زاهدی: كنكور باید از سال ۹۸ متوقف شود

زاهدی: كنكور باید از سال ۹۸ متوقف شود

پروژه آسان: رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تلاش كمیسیون متبوعش برای پیگیری حذف كنكور از سال ۹۸ اطلاع داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محمدمهدی زاهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان هرمزگان، اظهار نمود: در این سفر ضمن آشنایی با نقاط قوت و ضعف استان و پیگیری آن، تلاش شد از مدارس فرسوده كه مشكلاتی را در زمینه تجهیزات دارند بازدید شود.
رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه ۳۴۰ مدرسه در حال تخریب در استان هرمزگان وجود دارد كه باید مورد بازسازی قرار گیرند، اظهار داشت: با بروز زلزله در این مدارس شاهد تلفات و خسارات زیادی می شویم، بنابراین امیدواریم بودجه ای در مجلس تصویب شود تا مشكلات این چنینی برطرف شوند.
نماینده مردم كرمان و راور با اشاره به اینكه دانشگاه هرمزگان نقاط قوت بسیار خوبی دارد و انگیزه اعضای هیئت علمی بالا است، ادامه داد: كمبود هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشكی وجود دارد. همینطور متوسط نسبت عضو هیئت علمی به دانشجو در كشور ۱ به ۱۲ است درحالی كه این متوسط در استان هرمزگان یك به ۲۰ است كه باید بهبود یابد؛ ضمن آنكه متوسط سرانه فضای آموزش برای هر دانشجو در كشور ۸ متر در نظر گرفته شده كه در دانشگاه علوم پزشكی استان این میزان ۲ متر است.
وی با تاكید بر اینكه توسعه رشته های دانشگاهی باید مطابق با نیاز استان ها باشد، عنوان كرد: رشته های تحصیلی استان گرایشی به مباحث دریا ندارند و عدم تربیت تكنسین در حوزه دریا یك ضعف اساسی است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه چندین سال است كه در شورای عالی انقلاب فرهنگی كمیته ای به ریاست آقای حداد عادل تشكیل شده كه در آن تلاش شده بر مبنای رشته ها و مقاطع دروس تعریف شوند و سپس بر مبنای دروس محتوا را تعریف كنند، اظهار داشت: باید حوزه های علمیه كمك بیشتری كنند تا در زمینه این اقدامات شاهد سرعت بیشتری باشیم.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه ها در سال ۹۶ از نظر جذب هیئت علمی موفق نبوده اند كه باید دلایل این مسئله اعلام شود، ادامه داد: با وجود آن كه درخواست آیین نامه سفرهای دانش آموزان به اردوهای راهیان نور را از وزارت آموزش وپرورش داشته ایم، اما حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در هرمزگان سبب شد تا به صورت جدی تر پیگیر این درخواست باشیم.
رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه قانون حذف كنكور در سال ۹۲ تصویب شده و دولت موظف است آن را اجرا كند، اظهار داشت: حضور وزیر آموزش وپرورش و وزیر علوم در دستور كار كمیسیون قرار دارد تا در مورد روند اجرای این قانون گزارشی را عرضه كنند؛ بنابراین از سال ۹۸ نباید كنكوری وجود داشته باشد.
زاهدی خاطرنشان كرد: سال قبل دولت كمتر از نصف میزان تعیین شده برای پژوهش در كشور را مختص كرده است كه قانونا دیوان محاسبات باید با متخلفین این مسئله برخورد كند.
نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در انتها با تاكید بر اینكه دانشگاه ها تابحال مشاركتی در اقتصاد مقاومتی نداشته اند، تصریح كرد: دانشگاه ها باور ندارند كه باید به سمت آموزش های مهارتی حركت كنند.



1396/10/22
22:41:28
5.0 / 5
4815
تگهای خبر: آموزش , دانش آموز , دانشگاه , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه