رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور خبر داد

معاینه 7 دانش آموز حادثه مدرسه غرب تهران، ناظم مدرسه مشكل روان نداشت

معاینه 7 دانش آموز حادثه مدرسه غرب تهران، ناظم مدرسه مشكل روان نداشت

پروژه آسان: رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور از معاینه هفت دانش آموز مدرسه ای در غرب تهران از جانب پزشكی قانونی اطلاع داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، دكتر احمد شجاعی در حاشیه شصت و دومین جلسه كمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیكی با حضور در جمع خبرنگاران درباره حادثه رخ داده در یكی از مدارس غرب تهران و اقدامات انجام شده از جانب پزشكی قانونی اظهار نمود: در این خصوص هفت دانش آموز تحت معاینه قرار گرفته و با عنایت به اینكه هیچ كدام ادعای تجاوز فیزیكی نداشتند معاینه جسمانی هم بر روی آنان انجام نشد.
وی با اشاره به اینكه از میان هر هفت دانش آموز همگی سالم بودند، اظهار داشت: تنها دو دانش آموز دچار مشكلات روانشناختی بودند.
رئیس سازمان پزشكی قانونی درباره وضعیت ناظم مدرسه هم اظهار داشت: ناظم این مدرسه هم برای انجام تست های روانشناختی و شخصیتی به روانپزشكان قانونی معرفی گردید و هم اكنون برابر آزمایش های مختلفی كه تا كنون بر روی وی انجام شده مشكل خاصی در این فرد دیده نشده اما آزمایش های بعدی هم بر روی این فرد صورت خواهد گرفت.


شجاعی در شصت و دومین جلسه كمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیكی هم اظهار داشت: در سال 91، 19 هزار و 89 نفر در حوادث رانندگی جان خویش را از دست دادند و این درحالیست كه در سال 95 باوجود افزایش تعداد وسایل نقلیه و افراد دارای گواهینامه این آمار به 15 هزار و 932 نفر كاهش داشت.

شجاعی با اشاره به اینكه در سال 96 شاهد افزایش 1.7 درصدی جان باختگان حوادث رانندگی بودیم، اظهار داشت: این آمار در سال 96 به 16 هزار و 201 نفر رسید.

شجاعی اضافه كرد: در همین راستا پیش بینی ما این است كه امسال شاهد افزایش قربانیان حوادث رانندگی در سطح كشور باشیم. البته اگر این آمار با تعداد خودروها و افراد دارای گواهینامه مقایسه نماییم نشان داده است كه آمار افزایش چندانی نیافته است.

شجاعی همینطور به اظهار نظری در یك برنامه تلویزیونی اشاره نمود و اظهار داشت: پزشكی قانونی را به مخدوش بودن آمار متهم كرده بودند در صورتی كه چنین اظهار نظری صحت ندارد و ما در آمارهای پزشكی قانونی آن دسته از افرادی را كه تا یك ماه بعد در بیمارستان هم فوت كنند در نظر خواهیم گرفت و بنابراین است كه آمارهای پزشكی قانونی با تاخیر یك ماهه اعلام می گردد.

وی با اشاره به اینكه تعداد افرادی كه یك ماه بعد از تصادف در بیمارستان ها جان خویش را از دست می دهند بسیار اندك است، اظهار داشت: ازاین رو هیچ كس نمی تواند بگوید كه آمار پزشكی قانونی مخدوش است.




1397/03/20
00:22:36
5.0 / 5
4741
تگهای خبر: بیمار , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه