جزئیات كسب امتیاز سوابق تحصیلی در كنكور برای هنرستانی ها

جزئیات كسب امتیاز سوابق تحصیلی در كنكور برای هنرستانی ها

پروژه آسان: مدیركل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه فارغ التحصیلان هنرستانی از این پس می توانند در كنكور سراسری شركت نمایند اظهار داشت: در صورتیكه داوطلبان بخواهند از امتیاز «سابقه تحصیلی» برخوردار شوند باید در امتحانات نهایی مربوط به زیرگروه انتخابی شان شركت نمایند.


محسن حسینی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ۱۲ ساله شدن دوره تحصیل در فنی و حرفه ای از سال جاری اظهار نمود: طبق اعلام شورای سنجش و پذیرش دانشجو، فارغ التحصیلان هنرستانی از این پس می توانند در كنكور سراسری شركت نمایند.
وی ادامه داد: در صورتیكه داوطلبان بخواهند از امتیاز «سابقه تحصیلی» برخوردار شوند، باید در امتحانات نهایی مربوط به زیرگروه انتخابی شان شركت نمایند.
مدیركل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه بعنوان مثال اگر یك دانش آموز هنرستانی بخواهد در كنكور ریاضی فیزیك شركت نماید و در دانشگاه مهندسی بخواند، در صورتیكه مایل باشد ۳۰ درصد تاثیر مثبت سابقه تحصیلی را برای خود تولید كند، باید در امتحانات نهایی گروه ریاضی شركت نماید اظهار داشت: به طور میانگین امتحان حدود ۱۰ درس در رشته های نظری پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار می گردد.
حسینی مقدم افزود: البته اگر دانش آموزی نخواهد از تاثیر مثبت سوابق تحصیلی استفاده نماید مشكلی نیست و هیچ الزامی وجود ندارد و اختیاری است. احیانا اغلب بچه ها هم امتحان نهایی نخواهند داد چونكه به قدری صندلی خالی داریم كه خیلی از داوطلبان می توانند براحتی در دانشگاه قبول شوند.
وی در پاسخ به اینكه آیا امتحانات پایه دوزادهم فنی و حرفه ای به صورت نهایی برگزار نخواهد شد؟ اظهار نمود: دروس ما مبتنی بر شایستگی و به صورت پودمانی است و در خرداد ماه آخرین پودمان برگزار می گردد. از آن سو به دنبال آن هستیم تا جایی كه امكان دارد هنرستانی ها در مقطع كاردانی بدون كنكور وارد رشته های مختلف بشوند، به همین علت دیگر امتحان نهایی را برای فنی و حرفه ای ها برگزار نمی نماییم.



1397/09/25
14:14:14
5.0 / 5
5037
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه