رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

۱۴۰ هزار دانش آموز استثنایی تحت پوشش داریم

۱۴۰ هزار دانش آموز استثنایی تحت پوشش داریم

پروژه آسان: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: حدود ۱۴۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش این سازمان قرار دارند كه ۶۵ هزار نفر در سیستم تلفیقی و حدود ۷۵ هزار نفر در سیستم جداسازی مشغول به تحصیل هستند.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، مجید قدمی امروز در همایش ملی خانواده، كودك و نوجوان در شیراز با اشاره به اینكه هم اكنون ۱۵۲۱ مدرسه استثنایی در كشور فعال است، اظهار داشت: سال قبل ۱۳۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس خاص و عادی كشور تحصیل كردند.

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی با مطرح كردن بحث تفاوت های فردی كه یك واقعیت است، اظهار داشت: نهادهای آموزشی باید نسبت به این مورد حساس شوند و بتوانند بر مؤلفه هایی كه روی آموزش تأثیر می گذارد تغییر تولید كنند كه شامل تربیت معلم به صورت ویژه می گردد.

وی تفاوت های فردی را از واقعیت ها و زیبایی های خلقت دانست و اظهاركرد: وقتی این تفاوت ها در جامعه مفهوم دار و تفاوت ها فاحش می گردد. نهادهایی نظیر آموزش و پرورش باید برنامه ریزی كنند و نسبت به این مورد حساس شوند.

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی در ادامه اظهار داشت: نگاه ما جداسازی نیست بلكه فراگیرسازی است.

وی اضافه كرد: افرادی دارای معلولیت باید به كفایت اقتصادی - اجتماعی برسند و نباید دائما مصرف كننده باشند.

قدمی خانواده را ركن اصلی پرورش افراد دانست و اظهار داشت: خانواده باید روش تربیت فرزندانی كه دارای معلولیت های جسمی است را بیاموزند اما متاسفانه اطلاعات كافی در این زمینه وجود ندارد بنابراین لزوم دارد كه دانشگاه و مراكز مشاوره وارد میدان شوند.

وی پیشنهاد داد كه رشته های اختلال یادگیری و مشاوره كودكان استثنایی در مقطع تحصیلات تكمیلی در دانشگاه هایی نظیر شیراز تولید شود تا زمینه برای كاهش مشكلات ناشی از اطلاعات و آگاهی در جامعه كاهش پیدا كند.

به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، غلامعلی افروز - عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ایران - هم با اشاره به اینكه بیشتر از ۳۰ كشور جهان دارای وزارت خانواده هستند، اظهار داشت: در كشور ما هم نیاز به راه اندازی چنین وزارتخانه ای احساس می گردد.

وی با اشاره به اینكه همه نهادها و وزارتخانه ها برای خانواده تولید می شود، اظهار داشت: بی توجهی به نظام خانواده و لزوم تقویت آن زمینه ساز مشكلات جدی در آینده خواهد شد.

این متخصص روانشناسی با اشاره به اینكه فرزند آوری الزامی نیست اما فرزند پروری مهم می باشد، افزود: خانواده دو ركن خیلی مهم دارد كه زن و شوهر است. فرزندان خانواده میهمان محسوب می شوند و هر یك خانواده دیگری را شكل می دهند، آنان با مشاهده امروز فردای خویش را انتخاب می كنند ازاین رو خانواده آموزشگاه است.

افروزخانواده را به باغی تشبیه كرد كه مادر باغبان و پدر سنگربان و بچه ها میوه هستند و رشد و شكوفایی آنها به باغبان برمی گردد.

او اظهار داشت: اگر انسان در خانواده آرامش داشته باشد در جاهای دیگر خلاق می گردد. خانواده تنها جای فطری، طبیعی، بی بدیل و جاودانه است كه سبب پیشگیری از صدمه ها می گردد.

افروز كه اعتقاد دارد درمان خانواده محور در بیماری هایی نظیر اوتیسم تاثیرگذارترین شیوه درمان است، مهمترین و اصلی ترین نیاز كودكان و نوجوانان در خانواده را نیاز عاطفی دانست و تصریح كرد كه تمام كودكان حق دارند كه پدر و مادر خویش را دوست بدارند خصوصا كودكان استثنایی.



1397/08/01
19:58:44
5.0 / 5
4735
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه