كوشش برای اجرایی شدن امكان دریافت دو دیپلم توسط دانش آموزان سمپاد

كوشش برای اجرایی شدن امكان دریافت دو دیپلم توسط دانش آموزان سمپاد

پروژه آسان: رییس مركز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته به دنبال اجرایی شدن امكان دریافت دو دیپلم توسط دانش آموزان سمپاد هستیم. در این طرح دانش آموزان علاوه بر دریافت دیپلم نظری، می توانند یك دیپلم مهارتی هم دریافت نمایند.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، فاطمه مهاجرانی امروز (یكشنبه، ۱۳ آبان) در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان خوزستان با اشاره به اینكه تربیت انسان خلاق و جامعه پذیر مهمترین وظیفه مدارس سمپاد است، اظهار نمود: معلمان مدارس سمپاد باید به صورت ویژه و اختصاصی دوره های آموزشی لازم را بگذرانند تا در جهت غرور زدایی، آموزش تربیت محور و خلاقیت محوری دانش آموزان سمپاد گام بردارند.
وی ادامه داد: مبحث اختصاص نیروی انسانی ویژه به مدارس استعدادهای درخشان به صورت جدی در حال پیگیری است و امیدواریم در سال های آتی مشكل چارت نیروی انسانی این مدارس حل شود.
مهاجرانی در ادامه با تاكید بر ضرورت توجه ویژه به جشنواره خوارزمی، تصریح كرد: معلمان مدارس سمپاد باید با جدیت در جهت تقویت جشنواره نوجوان خوارزمی بعنوان شاخصه اصلی رویكرد خلاقیت محوری در مدارس گام بردارند.
رییس مركز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش افزود: كنكور و المپیاد قسمتی از كار ما در مدارس سمپاد است اما همه كار نیست. توجه به رویكردهای تربیتی، آموزش های ادبی، علوم انسانی و تاریخ هم از دیگر اولویت های مدارس سمپاد در كشور است.
وی با اشاره به شروع به كار آزمایشی طرح سمپاد مهارتی در استان البرز، توضیح داد: با عنایت به نیاز صنایع كشور به نیروی كار متخصص، اولویت كنونی مركز ترویج مهارت آموزی و حرفه آموزی با استفاده از اجرای طرح سمپاد مهارتی در كشور است.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان كرد: با رایزنی های صورت گرفته به دنبال اجرایی شدن امكان دریافت دو دیپلم توسط دانش آموزان سمپاد هستیم. در این طرح دانش آموزان علاوه بر دریافت دیپلم نظری، می توانند یك دیپلم مهارتی هم دریافت نمایند.
مهاجرانی با اشاره به اینكه رویكردهای نوینی در حوزه مدارس متوسطه سمپاد در حال پیگیری است، تصریح كرد: در دوره متوسطه اول، مهارت های دست ورزی، ارتباط اجتماعی، توجه به محیط زیست، آموزش و تقویت می گردد. همینطور در دوره متوسطه دوم مهارت همدلی، گفتگو و تفكر نقادانه، آموزش داده می شود.
رییس مركز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در انتها اظهار داشت: دانش آموزان استعدادهای درخشان دارای جایگاه مهمی در توسعه علمی كشور هستند. مركز سمپاد از تمام ظرفیت های خود در جهت پشتیبانی از این دانش آموزان نخبه استفاده می نماید.



1397/08/14
12:53:25
5.0 / 5
4303
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه