ساخت ۱۲۰ مدرسه بركت در سال ۹۹

ساخت ۱۲۰ مدرسه بركت در سال ۹۹

پروژه آسان: معاون عمرانی و طرح های زیربنایی بنیاد بركت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت 120 مدرسه توسط این بنیاد در سال 99 آگاهی داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محمد مهجوری در این زمینه اضافه كرد: بنیاد بركت در امتداد نهضت مدرسه سازی و بمنظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امكانات تحصیلی در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته كشور، ساخت و تكمیل ۱۲۰ باب مدرسه را با ۷۰۰ كلاس درس در این مناطق برای سال جاری پیش بینی كرده است.
وی اشاره كرد: با ساخت این ۱۲۰ مدرسه در امسال، تعداد مدارس ساخته و تكمیل شده بنیاد بركت در مناطق محروم كشور به ۱۲۳۰ مدرسه با ۶۸۰۰ كلاس درس می رسد.
مهجوری با اشاره به تخصیص ۹۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدارس بركت، اضافه كرد: بنیاد بركت در مجموع به ساخت و تكمیل ۱۷۷۰ مدرسه در مناطق محروم و كمتر برخوردار كشور متعهد است كه با بهره برداری كامل از این تعداد مدرسه، ۲۰۵ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در مدارس بركت می شوند.
معاون عمرانی و طرح های زیربنایی تصریح كرد: مدرسه سازی یكی از بنیادی ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم است كه بوسیله بنیاد بركت و در چارچوب نهضت مدرسه سازی این بنیاد دنبال می شود.
وی اظهار داشت: بنیاد بركت برمبنای تاكید رهبر معظم انقلاب بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم، بعد از راه اندازی ۱۰۰۰ مدرسه اول، ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دوم بركت را در دست اقدام دارد.
بگفته مهجوری، مدارس بنیاد بركت تابحال بیش از ۲۶۰۰ روستا در ۳۱ استان كشور را تحت پوشش قرار داده اند.
معاون عمرانی و طرح های زیربنایی بنیاد بركت اشاره كرد: مدارس بركت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس كشور و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته و بعد از تكمیل، تقدیم دانش آموزان این مناطق می شوند.
گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوسیله بنیاد بركت و بمنظور محرومیت زدایی، برقراری عدالت آموزشی و فراهم آوردن فرصت های برابر، نهضت مدرسه سازی را در مناطق محروم و كم تر توسعه یافته كشور راه اندازی كرده است.




منبع:

1399/01/31
11:41:20
5.0 / 5
2764
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه