حذف مطالبی از كتب یازدهم ربطی به روابط ایران و روسیه ندارد

حذف مطالبی از كتب یازدهم ربطی به روابط ایران و روسیه ندارد

به گزارش پروژه آسان معاون طراحی و تولید بسته های یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص تطهیر روسیه در كتب درسی اظهار داشت: كتاب را بررسی كردیم و مشخص شد كه كارشناسان برای تعدیل حجم كتاب درسی عباراتی را از دروس مختلف كاسته اند پس عباراتی حذف شده بود كه هیچ ربطی به تطهیر روسیه نداشت كه اینها موجب بدگمانی و رنج روانی افراد می شود.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، حسن ملكی در نشست علمی نقد كتاب درسی فارسی دوره اول ابتدایی با اشاره به اینكه این جلسه برای نقد عالمانه كتابهای درسی برگزار می گردد اظهار داشت: راجع به نقد در جامعه ما طی سالهای مختلف دو گروه در بعضی موقعیتهای زمانی لطماتی وارد كردهاند، یك عده كسانی كه در نقد حریم شكن بودهاند اما نقد عرصه كنترل شده ای دارد پس حریم شكنی در عرصه نقد مجاز نیست.
وی ادامه داد: نقد احتیاج به گذرنامه دارد كه در محضر عقل صادر می شود. اینها گاهی نقد را بدنام كرده اند. این گروه مبتلا به افراط اند.
معاون طراحی و تولید بسته های یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینكه گروه دیگر نقطه مقابل اند و گویا نقد برای آنها منطقه ممنوعه است و اینها مبتلا به تفریط اند اشاره كرد: نقد باید به حكم عقل، منطق و با معیارهای درست خردورزی انجام بگیرد، به شكلی كه هم عالمانه و خردمندانه باشد و هم حریم شكنی نكند.
وی با اشاره به اینكه یكی از اهداف نشست امروز توجه به بعد علمی و آموزشی این جلسه است اظهار داشت: هدف دیگر اجتماعی است و هرچه قدر دور همدیگر بوده و چهره به چهره تعامل داشته باشیم، یك سرمایه اجتماعی تولید می شود.
معاون طراحی و تولید بسته های یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینكه هرچه قدر ناقدان از صاحبان اثر فاصله بیشتری داشته باشند این سرمایه می سوزد اظهار نمود: هرقدر بدگمانی در جامعه آموزش و پرورش افزایش یابد، همه از جهت روحی و روانی معذب می شویم.
وی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص تطهیر روسیه در كتب درسی اظهار داشت: این نوشته كه منتشر گردید به این معنا بود كه گویی یك عده اینجا نشسته اند و مطالب مربوط به روسیه را در یكی از درس های پیرامون رشادتهای عباس میرزا در پایه یازدهم را حذف كرده اند و دارند روسیه را تطهیر می كنند.
وی اضافه كرد: این را كه شنیدم ابتدا متعحب شدم كه اگر كارشناسی اینگونه باشد جایش دیگر اینجا نیست، اما كتاب را بررسی كردیم و مشخص شد كه كارشناسان برای تعدیل حجم كتب درسی عباراتی را از دروس مختلف كاسته اند تا كتاب چند صفحه ای تعدیل شود. از این درس هم عباراتی حذف شده بود كه هیچ ربطی به تطهیر روسیه نداشت. اینها موجب بدگمانی و رنج روانی افراد می شود.
وی افزود: همانطور كه گفته شد علت چنین اتفاقی، دوری ناقدان از صاحبان اثر است.



1398/11/27
14:54:51
5.0 / 5
4087
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه