معاون استاندار تهران تاكید كرد

نیاز استان تهران به ۳۰ هزار كلاس درس

نیاز استان تهران به ۳۰ هزار كلاس درس

به گزارش پروژه آسان معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به كمبود سرانه آموزشی در استان تهران، اظهار داشت: این استان به 30 هزار كلاس درس نیاز دارد؛ البته این كلاس های درس یا باید ساخته شود و یا نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند.


شکراله حسن بیگی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح کمبود سرانه آموزشی در استان و شهر تهران و ضرورت مشارکت خیرین مدرسه ساز و اجرای وظایف قانونی توسط انبوه سازان در تامین فضای آموزشی، اظهار داشت: برمبنای مطالعاتی که در سال قبل انجام شد نشان داد که استان تهران به ۳۰ هزار کلاس درس نیاز دارد البته این کلاس های درس یا باید ساخته شود و یا نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند.
وی ادامه داد: مقرر شده است اقدام برای تامین این کمبود با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس، خیّرین مدارس و بنگاه های بزرگ اقتصادی صورت گیرد که با هماهنگی فرمانداران و آموزش و پرورش شهرستان ها، نیازهای مذکور به فرمانداران ابلاغ گردیده و تا حالا اقدامات خوبی دراین زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: در این طرح، اقدامات دولت و خیّرین مدرسه ساز مناسب بوده، اما مشارکت بنگاه های اقتصادی در این طرح کمرنگ بوده که تلاش داریم بنگاه های خصوصی بزرگ نیز در این طرح اقدامات بیشتری انجام دهند. قانون به اداره کل آموزش و پرورش اجازه داده قسمتی یا تمامی یک مدرسه باارزش را بفروشد و بجای آن در دیگر نقطه پایتخت مدارسی راه اندازی کند که این طرح به کمبودهای فضای آموزش و پرورش در تهران و شهرستان ها کمک می نماید، چونکه در قبال ملکی با ارزش که به فروش می رسد گاهی می توان چندین مدرسه راه اندازی کرد.
معاون استاندار تهران درباره تکلیف قانونی انبوه سازان در تامین فضای آموزشی اظهار داشت: در مورد انبوه سازان خصوصاً در منطقه ۲۲ مقرر بوده تا به ازای هر ۲۰۰ واحدی که ایجاد می شود مدرسه ای در کنار آن تجهیز شود؛ اما متاسفانه این احکام اجرا نشده است این مساله در حال پیگیری است ضمن اینکه، انبوه سازانی که هزار واحد می سازند نیز باید مدرسه راه اندازی کنند که این مهم نیز باید به دقت اجرائی شود.




منبع:

1399/08/15
12:46:29
5.0 / 5
1637
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , كلاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه