شاسی بلند محبوب تویوتا با ظاهر خاص به خانه رسید
به گزارش پروژه آسان، بعد از حضور موفق در بازارهای جهانی، نسل تازه تویوتا راوفور بالاخره به زادگاه خود رسید. اما ورود راوفور به ژاپن فقط یک عرضه ساده نیست؛ تویوتا با کمک مدلسیتا، دو پکیج طراحی ویژه معرفی کرده تا سلیقه خریداران ژاپنی را دقیق تر هدف بگیرد.
امیرمسعود عابدین: تویوتا راوفور جدید که پیشتر در آمریکای شمالی، اروپا و چین عرضه شده بود، حالا در بازار ژاپن هم در دسترس قرار گرفته است. نکته مهم این عرضه، تمرکز ویژه روی ظاهر خودروست. تویوتا با همکاری برند شناخته شده مدلیستا (Modellista)، کیت های طراحی اختصاصی ارایه کرده که بدون دست زدن به بخش فنی، چهره ای متفاوت تر و خاص تر به راوفور می دهند؛ نگاهی که کاملا با سلیقه بازار ژاپن هماهنگی دارد.
پیشرانه ها؛ تمرکز فعلی روی هیبرید هم اکنون، راوفور تنها با پیشرانه هیبرید خودشارژ در ژاپن عرضه می شود و خبری از نسخه بنزینی یا پلاگین هیبرید نیست. این خودرو در دو تیپ اصلی به فروش می رسد: تیپ Z که نقش نسخه استاندارد یا «Core» را بازی می کند و تیپ Adventure که بیشتر با روحیه آفرودی و طبیعت گردی تعریف شده است.
البته تویوتا وعده داده که تا قبل از پایان سال مالی ۲۰۲۶، نسخه پلاگین هیبرید (PHEV) و همین طور مدل هیجان انگیز GR Sport را هم به این خانواده اضافه کند. تا آن زمان، خریداران ژاپنی می توانند از میان مجموعه ای گسترده از لوازم جانبی اختصاصی تویوتا، مدلسیتا و TZ انتخاب کنند؛ تجهیزاتی که خیلی از آنها در هیچ بازار دیگری عرضه نمی شوند.
پکیج Lifestyle؛ اسپرت و شهری برای تیپ Z
پکیج Lifestyle که مخصوص تیپ Z طراحی شده، بیشتر از هر چیز روی ظاهر اسپرت و لوکس تمرکز دارد. مدلسیتا برای این نسخه یک بادی کیت کامل درنظر گرفته که شامل اسپلیتر جلو، چراغ های LED اضافه، رکاب های جانبی، قطعات اضافه شده سپر عقب، کاور جدید جلوپنجره و قاب آینه های متفاوت می شود.
علاوه بر این، خریداران می توانند رینگ های ۲۰ اینچی آلیاژی مدلسیتا را نیز به شکل جداگانه سفارش دهند. داخل کابین هم با تجهیزات کاربردی تری راهکارهای هوشمند برای نظم دهی فضای بار و نورپردازی محیطی گسترده تر، حس یک کراس اوور مدرن و شهری را تقویت می کند.
پکیج Outdoor؛ چهره ای ماجراجویانه برای Adventure
برای آن هایی که راوفور را بیشتر یک همراه سفر و طبیعت گردی می دانند، پکیج Outdoor مخصوص تیپ Adventure طراحی شده است. در این نسخه، ظاهر خودرو خشن تر و الهام گرفته از سبک «تریل» است. جلوپنجره جدید با LED های یکپارچه، سینی های محافظ با ظاهر آلومینیومی، هواکش های تزئینی جانبی و گلگیرهای عریض تر، همگی به این حس ماجراجویانه دامن می زنند.
در کنار این ها، بادگیر نصب شده روی کاپوت و رینگ های ۱۸ اینچی با رنگ خاص زیتونی مات، چهره ای متفاوت به راوفور می دهند؛ چهره ای که آماده خروج از آسفالت به نظر می آید، حتی اگر در عمل تغییری در توان فنی ایجاد نشده باشد.
مشخصات فنی؛ بدون تغییر اما قابل اعتماد با وجود تمام این تغییرات ظاهری، بخش فنی راوفور دست نخورده باقیمانده است. پیشرانه ۲٫۵ لیتری هیبریدی، مجموعا ۲۳۷ اسب بخار قدرت تولید می کند و سیستم چهارچرخ محرک الکتریکی E-Four نیز وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. حالت های رانندگی مخصوص برف و مسیرهای ناهموار هم بازهم در دسترس هستند.
برای مقایسه، نسخه پلاگین هیبرید بازار آمریکا (RAV۴ Prime) حدود ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد و انتظار می رود نمونه ژاپنی آینده نیز در همین محدوده عملکردی قرار بگیرد.
قیمت ها؛ شخصی سازی هزینه دارد
قیمت پایه تویوتا RAV۴ در ژاپن از حدود ۴٫۵ میلیون ین، معادل تقریبی ۲۹ هزار دلار، شروع می شود. تیپ Adventure با همین قیمت پایه عرضه می شود، در صورتیکه تیپ Z کمی گران تر بوده و از حدود ۴٫۹ میلیون ین (نزدیک به ۳۱٫۵ هزار دلار) آغاز می شود.
دراین میان، پکیج Outdoor حدود ۳۳۰۰ دلار و پکیج Lifestyle نزدیک به ۳۸۰۰ دلار به قیمت غائی خودرو اضافه می کنند؛ هزینه ای که در ازای آن، راوفوری کاملا متفاوت و خاص نصیب خریدار خواهد شد.
منبع: carscoops
۲۲۷۳۲۲
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب