راه اندازی سامانه مدارس در حال ساخت كشور

راه اندازی سامانه مدارس در حال ساخت كشور

به گزارش پروژه آسان وزیرآموزش و پرورش اظهاركرد: آینده درخشان با افزایش ظرفیت یادگیری جوامع امكان پذیر خواهد بود.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی درآئین افتتاح ۱۹۸۲پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با۱۰هزاركلاس درس در سراسركشور كه به صورت همزمان در شهر دماوند و بوسیله ویدئوكنفرانس انجام شد، با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، اظهاركرد: در پروژه هایی كه امروز افتتاح می شود، ۱۴۲سالن ورزشی با ۱۶۲هزار متر مربع و۱۶استخر به بهره برداری خواهد رسید كه با شروع به كار این پروژه ها سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزی كشور افزایش خواهد یافت. همین طور بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری۱۹۸۲ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی هزینه شده است.
وی با اشاره به اینكه در حادثه زلزله در استان كرمانشاه ۷۸مدرسه لطمه دیدند، اشاره كرد: پس از این حادثه آموزش و پرورش تعهد كرد۱۹۰مدرسه بسازد كه ۱۴۵مدرسه تا ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ساخته شده است و با بهره برداری از این پروژه ها ۷۰سانتی متر مربع به سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی استان كرمانشاه نسبت به پیش از زلزله اضافه شده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه سیل كشور كه در اواخر سال ۹۷و اوایل سال ۹۸اتفاق افتاد، اظهار داشت: ۱۲۰۰مدرسه با ۶ هزاركلاس درس گرفتار لطمه جزئی و كلی شدند كه همه مدارس لطمه دیده تا سه كلاس درس برای سال تحصیلی جاری به بهره برداری رسیده است.
حاجی میرزایی با اشاره به مشاركت خیرین در مدرسه سازی بعد از سیل كشور، اظهار نمود: آنچه كه بعد از حادثه سیل فراموش نشدنی است مشاركت خیرین و تقویت احساس همدلی در جامعه است كه این كار یكی از اهداف نظام تعلیم و تربیت است و عمل خیرین به افزایش حس همدلی و كمك به همنوع در جامعه كمك خواهدنمود.
وزیر آموزش و پرورش از سفارش ساخت سامانه مدارس در حال ساخت كشور خبرداد و اظهار داشت: در این سامانه تمام مدارس در حال ساخت كشور در دسترس خواهد بود، تا هرخیری با هر بودجه ای بتواند در امر مدرسه سازی مشاركت كند، بدین سبب با طرح مدارس در حال ساخت كمك می نماییم تا هركسی با هر بودجه ای بتواند در ساخت مدارس مشاركت كند چونكه مدرسه قلب جامعه است و با این كار به افزایش روحیه همدلی و مشاركت كه از اهداف نظام تعلیم و تربیت است، كمك خواهیم كرد.
وی دنیای كنونی را دنیای تغییرات سریع دانست و اظهاركرد: جوامعی كه قادر نباشند با تغییرات دنیای جدید همراهی كنند سرزندگی خودرا از دست خواهند داد.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، حاجی میرزایی با اشاره به اینكه ظرفیت یادگیری جامعه آینده را می سازد، اظهاركرد: هرچه جوامع ظرفیت یادگیری بیشتری داشته باشند آینده درخشان تری خواهد داشت پس باید تلاش نماییم تا ظرفیت یادگیری جوامع را افزایش دهیم.
وزیر آموزش و پرورش پایدارترین رفتار جوامع انسانی و انسان ها را جریان یادگیری دانست كه از لحظه اول حیات و تا آخرین لحظه حیات استمرار خواهد داشت و تاكیدكرد: جامعه ای كه در جریان روند یادگیری اش اختلال ایجاد شود حیات اقتصادی سیاسی و اجتماعی اش گرفتار لطمه خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش درانتها اظهار داشت: ۳۰درصد مدارس كشور نیاز به بازسازی دارد اما مطمئنم با تعهد و مشاركت خیرین این مدارس بازسازی خواهد شد.




منبع:

1398/07/24
23:06:19
5.0 / 5
4326
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه