معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاكید كرد

كاهش تعداد دانش آموزان عشایری با ورود به مقطع متوسطه اول و دوم

كاهش تعداد دانش آموزان عشایری با ورود به مقطع متوسطه اول و دوم

پروژه آسان: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: توجه به تفاوت ها بعنوان امر اصلی در مقطع ابتدایی بسیار اهمیت دارد كه در این راستا هدفمند كردن تكالیف و جایگزینی تكالیف مهارت محور به جای تكالیف بی ثمر حق انتخاب را به دانش آموزان داده است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، رضوان حكیم زاده امروز (شنبه) در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر سراسر كشور اظهار نمود: سرنوشت ایران فردا به دست افرادی چون مدیران و معلمان آموزش ابتدایی است كه مسئول پرورش نوآموزان هستید. اگر ما خواستار جامعه ای مسئولیت پذیر اهل مدارا و گفتگو پذیر هستیم باید به مقطع ابتدایی توجه ویژه نماییم.
وی با اشاره به اینكه جدی گرفتن مقطع ابتدایی در توسعه كشور نقش دارد، افزود: ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی، ۹۶۸ هزار پیش دبستانی و ۱۸۷ هزار دانش آموز عشایری داریم. تلاش های انجام شده در حذف آزمون ناكارآمد پیشرفت تحصیلی برای تشخیص تیزهوشی یك گام اساسی بود. همینطور هدفمند كردن تكالیف و جایگزینی تكالیف مهارت محور به جای تكالیف بی ثمر سبب حذف پیك های نوروزی شد كه حق انتخاب را به دانش آموز داد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عدالت آموزشی اضافه كرد: هر دو وجه عدالت كه شامل فرصت های برابر برای دستیابی به آموزش و همینطور یادگیری آموزشی بسیار اهمیت دارد. امیداوریم كه فرصت های برابر با حمایت دولت از توسعه پیش دبستانی كه در مناطق محروم اتفاق افتاده همچنان تداوم یابد.
حكیم زاده با اشاره به اینكه سرمایه گذاری در سال های اولیه با رشد و توسعه كشورها رابطه دارد، اضافه كرد: در رنكینگ توسعه انسانی سازمان ملل متحد، نروژ كشور اول و ایران رتبه ۶۹ را دارد كه در آن اگر بخواهیم به آمارهای ایران در شاخص توسعه انسانی نگاه نماییم امید به زندگی ۷۵ سال و میانگین سال های مدرسه رفتن ۸.۸ است كه رقم خوبی بشمار می رود.
وی با اشاره به اینكه آموزش ابتدایی عشایر باید اولویت اصفهان باشد، اضافه كرد: توجه به تفاوت ها بعنوان امر اصلی در دانش آموزان ابتدایی بسیار اهمیت دارد كه در این راستا اقدامات ارزشمندی در صیانت از حریم كودكی شكل گرفته و امیدواریم كه در جهت كیفیت بخشی به مدارس عشایری با پشتیبانی از راهبران آموزش همچنان شاهد تداوم اقدامات باشیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: میزان گذر دانش آموزان عشایری از ابتدای متوسطه اول و دوم كاسته می شود كه امیدوارم با تولید مدارس شبانه روزی بخصوص برای دختران، امكان تحصیل را برای این دانش آموزان فراهم نماییم. همینطور جذب معلمان عشایر از بین فارغ التحصیلان عشایر به ماندگاری معلمان و افزایش كیفیت عشایر كمك می نماید.



1397/04/24
14:19:37
5.0 / 5
5082
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه