وزیر آموزش و پرورش:

زمان بازگشایی مدارس متناسب با آمار و اطلاعات استان ها اعلام می شود

زمان بازگشایی مدارس متناسب با آمار و اطلاعات استان ها اعلام می شود

به گزارش پروژه آسان وزیر آموزش و پرورش اظهار نمود: مهمترین مأموریت آموزش و پرورش امسال اجرای سند تحول بنیادین از راه طراحی و تهیه بسته های اجرایی می باشد و تلاش می نماییم دانش آموزان را به مهارت هایی مجهز نماییم كه قابلیت های آنها را بروز و امكان ظهور دهد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در برنامه گفت وگوی شبكه خبر سیما با تبریك سالروز میلاد باسعادت امام حسین ضد السلام و روز پاسدار، اظهار نمود: دنیا با بزرگ ترین وققه آموزشی روبرو شده است و بیشتر از یك میلیارد و ۸۰۰ میلیون دانش آموز در سرتاسر دنیا از حضور در كلاس محروم هستند و همه كشورها برای جبران وقفه و تداوم جریان آموزش تدابیری را در دستور كار دارند.
وی ادامه داد: از همان روزهای اولین تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس كرونا، وزارت آموزش و پرورش با همكاری سازمان صدا و سیما، كار آموزش را شروع كرد و هم اكنون با سه شبكه سیما و ۲۸ نوبت، آموزش روزانه در رسانه ملی انجام می گیرد و بازخوردهای كه داشتیم نشان داده است كه استقبال خوبی از این برنامه ها شده است.
حاجی میرزایی خاطرنشان كرد: با ذخیره مجدد برخی دروس در فضای مجازی می توان به اقبال دانش آموزان از این برنامه ها پی برد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: سعی كردیم شبكه هایی انتخاب گردد كه توزیع، پوشش و گسترش جغرافیایی شان خوب است و این كمك زیادی به ما كرد.
ایشان در ادامه افزود: معاونان آموزشی وزارت آموزش و پرورش به علت مشكلات ناشی از سفر ناگزیر بودند معلمان را از استان های تهران و البرز انتخاب كنند و افرادی برگزیده شدند كه داری خصوصیت های خوبی باشند و به تدریج بهتر هم شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این كه تابع سیاست های ستاد ملی مقابله با كرونا هستیم، اظهار داشت: در این ستاد متناسب با آمار و اطلاعات استان ها اعلام می شود كه چه زمانی مدارس بازگشایی خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال كه دانش آموزان نمی توانند با معلمان در برنامه های آموزشی تعامل برقرار كنند، اظهار داشت: آموزش نیازمند تعامل بین دانش آموز و معلم است و ما باید تدبیر می كردیم كه آموزشی صورت بگیرد كه این تعامل برقرار شود.
حاجی میرزایی اضافه كرد: قبل از انتشار كرونا در بعضی از مدارس استفاده از فضای مجازی برای آموزش وجود داشت، از آنها خواستیم آنرا توسعه بدهند و سعی كردیم تا به شكل هماهنگ، منسجم و منضبط انجام بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: به دنبال این هدف شبكه مناسب و خاص این كار طراحی كردیم و از پیام رسان های داخلی استفاده كردیم و به پیام رسان های داخلی مجال داده شده تا در این بستر خدمات آموزشی را ارائه دهند.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: مقرر است در شبكه اجتماعی دانش آموزان «شاد» همان مدرسه ای كه در فضای واقعی وجود دارد در فضای مجازی شكل بگیرد و همان دانش آموز، معلم و كلاس در فضای مجازی وجود دارد و همان مناسبات مدرسه واقعی در این فضا اتفاق خواهد افتاد و برگزاری آزمون، حضور و غیاب در آن انجام خواهد گرفت.
وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: امیدواریم تا نیمه فروردین با رفع مشكلات فنی این بستر عملیات آموزش بر روی آن شكل بگیرد تا دانش آموزان وارد هركدام از پیام رسان ها كه شوند وارد مدرسه و كلاس خود خواهند شد.
حاجی میرزایی خاطرنشان كرد: در ستاد ملی مقابله با كرونا مصوب شده است با احتساب آموزش های انجام شده اگر تعطیلات مدارس به اردیبهشت موكول گردد ۴ تا ۶ هفته به سال تحصیلی افزوده شود. چونكه نمی خواهیم سال تحصیلی آینده تغییر كند و امكان دارد دوره ها فشرده تر شود و از ظرفیت پنج شنبه ها و جمعه ها و افزایش ساعات آموزشی هم برای آموزش دانش آموزان استفاده گردد.
حاجی میرزایی با بیان این كه آموزش كتاب های درسی باید تمام شود، اظهار داشت: تا اسفند ۷۰ درصد محتوای آموزشی انجام شده بود و ۳۰ درصد باقی مانده است و تلاش می نماییم تا محتوای باقی مانده به روش های مختلف صورت گیرد و كاستی در آن نداشته باشیم.
وی با اشاره به مهم ترین عملكرد آموزش و پرورش در سال ۹۸ اظهار داشت: آموزش و پرورش پارسال ۱۵ میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است و كوشیده تا این پوشش را به حداكثر برساند كه ۹۸، ۱۸ درصد پوشش لازم التعلیم ها تحقق پیدا كرده است.
حاجی میرزایی در ادامه افزود: فعالیتهای مربوط به جبران كاستی ها كه ناشی از سیل و زلزله بود سبب شد كه نه تنها مدارسی كه از بین رفته بود جبران شود بلكه شاخص متوسط سرانه فضای آموزشی در استان كرمانشاه افزایش پیدا كند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار نمود: سیل در ابتدای سال ۹۸ در استان های گلستان، لرستان و خوزستان صورت گرفت و در آنجا هم مدارس بازسازی و راه اندازی شد و كار آموزشی دانش آموزان به سرعت جریان پیدا كرد.
وی با اشاره به برنامه های كیفیت بخشی، خاطرنشان كرد: ۳ هزار راهبر آموزشی برای ارائه خدمات آموزشی به مناطق مختلف كشور اعزام شدند و المپیادهای ورزشی درون مدرسه با حضور قریب به ۵ میلیون دانش آموز ساماندهی شد تا فضای دلپذیرتری در مدارس ایجاد شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: بر ای سال ۹۹ مهم ترین مأموریت، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است كه بر مبنای آن راهكارهایی تعیین شده است و برای اجرایی شدن آن ده بسته تحولی تولید شده كه هركدام مبتنی بر سند است و دست یابی به آنها در یك سال امكان پذیر است و به صورت مثال با تمركز بر درس كارآفرینی تلاش می شود تا دانش آموزان حتما به یك مهارت در زندگی مسلط شوند و یا این كه در دوره ابتدایی این وظیفه را داریم كه افراد را برای مهارت های ضروری زندگی مثل فهمیدن، پرسش كردن، حل مساله و ارتباط برقرار كردن آموزش دهیم تا به حد لازم از مهارت ها دست یابند.
ایشان در ادامه افزود: تلاش می نماییم تا برای سلامت دانش آموزان و كنترل قد و وزن آنها برنامه هایی اجرا نماییم و البته برنامه هایی طراحی شده است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: در بخش نوسازی مدارس پیگیر تأمین مشاركت عمومی مردم برای ساخت مدارس هستیم چون كه ۳۰ درصد مدارس به مقاوم سازی، تخریب و بازسازی نیاز دارند.
وی اظهار داشت: تلاش می نماییم نسبت به شرایط موجود حركت قابل اعتنا و اندازه گیری انجام دهیم. بیشتر از ۸ سال است كه از تصویب سند تحول بنیادین می گذرد و اقدامات خوبی انجام گرفته است و به دنبال آن هستیم كه اجرای سند تحول بنیادین را در مدرسه مشاهده نماییم و جامعه باید خصوصیت در سند را در مدرسه مشاهده كند و هدفی كه به صورت خاص در سال ۹۹ پیگیر دست یابی به آن هستیم این خواهد بود كه نمودهای مشخصی از سند تحول را در مدرسه آشكار نماییم و جامعه مخاطبان و ذی نفعان ما شاهد دستاوردهای روشن و مشخص باشند.
حاجی میرزایی در انتها اظهار داشت: داشتن یك مهارت برای زیستن برای همه جذاب است و دانش آموزان ما محفوظات زیادی دارند و تلاش می نماییم آنها را به مهارت هایی مجهز نماییم كه قابلیت های آنها را بروز و امكان ظهور دهد.



1399/01/11
23:38:11
5.0 / 5
3186
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه