فعالیت معلمان كم تجربه تر در مدارس محروم سراسر جهان

فعالیت معلمان كم تجربه تر در مدارس محروم سراسر جهان

پروژه آسان: بر مبنای یك مطالعه جهانی شانس بهره مندی از معلمان باتجربه و واجد شرایط در مدارسی كه درصد بالایی از دانش آموزان محروم و كم بضاعت را دارند به مراتب كمتر از مدارس مرفه تر و با مزایای بیشتر است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، یك مطالعه بین المللی نشان داده است در بیش از یك سوم از كشورها همچون انگلیس، معلمان استخدام شده در مدارس محروم، شایستگی و تجربه كمتری نسبت به معلمانی دارند كه مدارسی با مزایای بیشتر فعالیت می نمایند.
بر اساس گزارش سازمان همكاری و توسعه اقتصادی (OECD)، در انگلیس ۹۹ درصد از معلمان علوم مدارس ثروتمند مدرك در رابطه با مباحث درسی خود دارند در صورتی كه این آمار برای مدارس محروم ۹۲ درصد است.
بسیاری از كشورها در تلاشند تا با استخدام معلمان بیشتر در مناطق محروم، در صدد جبران محرومیت ها برآیند اما این گزارش نشان داده است كلید بستن شكاف امكانات بین دانش آموزان مدارس مختلف، استخدام معلمانی باتجربه بیشتر است نه به تعداد بیشتر!
به طور متوسط در بین كشورهای عضو OECD بیشترین تفاوت میان مدارس روستایی و شهری مربوط به كشورهای اندونزی، كوزوو، تركیه و انگلیس است.
این گزارش همینطور نشان داده است سیستم فعلی «غیرمتمركز» برای تطبیق معلمان با فرصت های شغلی در انگلیس می تواند عامل اصلی عدم تناسب بین معلمان باتجربه در مدارس محروم و مدارس مرفه تر باشد.
به گزارش گاردین، در بیش از یك سوم از كشورها معلمان در مدارس محروم شایستگی و تجربه كمتری نسبت به معلمان مدارس با مزایای بیشتر داشته و ازاین رو ضعف در عملكرد و بازده تحصیلی دانش آموزانِ مدارس محروم به مراتب بیشتر است.



1397/03/27
14:54:58
5.0 / 5
5208
تگهای خبر: دانش آموز , علم , مدارس , مطالعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه