سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاكید كرد

جامعه پذیر كردن دانش آموزان روشی برای تحقق رونق تولید

جامعه پذیر كردن دانش آموزان روشی برای تحقق رونق تولید

به گزارش پروژه آسان سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه راه رونق توسعه، تولید و اقتصاد مقاومتی جامعه پذیر كردن دانش آموزان در دوره ابتدایی است، اظهار داشت: این جشنواره آموزه های علمی دانش آموزان خصوصا در حوزه علوم، مباحث مهارتی و دانشی را تقویت می كند و زمینه تحقق عملی و عینی تحصیل آنان را فراهم می سازد.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا سید جواد حسینی در حاشیه برگزاری هشتمین جشنواره دانش آموزی جابربن حیان در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: درهشتمین دوره جشنواره دانش آموزی جابربن حیان بیشتر از ۳ میلیون و ۴۰۰ نفر دانش آموز در مقاطع پایه های ابتدایی چهارم، پنجم و ششم شركت كردند كه حدود ۳۰۰ اثر آنان در رشته های مختلف پژوهشی و دست سازه ها به سطح ملی راه پیدا كرده كه امروز تجلیل می شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه این جشنواره در امتداد تحقق یكی از بندهای سند تحول بنیادین در خصوص خلق نوآوری، تحقیق، كارهای عملی و مهارتی برای دانش آموزان است، برگزار شده است، اظهار داشت: خوشبختانه هشتمین جشنواره دانش آموزی با استقبال بسیار خوبی برگزار شده است.

وی اضافه كرد: علاوه بر جشنواره جابر بن حیان، جشنواره «خوارزمی» را برای دوره متوسطه اول و جشنواره «جوان خوارزمی» را برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه داریم و این جشنواره ها برای تحقق دو سوژه بسیار مهم در اقتصاد كشور یعنی «رونق تولید» و «اقتصاد مقاومتی» كه مورد تاكید مقام معظم رهبری نیز است، برنامه ریزی و اجرا می شوند.

حسینی با اشاره به اینكه راه رونق توسعه، تولید و اقتصاد مقاومتی جامعه پذیر كردن دانش آموزان در دوره ابتدایی است، اشاره كرد: این جشنواره آموزه های علمی دانش آموزان خصوصا در حوزه علوم، مباحث مهارتی و دانشی را تقویت می كند و زمینه تحقق عملی و عینی تحصیل آنان را فراهم می سازد كه در نهایت منجربه رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه وزارت آموزش و پرورش ۱۳ جشنواره و مسابقات مختلف را در سطح كشور برگزار می نماید، اظهار داشت: در عرصه هنر بیشتر از ۷۰ رشته هنری كه ۱۰ میلیون دانش آموز در آن شركت كردند، در عرصه قرآن و عترت و نماز بیشتر از ۹میلیون دانش آموز مشاركت داشتند، همین طور در عرصه های ورزشی، علمی، نوجوان و جوان خوارزمی استقبال خوبی شد.

وی درانتها اظهاركرد: مشاركت دانش آموزان در فعالیت ها و جشنواره های علمی را ملاكی برای شكوفایی استعدادهای آنان قرار می دهیم برای اینكه پیوستن دانش آموزان به اینگونه فعالیت ها خود بزرگترین امتیاز برای دانش آموز شمرده می شود و یك جریان عملیاتی و مهارتی پیدا می كند و می توان در سطوح مختلف این دانش آموزان را دانشمندان كوچك نامید برای اینكه در سطح شهرستانی و استانی و ملی صاحب مقام یا امتیاز و اثر می شوند.




منبع:

1398/05/26
22:49:05
5.0 / 5
4437
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , پژوهش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه