تقویت ابزارهای تشخیص اوتیسم و گلایه ای از دانشگاه فرهنگیان

تقویت ابزارهای تشخیص اوتیسم و گلایه ای از دانشگاه فرهنگیان

پروژه آسان: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تحصیل ۲۰۸۰ دانش آموز اوتیسم در مدارس عادی و خاص اطلاع داد و اظهار داشت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی سبب شد بتوانیم بچه ها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی نماییم.


مجید قدمی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینكه هم اكنون ۲۰۸۰ دانش آموز اوتیسم در مدارس ویژه اوتیسم و ۲۱۰ دانش آموز در چارچوب آموزش فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: كار بسیار مشكلی است كه یك كودك مبتلا به اوتیسم كنار بچه های عادی بنشیند، اما اتفاق افتاده و به دنبال بهبود عملكردی این دانش آموزان هستیم.
وی ادامه داد: هدف گذاری ما دایر شدن ۳۲ مدرسه اوتیسم در ۳۲ استان كشور است، البته در كلانشهرها چون تهران و اصفهان بیشتر از دو یا سه مدرسه را داریم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تقویت ابزارهای تشخیصی هم اشاره نمود و اظهار داشت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی و سبب شد بتوانیم بچه ها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی نماییم. همینطور كتاب های درسی دانش آموزان اوتیسم كه همزمان اختلال كم توانی ذهنی داشتند را هم چاپ و به دستشان رساندیم.
قدمی اضافه كرد: تربیت مدرس دانش آموزان اوتیسم را برای همه استان ها پیشبینی و برای هر استان یك متخصص تربیت كردیم. بیشتر از ۲۰ دوره و كارگاه آموزشی در حوزه اوتیسم با همكاری مركز امور بین الملل وزارتخانه و یونیسف برگزار و محتوای آموزشی مناسب را هم تولید كردیم.
وی با گلایه از عملكرد دانشگاه ها كه بیشتر روی تشخیص اوتیسم كار می كنند تا محتوای آموزشی ویژه برای آنها اظهار داشت: آنچه كه در سازمان استثنایی با عنایت به پتانسیل و توانمندی های موجود انجام می دهیم كار بر روی محتواست. متاسفانه دانشگاه ها در حوزه آموزش، پرورش و توانبخشی دانش آموزان اوتیسمی، فارغ التحصیلان توانمند در اختیار مدارس قرار نمی دهند و ایراد كار به دانشگاه فرهنگیان هم برمی گردد چونكه حالا چنین نیرویی تربیت نمی كند.



1398/07/20
14:28:03
5.0 / 5
4259
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر بدید
= ۴ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه