كتب درسی دارای مهر اعتبار می شوند

كتب درسی دارای مهر اعتبار می شوند

پروژه آسان: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برای جلوگیری از اصلاحات غیرضروری، كتب درسی دارای مُهر اعتبار می شوند.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در نشست شورای معاونان اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینكه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی هشت كلان پروژه طراحی شده، اظهار داشت: انتظار داریم با اجرایی شدن این هشت كلان پروژه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی محقق شود.

وی از تدوین ۱۱ حوزه تربیتی در برنامه درسی ملی آگاهی داد و اظهاركرد: چهار حوزه تربیت و یادگیری فرهنگ و هنر، كار و فناوری، آداب و مهارت های زندگی و تفكر و حكمت حوزه هایی هستند كه اخیرا به این مجموعه اضافه شده اند.

ذوعلم با اشاره به گذشت یك دهه از تألیف كتاب استان شناسی اظهار داشت: باتوجه به تغییرات آماری رخ داده در یك دهه اخیر، ویرایش و به روزرسانی این كتاب لزوم دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن درخواست فعالیت كارگروه استانی ویرایش كتاب استان شناسی اظهاركرد: كتاب استان شناسی باید چكیده ای از ظرفیت ها، اقتضائات، پیشینه، وضعیت فعلی و آینده استان باشد.

وی افزود: كتاب استان شناسی باید با نگاه به گذشته و آینده، هویت بومی را در دانش آموز تقویت كند تا او به منطقه خود، حس تعلق و ماندگاری داشته باشد.

ذوعلم با تاكید براینكه قرار گرفتن مشاغل دهه آینده خصوصاً در حوزه فناوری اطلاعات در برنامه درسی فنی و حرفه ای اظهار داشت: در صورت بازآرایی محتوایی در دروس فنی و حرفه ای، دانش آموزان به سمت این رشته ها جذب خواهند شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینكه مجلات رشد الان به صورت متمركز در مركز كشور منتشر می شود، اشاره كرد: استانها می توانند این مجلات را به صورت استانی و بومی منتشر كنند تا قسمتی از نیازهای محتوایی دانش آموزان منطقه خودرا تامین كنند.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در تقویت فرهنگ بومی اظهار داشت: می توان قسمتی از محتوای آموزشی را بوسیله شبكه استانی در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرارداد.

ذوعلم با اشاره به ضرورت به حداقل رساندن اصلاحات در كتب درسی اظهاركرد: به همین دلیل كتب درسی دارای مهر اعتبار چندساله می شوند تا ضمن جلوگیری از اصلاحات مستمر، زمینه سوءاستفاده مؤسسات كنكوری از بین برود.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی با اشاره به اینكه كارهای پرورشی نباید در برنامه های آموزشی مدارس بعنوان فعالیتی فوق برنامه تلقی شود، اظهاركرد: برنامه های تربیتی و پرورشی باید بعنوان ساعت رسمی غیركلاسی در برنامه دانش آموز لحاظ شود و امیدواریم در برنامه درسی ملی این مهم محقق شود.





منبع:

1398/11/09
15:30:57
5.0 / 5
4436
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , پژوهش , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه