نظارت جدی بر عملكرد مدارس غیردولتی از سال آینده

نظارت جدی بر عملكرد مدارس غیردولتی از سال آینده

پروژه آسان: رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه سال آینده بنای ما بر این است كه استان ها باید فعالیت بیشتر و نظارت كافی بر عملكرد مدارس از حیث دریافت «شهریه» متناسب با قانون را داشته باشند اظهار داشت: در غیر این صورت ما در وزارت خانه هرچه قانون و آیین نامه تعیین نماییم باز هم با چالش مواجه می شویم.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند در حاشیه گردهمایی مشترك معاونان و مشاوران و مدیران كل آموزش و پرورش استان ها كه در اردوگاه شهید باهنر انجام شد با اشاره به مهم ترین برنامه های پیش روی مدارس غیردولتی اظهار داشت: مهمترین برنامه ما شهریه مدارس است. الگوی شهریه را متناسب با الگویی كه سال های گذشته داشتیم لطمه شناسی كردیم اظهار داشت: مواردی كه باید اصلاح می شد اصلاح شدند و الان در مرحله ورود اطلاعات آن هستیم و همه اطلاعات در چارچوب سامانه جمع آوری می شود.
وی ادامه داد: برای همه استان ها یك تقویم زمانبندی در نظر گرفته شده و هفت استان كشور در حال ورود اطلاعات هستند كه تا اختتام این هفته آنرا نمایش خواهند داد. همین طور تا اختتام هفته آینده باز ما بقیه استان ها باید اطلاعات را تكمیل و ارسال نمایند.
زینی وند با اشاره به اینكه كارگروه الگوی شهریه مطابق با ماده ۱۶ قانون، بررسی و تعیین می شود عنوان كرد: كارگروه الگوی شهریه در مدارس تعریف شده است و امسال این كارگروه را برای نخستین بار فعال كردیم.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: كلیه مراحل تایید اطلاعات و اعلام شهریه مدارس با هزینه تمام شده توسط همان كارگروه مشخص می شود.
وی افزود: سپس آن شورای نظارت استان آنرا بررسی و تایید كرده و بعد شورای نظارت مركزی به مواردی كه مورد اعتراض موسسه باشد رسیدگی می كند.
زینی وند با اشاره به اینكه ما در بحث شهریه مدارس مشكل الگو نداشتیم اظهار نمود: شهریه هر مدرسه متناسب با آیتم های زمان و هفت سرفصلی كه قانون مشخص كرده تعیین شده است. همه این موارد به خوبی پیش می رود و در این زمینه مشكلی وجود ندارد بلكه مشكل ما از حیث اجراست.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه برخی استان های ما نظارت كافی بر روی شهریه مصوب ندارند عنوان كرد: سال قبل به این مسئله ورود كردیم و بیشتر از ۵۰۰ بازدید در شهر تهران داشتیم و مشخص شد ۳۴ مدرسه شهریه اضافه دریافت كرده اند.
زینی وند اضافه كرد: برای حل این مسئله وارد مكاتبه شدیم اما هنوز مدیریت شهر تهران نحوه برخورد با مدارس متخلف را به ما اعلام نكرده است.
باید متناسب با احكام با متخلفان رفتار شود و آنها شهریه اضافی را بازگردانند. هفته گذشته مكاتباتی با شهر تهران داشتیم و باید نوع برخوردی كه با متخلفین داشتند را حتما به ما اعلام كنند. خوشبختانه در مدیریت جدید شهر تهران این جدیت وجود دارد.
وی ادامه داد: سال آینده بنای ما بر این است كه استان ها باید فعالیت بیشتر و نظارت كافی بر عملكرد مدارس از حیث دریافت شهریه متناسب با قانون را داشته باشند، در غیر این صورت ما در وزارت خانه هرچه قانون و آیین نامه تعیین نماییم باز هم با چالش مواجه می شویم.



1397/12/22
17:52:25
5.0 / 5
4468
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , مدارس , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه