نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مناطق سیل زده خوزستان:

تعیین تكلیف امتحانات نهایی دانش آموزان مناطق سیل زده طی دو روز آینده

تعیین تكلیف امتحانات نهایی دانش آموزان مناطق سیل زده طی دو روز آینده

پروژه آسان: نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بالا بودن حجم خسارات ناشی از سیل در خوزستان اظهار داشت: چگونگی برگزاری امتحانات نهایی در مناطق سیل زده، طی دو روز آینده با ارسال بخشنامه ای به استان های درگیر پدیده سیلاب، اعلام می شود.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند امروز، شنبه ۲۴ فروردین ماه در حاشیه بازید از مناطق سیل زده سوسنگرد در خوزستان با اشاره به حجم بالای تخریب ها در خوزستان و توجه ویژه دولت به رفع خرابی های ناشی از سیل در این استان، اظهار نمود: بازدید از مناطق سیل زده سوسنگرد با هدف ارزیابی فضاهای صدمه دیده و بازسازی مدارسی كه نیاز به تخریب و نوسازی دارند، انجام شده است و امیدواریم در جلسه ای كه عصر امروز با حضور نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و همكاران وزارتی در اداره كل آموزش و پرورش خوزستان برگزار می شود، بتوانیم برای حضور دانش آموزان در كلاس درس تمهیداتی اتخاذ نماییم تا هر چه سریع تر زمینه حضور دانش آموزان در كلاس درس فراهم گردد.

وی با اشاره به وجود هشت مدرسه تخریبی در شهرستان سوسنگرد، اظهار داشت: این مدارس تقریباً تا یك متر زیر آب هستند و تجهیزات آنها به صورت كامل تخریب شده است و برای بازسازی، ترمیم و بهره برداری از این مدارس نیاز به حمایت جدی مسئولین داریم.

زینی وند با اشاره به اینكه ستادی در وزارت آموزش و پرورش تشكیل شده است و وزیر آموزش و پرورش برای هر كدام از استان های سیل زده یك نماینده در این ستاد منصوب كردند، افزود: در عین حال بعضی از استان ها بعنوان استان معین استان های سیل زده مشخص شدند كه هم اكنون ۱۰ استان تهران، اصفهان، فارس، كرمان، یزد، هرمزگان، بوشهر، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی بعنوان استان های معین خوزستان انجام وظیفه می كنند.

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در ستاد معین استان های سیل زده اظهار داشت: بر مبنای نیاز و موقعیت مناطق صدمه دیده و ظرفیتی كه هر كدام از استان های معین دارند، مناطق سیل زده آموزش و پرورش خوزستان در بین آنها تقسیم می شود و هر منطقه برای عرضه خدمات در حوزه های بازسازی مدارس، جذب كمك خیرین، كمك به فرهنگیان صدمه دیده و بسترسازی برای حضور دانش آموزان در كلاس های درس، برگزاری كلاس ها و دوره های آموزشی به صورت حضوری یا غیرحضوری تحویل استان های معین داده می شود.

وی با تاكید بر حضور مشاوران در كنار دانش آموزان برای كاهش استرس های درسی آنها خاطرنشان كرد: لازم است تا مشاوران تحصیلی به عرضه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان سیل زده بپردازند تا میزان استرس دانش آموزان برای حضور در امتحانات پایانی یا كنكور كاهش پیدا كند. همینطور عرضه بسته های فرهنگی و ورزشی، با حضور تیم های مشاوره ای در مناطق سیل زده از دیگر اقداماتی است كه برای كمك به این مناطق برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) در خصوص اینكه خوزستان دین خویش را به اسلام ادا كرده است، افزود: در شرایط كنونی وظیفه مردم در سراسر كشور ایران است كه دین خویش را به مردم عزیز خوزستان ادا كنند و این مردم برای تمامی كشور عزیز هستند و مسئولین كشور، دولت و نمایندگان مجلس توجه ویژه ای به رفع مشكلات ناشی از صدمه دیدگی سیل در خوزستان دارند.

زینی وند اظهار داشت: با اقدامات كوتاه مدتی كه برنامه ریزی شده است، درصدد هستیم سال تحصیلی را به خوبی در خوزستان به آخر برسانیم و تمهیداتی اتخاذ می شود كه در سال تحصیلی آینده هم تمامی امكانات برای حضور دانش آموزان در كلاس های درس فراهم گردد.

وی حجم تخریب ها را در خوزستان بسیار بالا دانست و خاطرنشان كرد: در خلال این هفته رئیس سازمان نوسازی كشور با مجموعه ای از خیرین در خوزستان حضور پیدا می كنند تا از ظرفیت خیرین و دولت برای بازسازی مدارس صدمه دیده و تأمین امكانات و تجهیزات مدارس درگیر سیل استفاده گردد.

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در مورد چگونگی برگزاری امتحانات نهایی طی دو روز آینده بخشنامه ای به استان های درگیر پدیده سیلاب ارسال می شود، اظهار داشت: بر طبق این بخشنامه وضعیت امتحانات نهایی برای دانش آموزان مشخص می شود و در این بخشنامه تمهیدات و شرایطی در نظر گرفته شده است كه این دانش آموزان به خصوص دانش آموزان پایه دوازدهم نگران امتحانات نهایی نباشند.

زینی وند با اشاره به وجود فرصت برای آغاز امتحانات نهایی دانش آموزان مناطق سیل زده و برگزاری با تأخیر كنكور برای این دانش آموزان اظهار داشت: نمایندگان مجلس و دولت بر این مسئله اتفاق نظر دارند كه باید برای شركت دانش آموزان مناطق سیل زده در امتحان كنكور یك فرصت در نظر گرفته شود تا از این طریق نگرانی دانش آموزانی كه با پدیده سیلاب گرفتار هستند و امكان مطالعه را ندارند، كاهش پیدا كند.

وی با اشاره به اینكه اختصاص زمان مناسب برای كنكور دانش آموزان سیل زده و تقویت بنیه علمی آنها از راهكارهایی است كه برای كاهش استرس در دانش آموزان پایه دوازدهم پیش بینی شده است، افزود: برگزاری دوره های آموزشی به صورت دوره های حضوری - تجمیعی در مركز استان یا شهرستان از دیگر راهكارهای موجود برای كمك به دانش آموزان پایه دوازدهم است.




1398/01/25
15:19:53
5.0 / 5
4168
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه