راه اندازی میز نماد در تمامی مناطق آموزش وپرورش از اول مهر

راه اندازی میز نماد در تمامی مناطق آموزش وپرورش از اول مهر

به گزارش پروژه آسان سرپرست وزارت آموزش وپرورش اظهار نمود: علاوه بر تقسیم كار ملی با حضور ۱۳ دستگاه در طرح نماد، باید از ظرفیت درون سازمانی وزارت آموزش وپرورش به صورت كامل استفاده نماییم.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی با اشاره به اینكه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) مبحث مهمی است، اظهار نمود: در طرح نماد كنترل، كاهش صدمه های اجتماعی در مدارس و دانش آموزان از یك سو و فرایند رشدمدار و پیشگیری رشدمدارانه و توانمندسازانه از دیگر سو، هدف­گذاری شده است.
وی ادامه داد: به این منظور لازم است، ۱۳ دستگاه با آموزش وپرورش همكاری می كنند و وظایفشان باید تدقیق شود.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش بابیان اینكه میز نماد در وزارتخانه تحت عنوان شورایعالی نماد شكل گیرد، اظهار داشت: در سلسله مراتب استانی از مناطق تا مدارس، میز نماد استان ها، مناطق و مدارس باید راه اندازی شود و این میز از سطح ستاد تا استان و مناطق و كانون تعلیم و تربیت یعنی مدارس با حضور شركا شكل گیرد.
حسینی تصریح كرد: در طرح نماد، علاوه بر تقسیم كار ملی با حضور ۱۳ دستگاه، باید از ظرفیت درون سازمانی وزارت آموزش وپرورش به صورت كامل استفاده نماییم ازجمله این ظرفیت ها؛ انجمن اولیا و مربیان هستند، كه این انجمن از سه منظر در طرح نماد، می تواند همكاری كنند.
وی افزود: از منظر اول، ۹ هزار مربی آموزش خانواده كه این انجمن در اختیار دارد و همگی آموزش دیده و توانمند هستند باید به صورت مشخص به همكاری دعوت شوند. دوم؛ ۳۵۰ مركز مشاوره و راهنمایی خانواده، باید مثل ۷۵۰ مركز مشاوره در طرح نماد ایفای نقش كنند.
حسینی خاطرنشان كرد: نكته سوم اینكه، باید از مجله پیوند برای توسعه فضای تبلیغاتی و فرهنگ سازی در حوزه كاهش صدمه های اجتماعی دانش آموزان باید استفاده بهینه شود.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش تصریح كرد: با ایجاد خط «هات لاین» ۳ رقمی كه می توان از وزارت ارتباطات دریافت كرد و اتصال آن در سه سطح به میزهای نماد منطقه و استان و درنهایت میز نماد مركز خدمات در چارچوب طرح نماد، از سطح ۲۱ هزار مدرسه به كل دانش آموزان و مدارس تسری پیدا كند.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، حسینی در انتها با اشاره به اجرای دقیق طرح نماد و نقش آفرینی آن در كنترل و كاهش صدمه های اجتماعی، تاكید كرد: باید از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختصاص اعتبارات و هم شوراهایی مثل شورای اجتماعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر حداكثر استفاده را كرد. همینطور در مبحث كاهش و كنترل صدمه های اجتماعی، باید طرح های مدیریت مورد، یاریگران زندگی، خانه پیشگیری، توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و همكاران هم قبل از پیش موردتوجه قرار گیرد.



1398/06/09
21:07:50
5.0 / 5
4643
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , تبلیغات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه