راه اندازی مدرسه ملی شعر و داستان

راه اندازی مدرسه ملی شعر و داستان

پروژه آسان: مدیركل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش از راه اندازی «مدرسه ملی شعر و داستان» به صورت مجازی در آموزش و پرورش آگاهی داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علی رمضانی اظهار داشت: مدرسه مجازی شعر و داستان با هدف شناسایی و پرورش استعداد های ادبی وتشویق دانش آموزان مشتاق شعر و داستان جهت ارتقای سطح دانش و مهارت آنان در این عرصه راه اندازی می شود.

وی افزود: این امر موجب ایجاد شبکه ملی شاعران و نویسندگان فرهنگی و دانش آموز کشور جهت هم افزایی بیشتر و دسترسی سهل به استادان برجسته کشوری در حوزه شعر و داستان و در امتداد تحقق اصل ۱۵ قانون اساسی و همین طور تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص ایجاد شبکه ای از محیط های یادگیری و برقراری تعامل اثربخش مدارس با این محیط ها با رعایت اصل غنی سازی محیط مدرسه خواهد شد.

رمضانی اضافه کرد: این مدرسه بر بستر فضای مجازی و با تاکید بر شبکه آموزشی دانش آموز «شاد» طراحی شده و همه دانش آموزان سراسر ایران می توانند از این طریق با بهترین شاعران و داستان نویسان کشور در ارتباط بوده و آثار خودرا جهت بررسی به این مدرسه ارسال نمایند.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه دبیرخانه این مدرسه در استان هرمزگان قرار گرفته است، اضافه کرد: آموزش و پرورش هرمزگان که خود دراین زمینه پیشرو است از ظرفیت بهترین معلمان شاعر و نویسنده کشور نیز در این مدرسه بهره خواهد برد.

وی با اعلان اینکه دانش آموزنی که در این مدرسه ثبت نام می کنند از آموزش های تخصصی زیر نظر بهترین مدرسان شعر و داستان کشور بهره خواهند برد به انتشار آثار دانش آموزان برگزیده این مدرسه در فضای مجازی و در چارچوب مجموعه های شعر دانش آموزی اشاره نمود و اضافه کرد: در این مدرسه با بهره گیری از بستر فضای مجازی شب شعرها و عصرانه های داستان نیز به صورت کشوری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی وفرهنگی رمضانی اظهار داشت: مراسم شروع به کار این مدرسه در چارچوب شب شعری مجازی و با حضور شاعران دانش آموز و فرهنگی از سراسر کشور همزمان با روز بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار می شود و این مراسم به صورت زنده از شبکه شاد نیز پخش خواهد شد.




منبع:

1399/07/19
20:53:19
5.0 / 5
1356
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه