استمرار سنجش دانش آموزان تا ۱۵ شهریور

استمرار سنجش دانش آموزان تا ۱۵ شهریور

پروژه آسان: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور از مجانی بودن سنجش دانش آموزان مناطق عشایری، سیل زده و زلزله زده اطلاع داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، سیدجواد حسینی با اشاره به اجرای طرح سنجش و استمرار آن تا ۱۵ شهریور ماه، اظهار نمود: این غربالگری که از سال ۷۳با پوشش ۱.۵ درصدی نوآموزان شروع شد امروز این آمار به ۹۷.۹۶درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به دغدغه خانواده ها در مورد سلامت نوآموزان اضافه کرد: هرچند امسال هدفگذاری ما پوشش ۹۹درصدی است اما اجرای این طرح همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهد.
حسینی، اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی را از مهم ترین فعالیت ها برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعه جهانی، جمهوری اسلامی ایران و آموزش و پرورش را به علت این غربالگری و فراگیری، تحسین و مورد تجلیل قرار داد.
وی از وجود اتاق انتظار در پایگاه های سنجش اطلاع داد و تصریح کرد: زمان سنجش را از ۱۵دقیقه به۳۰ دقیقه افزایش دادیم. در پایگاه های ما ۴۴نفر روزانه پذیرش می شدند که اکنون۲۰نفر پذیرش می شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: درسال قبل حدود۹۵۰پایگاه سنجش داشتیم که این آماردر سالجاری به۱۲۰۰پایگاه افزایش یافته است و تعداد پایگاه های تخصصی هم به۲۲۰۰ پایگاه افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در جهت رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی، در ورودی و خروجی پایگاه ها، ماسک و مایع ضدعفونی قرار دادیم و همینطور اگر در پایگاهی کمبود زمان برای سنجش نوآموزان وجود داشته باشد آن پایگاه می تواند در نوبت بعداز ظهر فعالیت کنند.
حسینی افزود: پارسال در این طرح هم دانش آموزان بدو ورود و هم پیش دبستانی ها را با هم داشتیم اما سال جاری سنجش پیش دبستانی ها را از شروع سال تحصیلی انجام می دهیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: هزینه سنجش هر نوآموز۴۰هزار تومان است که در هر استان به تشخیص شورای سنجش ۵درصد مجانی و یا۱۰درصد نیم بها است و همانطور که گفتم این هزینه برای مناطق عشایری، سیل زده و زلزله زده هم مجانی است.




منبع:

1399/04/24
13:47:49
5.0 / 5
2277
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه