سهم سوابق تحصیلی در كنكور 99 بعلاوه نحوه ترمیم نمرات

سهم سوابق تحصیلی در كنكور 99  بعلاوه  نحوه ترمیم نمرات

پروژه آسان: مدیركل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره تاثیر سوابق تحصیلی بر كنكور سراسری 99 و نحوه ترمیم این سوابق در كنكور اظهار نمود: سهم سوابق تحصیلی برای كنكور سال 99 مصوب شده است. بر این اساس سهم سوابق تحصیلی نسبت به سال تحصیلی قبل تغییری نكرده و همان 30 درصد با تاثیر مثبت است.


عباس سلطانیان در گفت و گو با ایسنا، درباره تاثیر سوابق تحصیلی بر كنكور سراسری ۹۹ و نحوه ترمیم این سوابق در كنكور اظهار نمود: سهم سوابق تحصیلی برای كنكور سال ۹۹ مصوب شده است. بر این اساس سهم سوابق تحصیلی نسبت به سال تحصیلی قبل تغییری نكرده و همان ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است.
وی اضافه كرد: متقاضیان كنكور می توانند همانند سال های گذشته برای ترمیم سوابق خود اقدام نمایند. روال ترمیم سوابق تغییری نكرده و همان بخشنامه سال قبل پابرجا است كه برمبنای آن افرادی كه از سال ۸۴ به بعد دیپلم گرفته اند می توانند برای دروسی كه به صورت نهایی برگزار می شود، فقط یك دفعه درخواست داده و باردیگر امتحان بدهند.
وی اصرار كرد كه این نمرات تنها جهت استفاده در كنكور و ترمیم سوابق است و سبب اصلاح نمرات در كارنامه اصلی داوطلب نمی گردد.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، وی قبل از این توضیحات مبسوطی پیرامون چگونگی ترمیم سوابق تحصیلی عرضه كرده بود. بگفته وی ترمیم معدل یكی از بخشنامه های آموزش و پرورش است كه در سال ۹۴ به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و طبق آن كلیه دیپلمه های سال ۸۴ به بعد می توانند ترمیم نمرات را در صورت تمایل انجام دهند.
مدیركل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه هر شخصی بخواهد درس یا دروسی را مجدد امتحان بدهد و نمره خودش را ترمیم كند می تواند درخواست شركت مجدد در امتحانات نهایی را بدهد اظهار داشت: بدین سان متقاضیان به منطقه آموزش و پرورش خود كه دیپلمشان را آنجا گرفته اند مراجعه نموده و درخواست خودرا ثبت می كنند؛ بدین سبب دانش آموزی كه حالا در حال تحصیل است نمی تواند درخواست ترمیم نمره بدهد.
وی با اشاره به اینكه هر دانش آموخته می تواند تنها یك بار از این امكان استفاده نماید اشاره كرد: نمرات ترمیم شده فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در كنكور سراسری به سازمان سنجش ارسال می شود و تاثیری در معدل و نمره دیپلم افراد ندارد.
مدیركل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دروس مشمول نیز اظهار داشت: هر دانش آموزی بنا به تشخیص خود و در صورت نیاز در هر تعداد درس كه امتحانش به صورت نهایی برگزار می گردد می تواند شركت نماید و این سوابق ترمیم شده در گزینش نهایی در كنكور موثر است.
سلطانیان اضافه كرد: تمام دیپلمه های سال ۸۴ به بعد می توانند درخواست ترمیم نمره بدهند و ربطی به نظام قدیم و یا جدید بودن دانش آموختگان ندارد.
وی درباره نوع مدارس و زمان شركت در آزمون ترمیم نمره نیز اظهار داشت: در هر نوبت امتحانی كه نهایی برگزار می گردد امكان شركت در آزمون وجود دارد. شرایط و نوع مدرسه همچون تیزهوشان یا نمونه دولتی بودن نیز تاثیری در گزینش و ترمیم معدل ندارد و شرایط شركت در آزمون ترمیم سوابق تحصیلی برای همه متقاضیان یكسان است.




منبع:

1398/10/13
19:37:42
5.0 / 5
4184
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه