برچیده شدن ۴۰۰ مدرسه خشتی و گلی تا اول مهر

برچیده شدن ۴۰۰ مدرسه خشتی و گلی تا اول مهر

به گزارش پروژه آسان سرپرست وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینكه باید حضور خیرین را در بخش توسعه آموزش های فنی و حرفه و هنرستان سازی داشته باشیم و در تمام استان ها گسترش دهیم اظهار نمود: لازم است در هر منطقه آموزشی حداقل یك مركز رشد كارآفرینی داشته باشیم.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی امروز با حضور در جمع مدیران و كارشناسان سازمان نوسازی مدارس ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین ضد السلام ویاران بزرگوارش، اظهار نمود: نباید فراموش نماییم كه قیام عاشورا، پیامی مهم داشته است و بنابراین در سوگواری های ماه محرم یادآور ارزش های نهفته در آن قیام باشیم.
وی ادامه داد: از شما همكاران عزیز درخواست می كنم تا تمام توان خویش را برای كسب رای اعتماد و ادامه راه آقای محسن حاجی میرزایی مبذول كنید.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش بابیان اینكه یك نظام تعلیم و تربیت ارتقا یافته از چند استاندارد برخوردار است، اظهار داشت: در استاندارد منابع؛ اگر نیروی انسانی كیفی نباشد، ارتقا نخواهیم داشت و در استاندارد تجهیزات، اگر این استاندارد را به خوبی پوشش ندهیم، نظام تعلیم و تربیت نمی تواند كیفیت را در خودش ارتقا دهد.
وی خاطرنشان كرد: در دوران سرپرستی تلاش كردم تا انسجام و آرامش سازمانی برقرار باشد و بسیج امكانات و تجهیزات را برای ارتقا و پیشرفت آموزش وپرورش داشته باشیم.
حسینی با اشاره به سه استراتژی دشمنان كشور، اظهار نمود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال كاهش رضایت مندی، ناكارآمدی نظام و رشد ناامیدی در میان مردم هستند و ما باید این سه مبحث را در فعالیت ها مورد تاكید و بررسی قرار دهیم و با عملكردمان عكس آنرا رقم بزنیم و امیدواری به جامعه بدهیم.



برچیده شدن ۴۰۰ مدرسه خشتی و گلی تا اول مهرماه

ساخت ۳۸۰ مدرسه در مناطق زلزله زده
سرپرست وزارت آموزش وپرورش بابیان اینكه فعالیت های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و نظام جمهوری اسلامی درباره ساخت و نوسازی مدارس قابل توجه بوده است، اظهار داشت: با تلاش همكاران سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تا اول مهرماه فعالیت بیشتر از ۴۰۰مدرسه خشتی و گلی آخر خواهد یافت و بخاری های نفتی از مدارس جمع آوری خواهند شد.
وی تصریح كرد: برای سال تحصیلی جدید ۳۸۰كلاس درس در مناطق زلزله زده استان كرمانشاه و ۱۴۰۰مدرسه در مناطق سیل زده آماده بهره برداری هستند و مدارس تخریبی مناطق سیل زده با بیشتر از پنج كلاس درس تا آخر سال تحویل داده خواهد شد.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش اذعان كرد: سرانه فضای آموزشی در سال ۱۳۵۷تقریباً ۱، ۵ مترمربع بود اما حالا ۵، ۲مترمربع است و علیرغم فاصله با استاندارد جهانی اما به آن هم خواهیم رسید.


احداث سالانه ۱۴۰۰۰كلاس درس و روزانه ۴۰كلاس درس در كشور
وی بابیان اینكه هم اكنون ۶۵میلیون مترمربع فضای آموزشی كشور است، خاطرنشان كرد: ۹۰درصد فضاهای آموزشی كشور بعد از انقلاب ساخته شده است و ۶۰۰هزار كلاس درس داریم كه ۹۳درصد كلاس های درس پس از انقلاب اسلامی راه اندازی شده استو سالانه به صورت متوسط ۱۴۰۰۰كلاس درس و روزانه ۴۰كلاس درس در كشور راه اندازی می شود.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش با اشاره به راه اندازی و توسعه كتابخانه ها در مدارس و اردوگاه ها، اظهار نمود: تعداد كتابخانه ها در پیش از انقلاب اسلامی ۱۹هزار و ۸۵۰باب بوده است و الان ۶۳هزار كتابخانه داریم و همینطور پیش از انقلاب اسلامی ۳۵اردوگاه داشتیم كه امروز به ۳۰۰ اردوگاه ارتقا یافته است.


كاهش نسبت معلم به دانش آموز از ۲۲.۵ به ۱۵.۴ پس از انقلاب اسلامی
وی بابیان اینكه تراكم دانش آموزی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ۳۳دانش آموز و امروز ۲۴دانش آموز است، اظهار داشت: نسبت معلم به دانش آموز ۲۲، ۵بوده است كه هم اكنون به ۱۵، ۴ كاهش یافته است.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش با اشاره به تكمیل پروژه ها، خاطرنشان كرد: در اول مهرماه ۲۰۰۰ پروژه آماده تحویل است كه شامل ۱میلیون و ۳۵۰هزار مترمربع با ۳هزار میلیارد اعتبار است كه شامل ۱۰هزار كلاس درس، ۱۴۸سالن ورزشی و۱۶پروژه استخر خواهد بود.
حسینی با اشاره به اینكه سیاست های در دستور كار سازمان نوسازی مدارس بسیار پرارزش است، اظهار نمود: حساسیت به محتوای كتاب درسی باید هزار برابر بیشتر از كتاب غیردرسی باشد چونكه ۱۴ میلیون دانش آموز به صورت الزامی این كتاب ها را می خوانند، همین محتوا را آزمون می دهند و در راه ارتقای تحصیلی قرار می گیرند و یك میلیون معلم اجبار دارند تا این محتوی را تدریس كنند.
وی بابیان اینكه باید كالبد فضای یادگیری؛ خصوصیت هایی مانند نور مناسب و نشاط داشته باشد، اضافه كرد: بعضی اوقات مكانی برای عموم ایجاد می شود و امكان دارد با سلایق متفاوت همخوان یا غیر همخوان باشد اما زمانی كالبدی می سازید كه دانش آموزان و معلمان باید در آن باشند تا تعلیم و تربیت صورت گیرد بنابراین در آن كالبد كه مدرسه است باید هویت ایرانی اسلامی در آن هویدا باشد تا زمینه تعلیم و تربیت تمام ساحتی وجود داشته باشد و از مدرسه ی پادگانی دور شویم.
وی تاكید كرد: مدرسه سبز با رویكرد مصرف و انرژی بسیار مهم می باشد و البته باید با پایداری همراه باشد چونكه توسعه به همراه پایداری است و اگر پایداری و توازن نداشته باشیم توسعه اتفاق نمی افتد.
حسینی با اشاره به اقدامات مطلوب سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اظهار نمود: تدوین و ساخت نرم افزار مكان یابی مدارس كار ارزشمندی است كه شما در حال انجام آن هستید و پیگیر آن باشید.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، سرپرست وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان كرد: مدرسه سازی و مقاوم سازی مدارس باید از طرح آمایش سرزمینی برخوردار باشند و در این آمایش پارامترهایی مانند نوع مدرسه، مكان، جنسیت موردنظر باشد.
حسینی بابیان اینكه باید به سمت برچیده شدن مدارس كوچك حركت نماییم، اظهار داشت: طرح ساماندهی مدارس راداریم كه یك بخش آن كاهش تنوع مدارس و بخش دیگر برچیده شدن مدارسی است كه كوچك هستند و امكان تعلیم و تربیت تمام ساحتی را ندارند.
وی با اشاره به نظریه پنجره شكسته، اظهار نمود: بر طبق این نظریه اگر تعدادی پنجره شكسته باشد، پنجره های سالم باقیمانده هم شكسته می شوند اما اگر وارد مجموعه ای شویم، برخی شكسته و برخی سالم باشد تمایل داریم كه باقیمانده ها سالم بمانند با این نظریه می توانیم خیلی از رفتارها را تغییر دهیم و فرهنگ سازی انجام دهیم.
حسینی تلاش و اقدامات همكاران سازمان را در فرآیند جذب اعتبارات خیلی خوب دانست و تصریح كرد: طرح رتبه بندی مدارس با شاخصهای انسانی و كالبدی موردتوجه قرار بگیرد.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینكه یك تجربه مشاركتی نظام یافته در جامعه را تجربه كرده ایم، اظهار نمود: این تجربه؛ مجمع خیرین مدرسه ساز است كه بیشتر از یك سوم مدارس كشور را پوشش داده اند بنابراین كارگروه تسهیل خیرین را پیگیری كنید تا مانعی برای انجام امور نداشته باشند.
ایشان در ادامه افزود: خیرین را در بخش توسعه آموزش های فنی و حرفه و هنرستان سازی داشته باشیم و در تمام استان ها گسترش دهیم بنابراین در هر منطقه آموزشی حداقل یك مركز رشد كارآفرینی داشته باشیم.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان كرد: علاوه بر مشاركت در سطح كلان، مشاركت خیرین مدرسه یاری، خیرین كلاس یار، خیرین فن یار، دانش یار، هنر یار و ورزش یار را داشته باشیم و برای فرهنگ سازی در مهرماه انجمن خیرین مدرسه یار را آغاز نماییم.
وی تاكید كرد: برای ساخت و تجهیز مدارس اعتبارات را تأمین می نماییم اما در نگهداری مدارس كم توجه هستیم بنابراین باید تلاش نماییم ردیفی برای نگهداشت و اصلاح و تعمیر مدارس داشته باشیم.
شایان ذكر است سرپرست وزارت آموزش وپرورش پیش از برگزاری نشست از تمامی واحدهای كارشناسی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بازدید نمود. در این جلسه برخی از مدیران و كارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، به بیان پیشنهادها و نظرات خود پرداختند و چالش ها و فرصت های موجود را به گفتگو گذاشتند.



1398/06/10
13:20:40
5.0 / 5
3814
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , دانش آموز , شاخص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه