چه كسی وزیر را بازخواست كرد؟

چه كسی وزیر را بازخواست كرد؟

پروژه آسان: نایب رئیس كمیسیون آموزش مجلس از توبیخ شدن عجیب بطحایی گفت.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: «اگر ما هم یادمان برود، دانش‎آموزانی كه دو ساعت در كنار هم هیجان تماشای بازی آسیایی پرسپولیس را تجربه كردند، اساسا دستور وزیر آموزش وپرورش را برای پخش این بازی در مدارس به یاد دارند؛ كاری كه با استقبال شدید كارشناسان آموزشی و خیلی از فعالان اجتماعی مواجه گردید و بعد هم دست به دست شدن تصاویر هیجان دانش آموزان در مدارس ماجرا را داغ تر كرد. اغلب كسانی كه درباره این رویداد حرف می زدند آنرا بعنوان نقطه عطف شكسته شدن فضای خشك آموزشی در مدارس ایران معرفی می كردند اما وزیر آموزش وپرورش چند روز پیش در یك سخنرانی اعلام نمود كه چنین تصمیمی خیلی هم راحت و بدون حاشیه نبوده است. محمد بطحایی اظهار داشت كه پس از این كار از طرف یك نهاد حاكمیتی بازخواست شده است اما داوود محمدی، نماینده مردم تهران و نایب رئیس كمیسیون آموزش مجلس كه خودش هم تجربه تدریس و مدیریت در آموز ش و پرورش را دارد، به «شهروند» می گوید كه دایره كسانی كه می توانند برای چنین تصمیمی وزیر را مواخذه كنند، خیلی محدود است.

او می گوید: «نخستین كسی كه می تواند كار وزیر را زیر سوال ببرد، شخص رئیس جمهوری بعنوان اولین مافوق او است كه به نظر نمی رسد آقای روحانی با چنین كاری مخالفت داشته باشند. پس از رئیس جمهوری این نماینده های مجلس هستند كه می توانند از وزیر سوال بپرسند و بابت كاری به او فشار بیاورند. در حالیكه واكنش نماینده ها به این اقدام وزیر آموزش و پرورش غالبا مثبت بود، بخصوص همكاران ما در كمیسیون آموزش مجلس كه اتفاقا خیلی هم خوششان آمد چون اغلب خودشان در جریان فضای مدارس هستند. البته بالاتر از رئیس جمهوری و نماینده های مجلس رهبری قرار دارد كه می تواند به اقدامات وزیر اشكال وارد كند اما باز هم فكر نمی كنم چنین اتفاقی افتاده باشد.»

محمدی درباره این كه امكان دارد افرادی مانند دادستانی به ماجرا ورود كرده باشند، می گوید: «وزیر آموزش وپرورش هم مانند هر شهروند دیگری اگر اقدام مغایر با قانون كند، قوه قضائیه و مدعی العموم می توانند با او برخورد كنند اما در این سوژه كه كار مغایر با قانون و عرف و اخلاقی اتفاق نیفتاده است. این تصمیمی كه وزیر گرفته تصمیمی است كه حتی شورای مدیریت یك مدرسه هم می توانند برای مدرسه بگیرند. این كه ساعتی از آموزش در یك زمان خاص و به سبب یك رویداد خاص به كار دیگری اختصاص داده شود، سوژه عجیبی نیست و در حیطه اختیارات مدیران و شورای مدارس هم هست؛ چه برسد به وزیر آموزش و پرورش.»

نایب رئیس كمیسیون آموزش مجلس اگرچه نمی تواند درباره نهاد بازخواست كننده وزیر آموزش وپرورش حدس بزند، وجود نگاه های خشك به آموزش را در نهادهای مختلف تایید می كند و می گوید: «به هر حال كسانی كه تجربه سروكار داشتن با بچه ها را نداشته اند و از سویی به مسائل نگاه خشك و تك بعدی دارند، امكان دارد در جلسات خصوصی به وزیر اشكالاتی وارد كرده باشند اما یكی مانند بنده می داند كه اولا وقتی بچه فكر و ذهنش در جای دیگری است، مفیدترین متون و متدهای آموزشی هم روی او كار نمی نماید. ضمن این كه پخش یك بازی فوتبال مهم می تواند برای احداث تنوع در برنامه روتین و تكراری مدارس كمك كننده باشد. به هر حال اگر وزیر آموزش وپرورش یا هر مسئول تصمیم گیرنده دیگری می خواهد تغییری در سیستم فعلی احداث كند، باید بداند كه همیشه كسانی مخالف احداث تغییرات هستند.»




1397/09/21
15:15:06
5.0 / 5
4408
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه