رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد

نوبت گیری ۷۴ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی

نوبت گیری ۷۴ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی

به گزارش پروژه آسان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: تابحال 785 هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان معادل با 74 درصد برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در كشور نوبت گیری كرده اند.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، دکتر سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از دو پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شهر مشهد اظهارکرد: ۴۴۲ هزار از نوآموزان معادل با ۴۱.۵ درصد نیز تابحال مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: تابحال ۳۵ هزار نفر از نوآموزان یعنی حدود ۸ درصد به پایگاه های تخصصی هوش ارجاع شده اند که از این تعداد تابحال ۱۸ هزار نوآموز مورد سنجش تخصصی هوش قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: از این مقدار سنجش در پایگاه های تخصصی هوش 7000 نوآموز عادی، ۱۰ هزار دیرآموز و ۷۲۸ نوآموز استثنایی تشخیص داده شده اند و ۷۵ نوآموز نیز به بهزیستی معرفی شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار سنجش استان خراسان رضوی اظهارکرد: در استان خراسان رضوی تابحال ۷۰ هزار نوآموز معادل ۵۷ درصد نوبت گیری کرده و ۳۵ هزار نفر معادل با ۲۹ درصد نیز ارزیابی شده اند.

وی اشاره کرد: باتوجه به وضعیت قرمز شهر مشهد و دیر شروع شدن فعالیت پایگاه های سنجش این شهر آمار استان خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین تر است بدین سبب نیاز به فعالیت ویژه و گسترده در زمان باقیمانده دارد.

حسینی با اعلان اینکه سنجش در تمامی پایگاه ها با تدابیر کامل بهداشتی انجام می شود، اظهارکرد: دو شیفته شدن پایگاه ها و فعالیت این پایگاه ها در ایام جمعه به تسریع روند سنجش می تواند کمک نماید.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ پایگاه به پایگاه های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان امسال اضافه شده است.

حسینی افزود: پیش بینی اتاق انتظار برای والدین، افزایش زمان سنجش از ۱۵ به ۳۰ دقیقه، افزایش ساعت کار پایگاه ها از ۴ به ۵ ساعت، پرداخت الکترونیک وجه سنجش، امکان دوشیفته شدن پایگاه ها، گردنگیر کادر سنجش به استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مداوم پایگاه از اقداماتی است که امسال در طرح سنجش انجام شده است.

حسینی با اعلان اینکه برنامه سنجش از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵ درصدی شروع شده است، اظهارکرد: میزان پوشش در سال قبل به ۹۷ درصد رسید و امسال پوشش ۹۹ درصدی هدف گذاری شده است.

معاون وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی یکی از بسته های تدوینی آموزش و پرورش استثنایی است، اظهارکرد: یکی از راه های مداخلات بهنگام طلایی کاهش سن سنجش نوآموزان است و برای شناسایی بموقع و مداخلات بهنگام باید سنجش را به بدو تولد رساند.

به گزارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی وی اظهار داشت: راه اندازی یک پایگاه سنجش در استان های کشور یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام آموزش و پرورش استثنایی است. برای رسیدن به استاندارد در برنامه سنجش، پایگاه جامع آزمون های استاندارد سنجش در آموزش و پرورش استثنایی به راه افتاده است.





منبع:

1399/05/24
22:28:40
5.0 / 5
1731
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , الكترونیك , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه