمار , پزشك , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه