قمی:

پول گرفتن در ازای كارنامه دادن یا ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی مغایر قانون است

پول گرفتن در ازای كارنامه دادن یا ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی مغایر قانون است

پروژه آسان: یك عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاكید بر اینكه «گرفتن پول از اولیاء در مدارس دولتی مغایر قانون است» اظهار داشت: اگر اولیاء در هنگام گرفتن كارنامه و یا زمان ثبت نام دانش آموزان با این تخلف مواجه گشتند آن را به ستاد نظارت آموزش و پرورش و یا اداره بازرسی این وزارتخانه گزارش كنند.



محمد قمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: طبق اصل ۳۰ قانون اساسی تحصیلات تا آخر مقطع متوسطه مجانی است و دولت مكلف به فراهم كردن وسیله تحصیل دانش آموزان در سراسر كشور است البته طبق ضوابط آموزش و پرورش، تحصیل در مدارس غیرانتفاعی، نمونه دولتی و شبانه منوط به پرداخت مبلغی پول است.

وی اضافه كرد: بر این اساس برای تحصیل در مدارس دولتی به هیچ وجه نباید پولی پرداخت گردد، بعضی از مدیران مدارس با این استدلال كه سرانه پرداختی آنها كم است و نمی توانند هزینه مدرسه را تامین كنند از اولیای دانش آموزان مبالغی را دریافت می كنند تا هزینه هایشان تامین گردد، این تفكری غلط است البته اولیای دانش آموزان به اختیار خودشان می توانند مبلغی را كمك كنند كه این كمك نباید الزامی باشد، اگر الزامی صورت گیرد مغایر قانون بوده و باید برخورد شود.

قمی تصریح كرد: بر این اساس اگر در زمان دادن كارنامه دانش آموزان و یا هنگام ثبت نام آنها درخواست پول صورت گیرد كاری مغایر قانون صورت گرفته كه وزارت آموزش و پرورش طبق روال سال های گذشته با آن برخورد می كند كما اینكه تابحال هم برخورد كرده است. بنده این مساله را كتمان نمی كنم كه برخی مدارس با عناوین مختلف از اولیای دانش آموزان پول می گیرند كه این مغایر قانون است.

این عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی این مورد در كمیسیون، اظهار داشت: ما در این جلسه به مسئولان آموزش و پرورش تاكید كردیم كه باید نظارت های كافی صورت گیرد تا پول برای تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی گرفته نشود، بر این اساس كمیته ای در مناطق و استان های مختلف در وزارت آموزش و پرورش بعنوان نظارت تشكیل شده كه بازرسانی هم به مدارس فرستاده می شوند.

وی در انتها تصریح كرد: اگر اولیای دانش آموزان به موردی برخورد كردند كه برای گرفتن كارنامه و یا ثبت نام در مدارس دولتی مجبور به پرداخت پول شدند باید آن را به ستاد نظارت در هر منطقه یا اداره بازرسی آموزش و پرورش گزارش كنند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.




1397/04/25
13:22:30
5.0 / 5
4609
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه