وزیر آموزش و پرورش:

مجلس به نقش آموزش وپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بیشتری داشته باشد

مجلس به نقش آموزش وپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بیشتری داشته باشد

به گزارش پروژه آسان وزیر آموزش وپرورش در یازدهمین برنامه گفتگوی هفته و با حضور رئیس كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار نمود: مجلس به نقش آموزش وپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بیشتری داشته باشد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در یازدهمین نشست از سلسله نشست های گفتگوی هفته که با حضور حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار نمود: پس از راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، امکان برقراری ارتباط با لایه های مختلف آموزش وپرورش به صورت مستقیم و بدون ارسال بخشنامه یا دستورالعمل را داشته ایم. این امکان در لایه مختلف ستاد تا صف برقرار شد و در یک نگاه کلی تر می توان گفت پلت فرم شاد خیلی از موانع را از میان برداشته و امکان برقراری ارتباط رودررو و مستقیم را برقرار کرده است.
وی تنها چاره عبور از مسائل و مشکلات و رسیدن به نتیجه مطلوب را درگرو همکاری و تعامل دو نهاد اصلی دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار داشت: معتقدم ارتباط صحیح و سالم دولت و مجلس منجر به حل مسائل می شود و تجربیات شما برای این بهبود روند تسریع حل موضوعات بسیار باارزش است.
حاجی میرزایی با اشاره به ماموریت های اصلی آموزش وپرورش، اشاره کرد: هرگونه پیشرفت دینی، اقتصادی، تامین سلامت و رفاه برای مردم درگرو توجه جدی به آموزش وپرورش و آموزش به افراد است. افراد، نهادها و جامعه، در برخورد با بحران و آنچه اتفاق می افتد، به شکلی عمل خواهند کرد که یاد گرفته باشند و این یادگیری تنها درآموزش وپرورش اتفاق افتاده و پایه رفتارها تنها در دستگاه تعلیم و تربیت طرح ریزی می شود. اگر در لایه های بعدی از کارکرد برخی نهادها ناراضی هستیم باید به آموزش وپرورش بازگردیم و همیشه در نظر داشته باشیم، هرچه جریان یادگیری عمیق تر و هوشمندانه تر باشد، به همان نسبت پیشرفت جامعه سریع تر و مطلوب تر است. حال سؤال اینجاست که آیا به آموزش وپرورش در دولت و مجلس چنین جایگاهی دارد؟
وزیر آموزش وپرورش نحوه عملکرد افراد یک جامعه را نقطه آغاز تحول در جامعه دانست و اشاره کرد: اگر بناست تعادل و تحولی در جامعه ایجاد شود، حتما انسان ها نقطه آغاز این تحول هستند. الان در آستانه برنامه هفتم توسعه قرار داریم و نیازمند بازبینی جدی در تمام برنامه های توسعه هستیم و از دولت و مجلس تقاضا داریم به نقش آموزش وپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به کوشش های انجام شده در بهبود وضعیت بودجه دستگاه تعلیم و تربیت، بیان کرد: آموزش وپرورش گسترده ترین دستگاه دولتی کشور است که ازلحاظ تخصیص بودجه با مشکلاتی روبرو است و از ساختار نامناسب بودجه گرفتار لطمه می شود. درباب افزایش اعتبارات و بودجه و در فصل بودجه ریزی به کمک و مساعدت دولت و مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات بودجه آموزش و پرورش نیاز داریم.
بر طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وزیر آموزش وپرورش مشکلات نیروی انسانی را یکی از مهم ترین چالش های دستگاه تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: بحث نیروی انسانی برای آموزش وپرورش یک مسئله مهم می باشد. اگر نتوانیم مسئله نیروی انسانی را حل نماییم، اساسا نتوانسته ایم به پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین کمک نماییم.




منبع:

1399/08/26
15:45:26
5.0 / 5
1004
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه