دلیل لكه های سفید روی دندان چیست؟، راه های مرتفع ساختن لكه های سفید از دندان

دلیل لكه های سفید روی دندان چیست؟، راه های مرتفع ساختن لكه های سفید از دندان

پروژه آسان: مردم لكه های سفید روی دندان را بعنوان وضعیتی نامطلوب در نظر می گیرند اما به ندرت نیاز به یافتن دلیلی جدی برای رفتن به دكتر برای این مورد پیدا می كنند.




به گزارش پروژه آسان به نقل از خبر آنلاین، فلوئوروزیس دندانی شایع ترین دلیل لك شدن دندان است. اغلب در سنین پایین بیش ازحد از فلوراید استفاده می نمایند و این وضعیتی بی خطر به حساب می آید.
{فلوئوروزیس دندانی تغییر رنگ شدید دندان در اثر فلوئور اضافی موجود در آب آشامیدنی هنگام تشكیل دندان است. فلوراید اضافی موجود درآب آشامیدنی هنگام تشكیل مینای دندان در كودكان بر روی سلول های مینا ساز تأثیر گذارده و مرحله معدنی شدن مینا را دچار اختلال می كند به گونه ای كه بافت زیرسطحی مینا دچار تخلخل می گردد.فلوراید اضافه شده به آب و خمیردندان ها برای كاهش ضریب پوسیدگی هم ممكن است سبب فلوئوروزیس شوند.}
هیپوپلازای (توسعه ناقص یك بافت یا ارگان) مینای دندان هم می تواند در بروز لكه های سفید روی دندان مؤثر باشد. مینای دندان به درستی شكل نمی گیرد و خطر پوسیدگی افزوده می شود.
اما برخی درمان ها به شرح زیر می تواند ضد لكه های سفید مفید واقع شود:
1- لایه برداری بسیار ظریف از مینای دندان یكی از طریق حل های پیشنهادی است تا دندان ها به صورت یكنواخت ظاهر شوند.
2- سفید كردن دندان می تواند به كاهش ظاهری لكه های سفید و البته دیگر لكه ها كمك نماید. خیلی از سفیدكننده ها، بدون نسخه در بازار موجود و در دسترس می باشد.
3- روكش حرفه ای دندان هم می تواند بعنوان چاره بعدی مطرح شود كه البته پرهزینه هم هست و فقط باید توسط دندان پزشك (نه دندان ساز) صورت گیرد.
4- فلوراید موضعی توسط دندان پزشك می تواند ضمن ممانعت از پوسیدگی به افراد مبتلابه هیپوپلازای مینای دندان كمك نماید. برای لكه های سفید بزرگ این روش مطلوب است.
5- استفاده از رزین كامپوزیت ها هم چاره دیگری است تا با پركننده های دندان كه در ترمیم دندان خراب استفاده می شود، لكه های سفید را از بین برد.
اما مراقبت و تمرین بهداشت دهان و دندان می تواند درنهایت از بروز لكه های سفید و سایر لكه ها جلوگیری كند.
انجمن دندان پزشكی آمریكا / ADA استفاده یك بار در روز از خمیردندان حاوی فلوراید و یك بار نخ دندان را سفارش كرده است.
اغلب مردم تجربه لكه های سفید را تا پیش از 10 سالگی دارند. ازاین رو تشویق كودكان به بهداشت دهان و دندان می تواند كمك كننده باشد تا دندان های سالم و محكمی داشته باشند.
اما سایر سفارش های زیر می تواند به كودكان برای جلوگیری از تولید لكه های سفید كمك كند:
6- استفاده از آب بدون فلوراید به خصوص برای نوزادانی كه شیر خشك می خورند.
7- مقدار مناسب خمیردندان حاوی فلوراید برای كودكان زیر 3 سال سفارش می گردد. این مقدار به اندازه یك دانه برنج درشت است و برای بالای 3 سال هم به اندازه نخودفرنگی!
8- آزمایش آب به خصوص اگر از آب چاه استفاده می كنید تا سطح طبیعی فلوراید اندازه گیری شود.
9- انجمن ADA برای مناطقی كه آب بدون فلوراید دارند، مكمل های غذایی حاوی فلوراید را سفارش كرده است.البته این امر فقط باید توسط دندان پزشك محلی تجویز شود.
10- كاهش غذاهای اسیدی و شیرین (مركبات زیاد، نوشابه های ورزشی، آب نبات ها) كه به مینای دندان صدمه می زند.
11- و درنهایت به افرادی كه نگرانی زیادی در این زمینه دارند سفارش می گردد با یك دندان پزشك مشورت كنند تا در صورت ضرورت یك طرح درمانی مطلوب را به وی سفارش كند.

5656


1397/03/23
17:25:33
5.0 / 5
4551
تگهای خبر: درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه