میانگین تراكم در كلاس درس شهرستان های استان تهران ۳۲ است

میانگین تراكم در كلاس درس شهرستان های استان تهران ۳۲ است

به گزارش پروژه آسان مدیركل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینكه میانگین عدد تراكم در كلاس درس شهرستان های استان تهران 32 است، اظهار داشت: این میانگین در كل كشور عدد 24 است.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محمد صیدلو در بیست و یكمین جلسه رسمی- علنی شورای اسلامی استان تهران اظهاركرد: آموزش و پرورش به جهت فراگیری و اینكه تقریباً هیچ خانواده ای وجود ندارد كه دانش آموز نداشته باشد یا یكی از اعضای خانواده به صورتی به آموزش پرورش در ارتباط نباشد حوزه ای است كه تمام جامعه درگیر آن هستند و هیچ نهادی و سازمانی نیست كه قصد داشته باشد خیرخواهانه و با اعتقاد كاری انجام دهد اما نتواند با آموزش و پرورش و فرهنگ ارتباط برقرار كند، به همین جهت نهادی هستیم كه عزیزترین های خانواده ها با بزرگترین امیدها در اختیار این نهاد قرار دارد.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش با كیفیت نداشته باشیم برخی دانش آموزان امروز، فردا به مصادیق لطمه های اجتماعی تبدیل خواهند شد كه برای پیدا كردن و حل مشكلاتی كه بعنوان مصادیق اجتماعی ایجاد خواهند كرد باید هزینه های فراوانی صرف نماییم. حال امروز دانش اموزان در اختیار ما هستند و كسی آنها را حمایت می كند كه در كلاس درس حاضر شوند.

صیدلو اضافه كرد: اگر امروز در بعضی حوزه ها صحنه هایی در جامعه نمی بینیم كه خوشایندمان باشد به این علت است كه شاید باید ۱۰ سال پیش در حوزه فرهنگی كاری انجام می دادیم و انجام ندادیم. اگر قرار باشد مسئولیت برخی صحنه های ناهنجاری كه در اجتماع می بینیم گردن یكدیگر بیندازیم، آموزش و پرورش هیج دفاعی از خود ندارد.

مدیركل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: انتظار مردم از نمایندگان در هر نهاد و سازمانی كه بوسیله رای مردم مستقر می شوند و قدرت را در اختیار می گیرند فقط مسائل عمرانی نیست و حتما از شورای شهر و روستا و شورای استان مردم فقط انتظار ندارند كه در مسایل عمرانی و ساختمانی و مسائلی كه مربوط به امور مالی است، اظهار نظر كنند. حتما قسمتی از تمركز دوستان روی مسایل فرهنگی است.

وی با اشاره به شهرستانهای استان تهران اظهار داشت: استان تهران منحصر به فردترین آموزش و پرورش كشور را دارد. ما همه استان ها را صاحب یك اداره كل اموزش و پرورش می دانیم اما در استان تهران دو اداره كل اموزش و پرورش داریم؛ اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران با ۱۹ منطقه آموزشی و اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با ۲۱ منطقه آموزشی.

صیدلو اضافه كرد: تمام شهرستان ها از غربی ترین نقطه جنوب تهران یعنی از ملارد تا فیروزكوه در حوزه مدیریتی شهرستان های استان تهران قرار دارند. امسال یك میلیون و ۴۰ هزار دانش آموز را در اختیار داریم كه در ۳۶۵۰ مدرسه در ۲۱ منطقه آموزشی تحصیل می كنند.

به گفته وی، اداره كل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تنها اداره كلی در كشور است كه ساختمان آن در استان دیگری قرار دارد. ما علاقه مندیم كه اداره كل خودرا خارج نماییم و در یكی از شهرستان های نزدیك پایتخت مستقر شویم.

مدیركل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه با اشاره به اینكه میانگین عدد تراكم در كلاس درس شهرستانهای استان تهران ۳۲ است، اظهار داشت: این میانگین در كل كشور عدد ۲۴ است. كیفیت آموزش و پرورش در كلاس ۴۳ نفری كیفیت قابل توجه نیست و نمی توان آموزش و پرورشی را در آن كلاس انتظار داشت تا فردا شهروند با كیفیتی ببینیم و این تراكمی است كه گرفتاری بزرگی برای شهرستان های تهران به وجود می آورد.

وی افزود: نسبت معلم به دانش آموز در كل كشور یك به ۱۴ است؛ یعنی به ازای هر ۱۴ دانش آموز یك همكار فرهنگی داریم این در حالیست كه این نرخ در شهرستان های تهران یك به ۱۹ است.

بنابر اظهارات صیدلو، در كل كشور تعداد دانش آموزان اتباع خارجی كه عموما افغان هستند ۴۷۰ هزار نفراست كه ۱۱۶ هزار نفر از آنان در شهرستانهای تهران سكونت دارند.

وی اضافه كرد: قبل از سال ۹۳ بابت تحصیل آنها مبالغی بوسیله اموزش و پرورش دریافت می شد اما از سال ۹۳ به بعد با فرمایشاتی كه مقام معظم رهبری داشتند كه البته هیچ اشاره مستقیمی به دریافت اندك هزینه تحصیلی آنها نشده بود اما برخی مسئولان استانی و كشور اینگونه تلقی كردند كه اگر این اندك مبالغ - كه با مصوبه شورای اموزش و پرورش استان دریافت می شد- گرفته نشود قدر بیشتری توانسته اند فرمایشات مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانند، اما حقیقت سوژه این است كه ما گرفتاری هایی در شهرستانهای تهران داریم و قرار شد پیگیری صورت گیرد تا قسمتی از هزینه تحصیل ستاندن شود، شرایط ما و شهرستان های استان تهران به شكلی نیست كه بتوانیم بابت این مساله سوبسید بدهیم.

مدیركل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: شهرستان های استان تهران تنها استانی است كه بابت رفت و آمد سرویس رفت و آمد معلمان هزینه پرداخت می كند. امسال ۵ هزار معلم داشتیم كه در خواست انتقال به شهر تهران را داشتند. یعنی در نگاه اول یعنی ۵۰۰۰ معلم داریم كه از وضعیت شغلی خود راضی نیستند و علاقه مندند در تهران تدریس كنند. ما به جهت محدودیت هایی كه داریم این كار را در شهرستان های تهران به كار می گیریم و شرمنده دوستان هستیم كه نمی توانیم این امكان را فراهم نماییم كه در شهر تهران تدریس كنند. این مساله موجب می شود كه سالانه ۱۰ میلیارد تومان از بخشهایی كه به صورت قانونی پیشبینی نشده است هزینه پرداخت سرویس ایاب و ذهاب را داشته باشیم.





منبع:

1398/07/23
15:04:37
5.0 / 5
4311
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه