رشد اعتبار خرید خدمات آموزشی در بودجه 99

رشد اعتبار خرید خدمات آموزشی در بودجه 99

به گزارش پروژه آسان وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه خرید خدمات آموزشی در بودجه سال 99 آمده و اعتبار آن نیز رشد كرده است اظهار داشت: بعضی از خرید خدمات آموزشی تعبیر به خصوصی سازی می كنند كه بسیار غلط است. آموزش و پرورش یك امر حاكمیتی است و قابل واگذاری به كسی نیست.


محسن حاجی میرزایی در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت معلمان و تامین نیروی انسانی در بودجه ۹۹ اظهار نمود: موضوع معلم و تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، بسیار مهم می باشد. دو هفته مانده به شروع سال تحصیلی كار خودرا آغاز كردم، در آن زمان ۱۰۸ هزار كمبود معلم داشتیم؛ منظور ما معلم رسمی و پیمانی است كه برای تامین آن به روش های مختلفی متوسل شدیم.
وی اضافه كرد: قسمتی از این كمبود بوسیله معلمان تمام وقت تامین شد كه با قبول شرایط این طرح، شش ساعت در هفته بیشتر تدریس می كنند. این روش مورد استقبال فرهنگیان نیز قرار گرفت و مبلغی به فوق العاده شغلشان اضافه گردید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه بخش دیگری از كمبودها بوسیله به تعویق انداختن بازنشستگی كاركنانی كه به سن بازنشستگی رسیده اند اما از لحاظ قانونی می توانند تا چندسال دیگر ادامه خدمت دهند تامین شد اظهار داشت: راهكار دیگر استفاده از بازنشستگانی بود كه می توانند طبق قانون یك سوم وقت را در اختیار ما قرار بدهند. همین طور از حق التدریس نیروهایی چون مربیان پیش دبستانی استفاده شد.
حاجی میرزایی اضافه كرد: در بعضی مناطق كه تامین معلم امكان نداشت نیز از خرید خدمات آموزشی بهره گرفتیم، منتها در بحث خرید خدمات مناقشاتی وجود دارد. برخی آنرا مفید می دانند و برخی مضر؛ مخالفان معتقدند ممكنست توسط شركت های ارائه كننده اجحاف هایی در حق معلمان بشود و حقوقشان بموقع پرداخت نشود. امسال افزایش در خرید خدمات آموزشی نداریم و گروهی را مامور كردیم كه ابعاد مختلف این پدیده را مورد مطالعه قرار دهد.
وی اضافه كرد: در صددیم از رهگذر این مطالعات معایب طرح را رفع و آنرا اصلاح نماییم. بعضی از خرید خدمات آموزشی تعبیر به خصوصی سازی می كنند كه بسیار غلط است. آموزش و پرورش یك امر حاكمیتی است و قابل واگذاری به كسی نیست.
وزیر آموزش و پرورش اشاره كرد: اگر موسسه ای تعدادی معلم را برای كار در اختیار ما قرار می دهد به مدلول عدول ما از ضوابط و استانداردها نیست. استانداردهای آموزشی، صلاحیت های معلم و سنجش های لازم باید صورت گیرد. ما صلاحیت های قانونی خودمان را به كسی واگذار نمی نماییم. اگر این كار صورت گیرد در قالب صلاحیت های قانونی می باشد.
حاجی میرزایی درباره وضعیت طرح خرید خدمات آموزشی برای سال آینده عنوان كرد: خرید خدمات در بودجه سال ۹۹ آمده و مبلغ آن نیز رشد كرده است كه قاعدتا در مجلس بررسی می شود. ما در نهایت برای اجرای این طرح تابع قانون هستیم.
وی به مشكل جدی نیروی انسانی در شروع مسئولیتش اشاره نمود و اظهار داشت: مشكلات نیروی انسانی سبب آشفتگی می شود و باید ساماندهی گردد. سوال جدی این است كه رقم دانش آموزان و تعداد بازنشستگان مشخص است، چرا باید در شرایطی باشیم كه با كمبود معلم روبرو شویم و تمهیدات لازم اندیشیده نشده است؟ برای حل این مشكل گزارشی به دولت ارائه و درخواست كردم كه یك گروه مشترك با سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری استخدامی و وزارت آموزش و پرورش تشكیل گردد و ماموریتش این باشد كه مشخص نماید چه تعداد نیرو برای سال آینده نیاز داریم ؟و دوم آنكه روش های تامین آن به شرط حفظ كیفیت باید چگونه باشد؟.
وزیر آموزش و پرورش افزود: جلساتی تشكیل شده و درباره تعداد نیروهای مورد نیاز به تفاهم بین هر سه دستگاه به تفاهم رسیده ایم. روش تامین این نیاز نیز مهمست تا با اطمینان و فراغ بیشتری وارد سال تحصیلی ۹۹ شویم. امید است سال آینده شرایط از این حیث مناسب تر و بهتر باشد.




منبع:

1398/10/22
20:39:15
5.0 / 5
4125
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه