درسال تحصیلی جدید بیشتر از 60 هزار معلم بازنشسته می شوند

درسال تحصیلی جدید بیشتر از 60 هزار معلم بازنشسته می شوند

به گزارش پروژه آسان سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار نمود: در سال تحصیلی جدید ۶۰ هزار معلم بازنشسته می شوند.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا جواد حسینی در گردهمایی معاونان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان لرستان و مناطق ۲۴ گانه كه در خانه معلم برگزار شد، اظهاركرد: این كه اشكالی كه در نظام تعلیم و تربیت ما وجود دارد این است كه نمای مشكلات این نظام را به جامعه تصویر می كنی. م بعنوان مثال نمای معلمی را نشان می دهیم كه دانش آموزی را كتك زده یا حق و حسابش را می خواهد البته ما شرمنده معلمان نجیب كشورمان هستیم، چون كه از پس از انقلاب تابحال ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات آنان تلنبار شده و ما كوتاهی كردیم و این نمای معلمی نیست چون كه ما معلمانی را در جامعه داریم كه ۴۰۰ كیلومتر را طی مسیر می كنند تا به دانش آموزان عشایری كشورمان آموزش موردنیاز را بدهند.

وی افزود: متاسفانه مدیر موفق آموزش و پرورش مدیری است كه چهار خانه فرهنگ ساخته باشد در حالیكه نمی گوییم این مدیر در جهت فرایند و فراگرد تعلیم و تربیت چقدر منشا اثر بوده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: باید از بعضی از غفلت ها در نظام تعلیم و تربیت دوری نماییم چون كه نمای تعلیم و تربیت جلوه های زیبایی دارد كه جلوه های آنرا معلمان و مدیران می آفرینند.

حسینی افزود: در بخش ثبت نام مدیران نباید پول غیرقانونی از والدین بگیرند.

وی افزود: ۵۰ سال مطالعات سرمایه های اجتماعی را داشته ایم و چنانچه از مردم سوال كنند كه كدام از كارگزاران نظام و صاحبان مشاغل بیشتر از همه احترام می گذاریم، بطور قطع جواب آنها قشر معلم است.

وی افزود: در لرستان ۲۷ هزار معلم و ۱۷ هزار معلم بازنشسته داریم كه مردم شأن و منزلت آنها را پاس داشته اند اما حاكمیت و دولت از این پاسداری عقب مانده اند.

حسینی تصریح كرد: تعلیم و تربیت استاندارد باید دارای سه نوع استانداردسازی باشد كه فضا و تجهیزات و نیروی انسانی همچون این استاندارها است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: استانداردسازی فضا و تجهیزات لرستان از میانگین كشوری بالاتر و معادن ۵.۳ درصد است این در حالیست كه كل كشور را باید به سمت ۸.۳ درصد استانداردسازی پیش ببریم.

وی افزود: نرم كلاس های استان لرستان ۲۰ درصد است و این رقم در كشور ۲۴ درصد است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: در دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تابحال بیشتر از ۴۰۰۰ كلاس درس در لرستان ساخته شده است. وظیفه ما مدیران این است كه از تهدیدات سیل استفاده و به فرصت تبدیل نماییم و در مجموع استانداردتر از قبل عمل نماییم.

حسینی در ادامه اظهار نمود: دولت و خیرین اهتمام به بازسازی داشتند و با این نگاه شعار اول مهرمان تعهد است.

وی اضافه كرد: یكی از شعارهای ما این است كه مدارس خشت و گلی اول مهرماه به پایان برسند و امروز احتیاج به مدیریت انقلابی و جهادی داریم و باید به سمت كارها هجوم بیاوریم. برای اول مهر دانش آموزان بدون كلاس و معلم و بدون كتاب حتی در یك كلاس نباید داشته باشیم چنانكه گزارشی به ما داده شود از مدیركل و مدیران قابل قبول نیست. آخر مدرسه خشت و گلی و كلاس های نفتی را خواهیم داشت.

حسینی افزود: به لحاظ نیروی انسانی با مشكلاتی مواجه هستیم چونكه اول مهرماه امسال بیشتر از ۶۰ هزار معلم بازنشسته می شوند این در حالیست كه ورودی ها ما ۲۰ هزار معلم است و باید كمبود ۴۰ هزار معلم را با ۱۲ روش پر نماییم و حتی یك كلاس بدون معلم در اول سال تحصیلی برایمان قابل قبول نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تمام دست اندركاران اداره كل آموزش و پرورش استان لرستان كه به صورت جهادی تلاش كردند تا مناطق سیل زده استان را از یك بحران نجات دادند تشكر كرد و اظهار داشت: مقرر است تسهیلاتی از راه بانك ملی و سرمایه و صندوق ذخیره با بهره چهار درصد به معلمان صدمه دیده در سیل پرداخت گردد.

حسینی تصریح كرد: اول سال تحصیلی جدید ۵۰۰۰ نیروی خدماتی با شاخص ها در مناطق كشور توزیع می شوند كه سهم لرستان متناسب با نیاز آنها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار نمود: برای لرستان ۱۰۰ كانكس تهیه شده است و ۶۲ كانكس دیگر نیاز است كه قول می دهیم كه آنرا به لرستان بدهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این كه پرورش سرمایه انسانی كار نظام تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: صلاحیت های سرمایه های انسانی را از نظر دانشی، توانشی، بینشی و نگرشی باید ارتقا دهیم.




1398/05/17
18:31:13
5.0 / 5
4263
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه