بسته اخبار اجتماعی در روز سه شنبه

از انتخاب شهردار تهران تا جزئیات كودك آزاری در ولنجك

از انتخاب شهردار تهران تا جزئیات كودك آزاری در ولنجك

پروژه آسان از انتخاب شهردار تهران تا جزئیات كودك آزاری در ولنجك


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده كه با كلیك روی تیتر هر یك از آنها، متن كامل خبر در دسترس خواهد بود:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ:
همه امكانات و دوربین ها برای اجرای طرح "كاهش" آماده است
سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت با تاكید بر اینكه همه امكانات و دوربین ها برای اجرای طرح كاهش و اعمال جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی آماده است، اظهار داشت: تنها به سبب حجم صف ها در مراكز معاینه فنی تصمیم گرفتیم به مردم فرصت دهیم تا نسبت به ستاندن برگه معاینه فنی اقدام نمایند و زمانی كه این صف ها كم شود آغاز طرح كاهش اعلام خواهد شد.
از سرانجام "اورژانس ریلی پایتخت" تا درخواستی اورژانسی از شهرداری تهران
دكتر پیرحسین كولیوند، سرپرست سازمان اورژانس كشور، توسعه اورژانس هوایی در تهران را نیازمند كمك شهرداری دانست و اظهار داشت: پایگاه اورژانس هوایی تهران در حال توسعه است.
او همینطور اضافه كرد: با متروی تهران و سازمان پدافند غیر عامل باز به توافق رسیده ایم كه برای برخی بیمارستان ها كه مركز تروما محسوب می شوند، بتوانیم از ظرفیت مترو استفاده كنیم؛ چونكه بیمارستان های ما وسط شهر قرار دارند و طبق برنامه ریزی ها مقرر است تونل بزنیم تا بتوانیم از این طریق مصدومان را منتقل نماییم.
نامه نگاری كلانتری با وزیركشور درباره یك طرح بلاتكلیف
به دنبال ارسال نامه پلیس به وزارت كشور برای «تعویق دو ماهه» در اجرای مرحله دوم طرح كاهش آلودگی هوا (LEZ)، رئیس مركز ملی هوا از واكنش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این درخواست آگاهی داد و اظهار داشت: طرح كاهش علاوه بر تهران باید در سایر كلانشهرها باز اجرایی شود.
مسعود زندی، رئیس مركز ملی هوا در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینكه به صورت قطع طرح كاهش موجب بازگشت تمامی مالكان خودرو به مراكز معاینه فنی به منظور دریافت برگه معاینه فنی می شود، در مورد اثرات محیط زیستی طرح كاهش معتقد می باشد كه با عنایت به افزایش بازگشت خودروها به مراكز معاینه فنی، اگر اشكالی در زمینه احتراق داشته باشند رفع و خوروها را تنظیم خواهند كرد و همین سوژه بر كاهش انتشار آلودگی هوای تهران اثر مثبت دارد بدین سبب طرح كاهش صد درصد مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست است و دنبال آن هستیم كه نه تنها در تهران بلكه در بقیه كلانشهرها الزامی شود.
دریافت «پول» بابت هزینه های متفرقه مدارس تخلف است
منصور مجاوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعریف ۸۶عنوان فعالیت فوق برنامه با كدشناسه مشخص در سامانه حساب یكپارچه مدارس اظهار داشت: مدیر مدرسه حق ندارد پولی تحت عنوان هزینه های متفرقه از اولیای دانش آموزان ستاندن كند.
وی درباره نقش ستاد مركزی آموزش و پرورش در درآمدها و هزینه های مدرسه در حساب یكپارچه اظهار نمود: نظارت كامل داریم و كاملا برایمان مشخص است هر مدرسه تحت چه عنوانی پول گرفته و آنرا كجا خرج كرده است. علاوه بر این سامانه حسابداری مدرسه باز در حال آماده سازی است.
دستگیری ۱۳۰ دلال ارز و باند جعل سكه در تهران
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان دستگیری ۱۳۰ نفر از دلالان ارز طی چهار روز اخیر، اظهار داشت: خرید و فروش ارز در خیابان ها و چهارراه ها جرم است و پلیس به شدت با متخلفان برخورد می كند.
چرا برخی به "طالع بینی" علاقه مندند؟
ندا علی بیگی، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه درباره علت گرایش افراد به "طالع بینی" اظهار داشت: بازگشت كنندگان به "طالع بین ها" افرادی هستند كه از اعتماد به نفس كمی برخوردارند؛ حال آنكه فالگیرها و طالع بین ها از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردار و در حین مكالمه نكاتی را درباره بازگشت كنندگان شان دریافت و برمبنای همان، جملات دلگرم كننده ای به آنها می گویند.
قیمت داروهای پیوند كاهش یافت
دكتر مهدی شادنوش، رییس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از كاهش قیمت داروهای بیماران پیوند آگاهی داد.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با همراهی شركت های تولیدكننده و واردكننده، قیمت داروهای پیوند مانند سل سپت و مای فورتیك و پروگراف به قیمت قبل بازگشت و كم شد.
جزییاتی از كودك آزاری در ولنجك
مهشید موقر، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران درباب خبر تجاوز به كودكی در ولنجك، توضیحاتی نمایش كرد.
وی با اشاره به اینكه حادثه رخ داده در یكی از «سراهای محله» منطقه ولنجك رخ داده است، اظهار نمود: اورژانس اجتماعی وارد این «سرای محله» شد و بررسی های لازم را انجام داده است اما با این وجود مستنداتی در مورد حادثه رخ داده به دست نیاورد.
افشای دروغ بزرگ آمریكا؛ دارو هم تحریم است
اظهارات وزیر خارجه آمریكا كه دارو و نقل و انتقالات مالی آنرا از تحریم ها مستثنی خواند، واكنش سازمان غذا و دارو را به دنبال داشت؛ به صورتی كه این سازمان این ادعا را دروغی بزرگ در روز روشن و صرفا بحثی روی كاغذ خواند.
كیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تاثیر تحریم ها بر مكانیزم خرید و تامین دارو می گوید: اظهارات آمریكا و پومپئو دروغی آشكار است؛ چراكه بحث دارو فقط "مواد اولیه" نیست، بلكه "انتقال پول" آن باز بسیار مهم می باشد. همین طور فاكتورهای دیگری هم مانند ماشین آلات تولید دارو و خیلی از مواد جانبی و مواد واسطه ای، حالت دو گانه دارند و به نام دو گانه بودن، تحریم شده اند.
اسامی عجیب غریب در شناسنامه های ایرانی
سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به فعالیت كمیته مشورتی "نام" در سازمان ثبت احوال برای بررسی نام های ایرانی، به بعضی از نام های نامتعارف كه در سال ۹۵ تغییر یافته است اشاره نمود.
ابوترابیهمچنین به تعدادی از اسامی نامتعارف ایرانی كه در سال ۹۵ تغییر كرده و هم اكنون باز به این اسامی شناسنامه داده نمی گردد اشاره نمود و اظهار داشت: بعضی از این نام ها در تعارض با ارزش ها و اعتقادات اسلامی یا ملی بوده یا نام های مركب نامناسب یا مهجور است كه عرفا یك نام محسوب نمی گردد، برخی دیگر از این اسامی نامتعارف باز واژه یا واژه هایی كه مقام یا منصب یا میزان تحصیلات كسی را نشان داده است بوده و تعدادی اسامی باز لقب یا صفت كه معمولا به نام كسی اضافه می كنند یا به جای نام او به كار می برند، بوده است.
حناچی بعنوان شهردار تهران انتخاب شد
اعضای شورای اسلامی شهر تهران پگاه امروز (سه شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر تهران شهردار جدید پایتخت را انتخاب كردند.
در رأی گیری كه توسط هیات رییسه انجام شد، عباس آخوندی ۱۰ رأی و پیروز حناچی ۱۱ رأی را كسب نمود. بر همین مبنا پیروز حناچی بعنوان شهردار جدید تهران برگزیده شد.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
حناچی بعنوان شهردار تهران انتخاب شد
افشای دروغ بزرگ آمریكا؛ دارو هم تحریم است
سامانه بارشی جدید در راه ایران
چرا برخی به "طالع بینی" علاقه مندند؟
افشانی می تواند تا ۱۵ آذر شهردار تهران باشد



1397/08/23
13:35:42
5.0 / 5
5490
تگهای خبر: آمریكا , آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه