كمبود ۱۲ هزار كلاس درس در پایتخت

كمبود ۱۲ هزار كلاس درس در پایتخت

به گزارش پروژه آسان مدیركل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینكه ۲۲۰ پروژه نیمه تمام پارسال داشتیم كه تا كنون ۵۰ درصد آنرا تحویل داده ایم اظهار نمود: هم اكنون ۱۱۰ پروژه نیمه تمام دیگر داریم كه امیدواریم نیمی از آنها را تا مهر ماه به مرحله بهره برداری برسانیم.


علی شهری در گفتگو با ایسنا، درباره پروژه های آموزشی نیمه تمام و در دست راه اندازی تهران اظهار نمود: ۲۲۰ پروژه نیمه تمام پارسال داشتیم كه تا كنون ۵۰ درصد آنرا تحویل داده ایم و هم اكنون ۱۱۰ پروژه نیمه تمام دیگر داریم كه شامل مدرسه و كلاس درس، اماكن پرورشی، ورزشی و استخر می شود.
وی ادامه داد: پروژه های باقی مانده تا مهرماه تكمیل نمی شوند و ساخت آنها كمی زمان می برد ولی امیدوارم نیمی از پروژه های ناتمام را به مرحله بهره برداری برسانیم.
مدیركل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینكه ساخت و ساز معادل همین تعداد پروژه جدید را هم شروع می نماییم و هم اكنون حدود ۳۰ پروژه جدید در مناقصه است اظهار داشت: پیشبینی می نماییم تا اول مهرماه بتوانیم بخش قابل ملاحظه ای از تعهداتمان را عملیاتی كرده و كلاس های درس جدید را تحویل دهیم.
شهری با اشاره به كمبود فضای آموزشی در تهران اظهار داشت: با عنایت به جمعیت فعلی دانش آموزی به ۱۲ هزار كلاس درس جدید نیاز داریم كه البته با احتساب رشد جمعیت به ۱۸ هزار كلاس طی چندسال آینده می رسد.
وی همینطور به مدارس فرسوده استان تهران اشاره نمود و اظهار داشت: ۸۵۰۰ كلاس درس در تهران باید مورد تخریب و بازسازی قرار گرفته و ۱۴ هزار و ۵۰۰ كلاس درس مقاوم سازی شوند. همینطور با تراكم بالای جمعیت دانش آموزی در استان روبروییم و باوجود آنكه تراكم میانگین در مدارس كشور ۲۴ نفر است، شاهد دوبرابر این میزان تراكم در بعضی مناطق هستیم.
مدیركل نوسازی مدارس استان تهران تصریح كرد كه تهران نیازمند توجه ویژه و تخصیص ردیف های اعتباری ویژه جهت راه اندازی و بازسازی فضاهای آموزشی است.




منبع:

1398/04/05
12:41:09
5.0 / 5
4534
تگهای خبر: آموزش , دانش آموز , كلاس , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه