خرید خدمت سربازی، بیشترین درخواست غیرحضوری مردم از تأمین اجتماعی

خرید خدمت سربازی، بیشترین درخواست غیرحضوری مردم از تأمین اجتماعی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه خرید خدمت سربازی بیشترین سهم استفاده از خدمات غیرحضوری ۳۰۷۰ را به خود مختص کرده است، اظهار داشت: از ۲۵ آذر تا ۱۰ بهمن، تعداد کل خرید خدمت سربازی ۶۶ هزار مورد بوده که ۴۴ هزار و ۵۷۸ مورد (۶۸ درصد) به صورت غیرحضوری انجام شده است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علی اکبر ربیع زاده اضافه کرد: اداره کل غرب تهران بزرگ بیشترین سهم خرید خدمت سربازی به صورت غیرحضوری (معادل ۸۱ درصد) و استان کرمانشاه کمترین سهم (معادل ۴۶ درصد) را در بین ادارات کل تأمین اجتماعی سراسر کشور دارد.

وی افزود: مقایسه سهم خدمات غیرحضوری و حضوری در دو مقطع زمانی بهمن ماه سال ۹۹ و کل دوره اجرای طرح ۳۰۷ در مورد هدیه ازدواج، کمک هزینه مراسم ترحیم، خرید خدمت سربازی، دریافت تعهد کارفرما حاکی از رشد روز افزون سهم پرداخت های غیرحضوری و استقبال از این طرح است بگونه ای که دربهمن ماه در مورد هدیه ازدواج سهم عرضه خدمات غیرحضوری به ۸۵ درصد، کمک هزینه مراسم ترحیم ۷۵درصد و خدمت دریافت تعهد کارفرما ۶۸/۵ درصد رسیده است.

ربیع زاده در ادامه به خدمت دیگر سازمان تأمین اجتماعی در بستر اینترنت پرداخت و اظهار داشت: سامانه برخط تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران این سازمان، یکی از بزرگترین دستاوردهای مشترک فی درخلال سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران در راه برخط است، بگونه ای که تمامی کنترل های لازم (صحت سنجی هویتی و بیمه ای، اعتبارسنجی پرداخت اقساط، بدهی، اقساط معوق، الزامات بانک مرکزی، تکراری بودن تسهیلات و... ) از لحظه شروع ثبت نام تا پرداخت، به صورت برخط صورت می پذیرد و پرونده تسهیلاتی افراد به صورت کاملا الکترونیکی و غیرحضوری تشکیل و رسیدگی می شود.

وی اظهار نمود: این سامانه که نتیجه همکاری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی، مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات، بانک رفاه کارگران و کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی است با هدف عرضه خدمات غیر حضوری به مستمری بگیران سازمان (علی الخصوص در دوران پاندمی بیماری کرونا جهت حفظ سلامت افراد) و حذف مراجعات مختلف آنها به شعب بانک و تأمین اجتماعی و همینطور سرعت بخشی در عرضه خدمات در جهت افزایش رضایت مخاطبان سازمان پیاده سازی و از آذر ماه سالجاری به راه افتاده است و طی سه مرحله ثبت نام تسهیلات از راه این سامانه، ۲۵۸ هزار تسهیلات به مستمری بگیران سازمان پرداخت شده است.

ربیع زاده اظهار داشت: از مهم ترین مزایای راه اندازی این سامانه میتوان به تشکیل پرونده به صورت کاملا الکترونیکی و غیر حضوری، عدم احتیاج به عرضه مستندات فیزیکی در جریان تشکیل پرونده، انعقاد قرارداد فی درخلال متقاضی تسهیلات و بانک رفاه به صورت غیر حضوری، صدور گواهی کسر از حقوق متقاضی تسهیلات به صورت الکترونیکی و برقراری ارتباط و تعامل زیرساختی با ارگان های مختلف جهت تبادل اطلاعات اشاره نمود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: از دیگر اقداماتی که در جهت تحقق تأمین اجتماعی دیجیتال انجام شده است، بارگزاری بیشتر از ۳۰ میلیون پرونده الکترونیک و پایلوت سامانه پذیرش اسناد بستری بیماران است. هم اکنون با همکاری شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین، اسکن پرونده بیمه شدگان در شعب تأمین اجتماعی استان تهران، البرز و شهرستان های استان تهران در موعد مقرر به اتمام رسیده است و درحال حاضر شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین علاوه بر همکاری در زمینه پشتیبانی از اقدامات قبلی و ساماندهی اطلاعات بارگزاری شده، در حال آموزش و انجام پروژه آرشیو در شعب کل کشور است.



1399/12/25
01:45:00
0.0 / 5
306
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه