دبیر جشنواره جوان خوارزمی خبر داد

تقدیر از ۴۳ طرح دانش آموزی و دانش پژوهان در روز ۲۶ آذر

تقدیر از ۴۳ طرح دانش آموزی و دانش پژوهان در روز ۲۶ آذر

به گزارش پروژه آسان دبیر جشنواره جوان خوارزمی از برگزاری مراسم برگزیدگان بیستمین دوره این جشنواره در روز ۲۶ آذرماه اطلاع داد و اظهار داشت: در این مراسم از ۴۳ طرح برتر بخش های دانش پژوهان و دانش آموزی تقدیر به عمل می آید.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، دكتر علیرضا اللهیاری در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره جوان خوارزمی، اضافه كرد: این جشنواره در دو بخش اصلی دانش پژوهان و فناوران و بخش دانش آموزی و با همكاری مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش برگزار می گردد.
وی با اشاره به اینكه در بخش دانش پژوهان و فناوران، از طرح های برگزیده پژوهشگران كمتر از ۳۵ سال تقدیر می شود، اشاره كرد: در این دوره از جشنواره ۶۷۵ طرح به دبیرخانه ارسال شد كه از این تعداد ۳۷۵ طرح در ۱۷ گروه تخصصی "برق و كامپیوتر"، "مكانیك"، "فناوری های شیمیایی"، "زیست فناوری و علوم پزشكی"، "علوم پایه"، "كشاورزی و منابع طبیعی"، "مهندسی و نرم افزار و فناوری"، "مكاترونیك"، "عمران"، "مواد"، "متالوژی و انرژی های نو"، "فناوری نانو"، "هنر، معماری و شهرسازی"، "محیط زیست"، "هوافضا"، "مهندسی صنایع" و "مدیریت فناوری" برای داوری نهایی انتخاب شدند.
الهیاری با اشاره به اینكه طرح های ارسالی در چهار دسته بندی "پژوهش های بنیادی"، "توسعه ای"، "كاربردی" و "اختراع و نوآوری" توسط ۲۵۰ عضو هیات علمی داوری شدند، اشاره كرد: در نهایت ۱۹ طرح به هیات داوران ارجاع و از این تعداد ۱۲ طرح بعنوان طرح های برگزیده انتخاب شدند و در روز دوشنبه ۲۶ آذر ماه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
دبیر جشنواره جوان خوارزمی قابلیت تجاری سازی را همچون شرایط انتخاب طرح ها در بخش دانش پژوهان و فناوران ذكر كرد و تصریح كرد: آیین معرفی برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی روز دوشنبه ۲۶ آذر در سالن خوارزمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار می گردد.

جزئیات بخش دانش آموزی جشنواره خوارزمی
مهاجرانی، رئیس مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش باز در این نشست با اشاره به اینكه در بخش دانش آموزی ۸ هزار و ۶۴۲ طرح به دبیرخانه ارسال شد، اشاره كرد: از این تعداد هزار و ۲۴۵ طرح به مرحله كشوری راه پیدا كرد كه از این تعداد ۴۹۲ طرح برای ارسال به بخش دفاع طراحان انتخاب شدند. از این تعداد طرح در بخش دفاع طراحان تعداد ۵۲ طرح به بخش داوری نهایی و در نهایت ۳۱ طرح بعنوان طرح های برگزیده كشوری شناخته شدند.
به قول وی طرح های ارسالی در رشته های "برق و الكترونیك"، "رایانه"، "مكانیك"، "مكاترونیك"، "معماری و عمران"، "علوم زیستی و پزشكی"، "كشاورزی و منابع طبیعی"، "فیزیك و نجوم"، "شیمی"، "نانوتكنولوژی"، "ریاضی"، "زبان و ادبیات فارسی"، "علوم دینی و قرآن پژوهی"، "علوم اجتماعی و روان شناسی"، "هنر" و یك رشته آزاد تقسیم بندی شده و قابل نمایش به دبیرخانه بوده اند.
رئیس ستاد بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی بیشترین طرح های رسیده به این جشنواره را در بخش هنر و ادبیات فارسی و كمترین طرح ها را مربوط به علوم پایه و علوم محض دانست و اظهار نمود: برگزیدگان علاوه بر تقدیر در جشنواره در صورتیكه در انجام طرح ۵۰ درصد سهم داشته باشند و ۹۰ درصد امتیاز لازم برای رشته محل مورد نظر در آزمون سراسری را كسب كنند، می توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برخوردار شوند.



1397/09/24
19:02:36
5.0 / 5
4460
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه