تصویب اختصاص ۱۰۰۰میلیارد اوراق مالی برای نوسازی مدارس در سال ۹۸

تصویب اختصاص ۱۰۰۰میلیارد اوراق مالی برای نوسازی مدارس در سال ۹۸

به گزارش پروژه آسان رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور با اشاره به اینكه یكی از تبصره های مصوب صحن علنی در روز سه شنبه گذشته اختصاص هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای نوسازی مدارس است و قطعی شد كه به بودجه ۱، ۸۵۰ میلیارد تومانی ما اضافه شود اظهار داشت: تا الان، قاطعانه می توان اظهار داشت كه برای سال ۹۸ حدود ۲، ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه داریم.


مهراله رخشانی مهر در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت بودجه ای سازمان نوسازی مدارس اظهار نمود: سال قبل رئیس سابق سازمان نوسازی مدارس اعلام نموده بود كه اعتبارات نوسازی با كاهش ۳۵ درصدی به رقم حدود ۵۱۸ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال ۹۷ رسیده است اما امسال رقمی كه سازمان برنامه و بودجه در لایحه پیشنهاد داده ۱، ۸۵۰ میلیارد تومان است. یعنی رشد بیشتر از سه و نیم برابری بودجه ما در لایحه سال ۹۸ نسبت به لایحه سال ۹۷ كه نشان دهنده نگاه مثبت همكاران سازمان برنامه و بودجه نسبت به نوسازی مدارس و توجه آنها به مناطق محروم است.
وی اضافه كرد: این بودجه به كمیسیون تلفیق رفت و در كمیسیون تلفیق شش مصوبه دیگر هم برای نوسازی مدارس مصوب كردند كه حالا به صحن علنی رفته است و امیدوارم آن مصوبات در صحن علنی هم رای بیاورد. اگر اینگونه شود و آن مصوبات در صحن تصویب شوند و تخصیص مناسب بدهند می شود اظهار داشت كه اعتبار قابل توجهی برای نوسازی در سال ۹۸ خواهیم داشت.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور با اشاره به اینكه یكی از تبصره هایی كه روز سه شنبه در صحن علنی رای آورد، حدود هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای نوسازی مدارس است و قطعی شد كه به آن ۱، ۸۵۰ میلیارد تومان اضافه شود اظهار نمود: پس تا همین الان قاطعانه می توان اظهار داشت كه برای سال ۹۸ حدود ۲، ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه داریم.
رخشانی مهر افزود: بعلاوه چند تبصره دیگر كه اگر رای بیاورند رقمی بر بودجه ما افزوده خواهد شد؛ مانند مالیات آستان قدس، ۲۰ درصد ورودی حساب ذخیره ارزی و افزایش سهم ما از اعتبارات گاز از این جمله هستند.
وی درباره مالیات آستان قدس رضوی اظهار داشت: این مورد در قوانین دائمی برنامه ششم و قانون الحاق آمده بود كه مالیات آستان قدس و … برای برقراری عدالت آموزشی به نوسازی مدارس بیاید كه اجرایی نشده بود، اما امسال برش بودجه ای آن وارد برنامه بودجه ۹۸ شد و اگر محقق شود عدد قابل توجهی است و می تواند بخشی از مشكلات را حل كند و با عنایت به اینكه نقدی هم هست تركیب این بودجه نقدی با اوراقی كه دولت تخصیص می دهد جهشی را رقم می زند. البته اگر در صحن تصویب شود، سازوكار اجرایی كردن آن باید بررسی و تدوین شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور درباره سرنوشت سه میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی كه قرار بود به سازمان نوسازی تعلق بگیرد اظهار نمود: آن سه میلیارد دلار در كمیسیون فرعی اقتصادی دولت عنوان شد و نظر آنها با آموزش و پرورش همراه بود كه آنرا برای نوسازی مدارس درنظر بگیرند كه منوط شد به تصویب آیین نامه ای در هیئت دولت تا بر مبنای آن نحوه هزینه كرد اعتبارات حساب ذخیره ارزی را مشخص كنند. این آیین نامه مصوب شده و طبق آخرین پیگیری ها مقرر است طی هفته آینده كمیسیون اصلی اقتصادی دولت برگزار گردد و آنجا تصمیم بگیرند كه چقدر از محل حساب ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس درنظر بگیرند.
رخشانی مهر افزد: بسیار جدی پیگیری انجام دادیم و نسبت به مبحث منفعل نبودیم و امیدوارم تصمیم مناسبی برای آن گرفته شود و مشكلات را برطرف نماییم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور در پاسخ به اینكه آیا بودجه سال آینده قابل قبول است، اظهار داشت: با عنایت به شرایط اقتصادی موجود، این بودجه را قابل قبول می دانم؛ اما بطور قطع تحول آفرین نیست و جمع آوری همه مدارس ناایمن با شرایط فعلی و با این اعداد و ارقام امكان پذیر نیست.
وی اضافه كرد: ولی مقایسه بودجه سه سال اخیر نشان می دهد، همكاران سازمان برنامه و نمایندگان مجلس پذیرفته اند كه باید به سازمان نوسازی توجه بیشتری داشته باشند.
رخشانی مهر با اشاره به اینكه ما در سه ماهه اول سال ۹۷ حدود ۱۱۰ درصد تخصیص گرفته ایم، اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۹۷، ۵۱۸ میلیارد تومان بودجه داشتیم كه ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم بعدا در مجلس به آن افزوده شد و به ۱۵۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت و سازمان برنامه هم ۱۱۰ درصد تخصیص داد و بدین سان اعتبارات امسال به بیشتر از ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسید و بین استان ها توزیع شد. برآورد ما این بود كه می توانیم پروژه های نیمه تمام را تكمیل نماییم، اما نوسان قیمتی پیش آمد و با افزایش قیمت مصالح درگیر مشكلات جدید شدیم. ما پروژه ها را به مناقصه می گذاریم، ولی پیمانكار به علت نوسانات قیمتی شركت نمی كند و وقتی پیمانكار نداشته باشیم، امكان جذب اعتبار هم برایمان وجود ندارد و الان یك نگرانی ما همین است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور اضافه كرد: با افزایش قیمت مصالح، هزینه تمام شده پروژه ها هم بالاتر می رود و نمی توانیم قاطعانه بگوییم كه رشد چندبرابری نسبت به كلاس های افتتاح شده در مهر ۹۷ داریم، اما بطور قطع رشد خواهیم داشت. در سال جاری، ۸۰۰۰ كلاس درس در مهرماه و ۲۰۰۰ كلاس در دهه فجر تحویل دادیم و مجموعا در سال ۹۷، ۱۰ هزار كلاس درس را بهره برداری كردیم كه با عنایت به جمیع جهات قابل قبول است و برای سال ۹۸ هم حتما بیشتر از ۱۰ هزار كلاس درس تحویل خواهیم داد.




1397/12/04
14:24:13
5.0 / 5
4315
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , شركت , كلاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه