فضای مجازی و ایجاد شبهه های فرهنگی، دغدغه امروز آموزش و پرورش

فضای مجازی و ایجاد شبهه های فرهنگی، دغدغه امروز آموزش و پرورش

پروژه آسان: معاون پرورشی و فرهنگی بهترین راهبرد برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را ارتقای سطح معرفتی جامعه دانست.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علیرضا كاظمی در جلسه مشترك بازرسان وزارت كشور و دبیرخانه حجاب و عفاف آموزش وپرورش اظهار داشت: در مسائل فرهنگی دینی و تربیتی باید با نگاهی انقلابی و برمبنای مطالبه شرعی و دینی ورود پیدا نماییم نه برمبنای تكلیف و یا تشویق و تنبیه.
وی افزود: از زمان تصدی پست معاونت پرورشی و فرهنگی همواره كارها را با جدیت و انسجام بیشتری دنبال كرده ایم برای اینكه می دانیم كه فرصت مسئولیت ها محدود است و باید در این فرصت محدود اقداماتی باارزش در حوزه فرهنگی از خود بجای بگذاریم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش اشاره كرد: همانطور كه می دانید در پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین دوره اجلاس سراسری نماز ایشان فرمودند «مدارس را مزین كنید به نمازخوانی نوجوانان این برترین تضمین برای سلامتی آینده جامعه است» كه بر همین مبنا فعالیت هایی را در اولویت كارهای خود قراردادیم كه مهم ترین آنها برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری گلدسته های سرو بود كه امسال به میزبانی استان گلستان برگزار می شود و علاوه بر آن در۷۵۰منطقه آموزش وپرورش پیش اجلاسیه های دانش آموزی را پیش از بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز كه سوژه آن نماز و مدرسه است در مناطق برگزار كردیم تاجریانی در مورد نماز بین دانش آموزان ایجاد نماییم.
وی تصریح كرد: علاوه بر این با عنایت به اینكه یكی از دستگاه های محوری در امر آموزش قرآن آموزش وپرورش است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نهضت ملی حفظ جزء۳۰قرآن كریم را سال قبل در مدارس اجرا كردیم كه ۲میلیون و۳۰۰هزار دانش آموز در این نهضت شركت كردند و امیدواریم امسال تعداد شركت كنندگان نسبت به سال قبل افزایش یابد.
كاظمی اضافه كرد: در حوزه اندیشه حضرت امام خمینی (ره) به منظور نشر اندیشه های ایشان مسابقات فرهنگی هنری آیینه زمان با عنوان «زندگی به سبك روح الله» را طراحی كردیم.
وی تصریح كرد: اما در مورد مسئله حجاب و عفاف همانطور كه می دانید مسئول یك دستگاه نیست بلكه ره آوردی از جامعه، خانواده و نظام آموزشی است كه در اینجا مراد از نظام آموزشی تنها آموزش وپرورش نیست بلكه دانشگاه ها و نهادهای دیگر آموزشی نیز در این امر مؤثر هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش اشاره كرد: معتقدیم مسائل فرهنگی را باید با راهبردهای فرهنگی حل كرد و راهبردهای سخت افزاری نمی تواند راه گشای این نوع موضوعات باشد بدین سبب درزمینه حجاب و عفاف بهترین راهبرد ارتقاء سطح معرفتی جامعه است و آشنایی ذهنی به خصوص در دوره ابتدایی در این امر مؤثر است بدین سبب باید الگوهای معرفتی و تربیتی درزمینه حجاب و عفاف به دانش آموزان معرفی نماییم.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش، وی اظهاركرد: علاوه بر این یكی از دغدغه های ما فضای مجازی است كه بعنوان یكی از ابزارهای دشمن در جنگ نرم و شبیخون فرهنگی است كه با سرعتی مضاعف ناهنجاری های اجتماعی را تشدید می كند و شبهه های فرهنگی به وجود می آورد و در جهت توسعه فرهنگ ابتذال و تغییر سبك زندگی گام حركت می كند. علاوه بر این بین والدین و دانش آموزان یك گسست فرهنگی ازنظر تسلط بر فضای مجازی وجود دارد و فضای مجازی امروز بدون هیچ محدودیتی دراختیار دانش آموزان است كه باید با افزایش سواد رسانه ای والدین بتوانیم اولیاء را در جهت كنترل استفاده فرزندانشان از فضای مجازی كمك نماییم.
كاظمی افزود: آموزش وپرورش سالم ترین دستگاه در زمینه پوشش و حجاب و عفاف است و همه همكاران درآموزش وپرورش به لحاظ اخلاقی به این مساله پایبند هستند بدین سبب معلمان پایبندترین عناصر تربیتی به مسائل حجاب و عفاف هستند.
او اشاره كرد: ما در حوزه حجاب و عفاف برنامه ها را با نگاهی مشاركتی، اقناعی، معرفتی و پوشش حداكثری دنبال می نماییم و همین طور از ظرفیت های بخش خصوصی در زمینه تولید محتوا در این زمینه بهره برده ایم.




منبع:

1398/07/15
11:23:16
5.0 / 5
4283
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه