تولد شاد از زبان آقای وزیر

تولد شاد از زبان آقای وزیر

به گزارش پروژه آسان وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:  شاد عرصه عرضه خدمات متنوع آموزشی با حداكثر كیفیت آرایی است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) با اشاره به اینکه شاد عرصه عرضه خدمات متنوع آموزشی با حداکثر کیفیت آرایی است، اظهار داشت: ان شاالله دانش آموزان و معلمان در سال تحصیلی جدید از این خدمات بهره گیرند. کرونا با سرعت و غافلگیرانه آمد.
وی ادامه داد: از حیث غافلگیری، تمام دنیا در مقابل این پدیده دگرگون شد و به سرعت تمام نظامات جاری و شئونات زندگی مردمان را تحت تأثیر خود قرار داد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه نظام آموزشی و خدمات آموزش یکی از وجوهی بود که تأثیر پذیرفت، اضافه کرد: یکی از مهمترین ماموریتهای هر حکومت آموزش است.
وی تصریح کرد: آموزش زیربنای شکل گیری یک جامعه عادلانه است و توزیع مناسب و باکیفیت فرصتهای آموزشی زیرساخت اصلی عدالت اجتماعی است. فاصله ها و تبعیضها و تفاوتها از اینجا شروع می شود و بعد به سطوح قدرت و ثروت و در نهایت توسعه می یابد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کرونا نظام آموزشی را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار داشت: بیشتر از یک میلیارد دانش آموز و دانشجو در سرتاسر دنیا در امر آموزش تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند.
وی افزود: ما هم در این حوزه دست به کار شدیم، چونکه تجربه تعطیلات کوتاه را داشتیم اما تعطیلات طولانی می تواند وقفه ای در آموزش ایجاد کند؛ وقفه در آموزش هم اثرات فردی سخت و هم تبعات اجتماعی گسترده ای به دنبال دارد؛ همینطور آثار کوتاه مدت، بلندمدت، روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال دارد.
حاجی میرزایی اظهار داشت: ما در گام اول از تلویزیون کمک گرفتیم و چهار کانال تلویزیونی به کمک ما آمد و برنامه های آموزشی را در دسترس قرار داد. با همه امتیازات و خصوصیات پوشش گسترده تلویزیون، اما این ارتباط یک طرفه بود بنابراین اطمینان از دریافت مطالب توسط دانش آموز و رفع ابهامات و پاسخ به سوالات و عرضه تکالیف میسر نبود بنابراین ناگزیر بودیم به روشهای تکمیلی بپردازیم؛ در این راستا با کمک همراه اول شاد طراحی و فعال شد.
وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: مانند هر کار دیگری که در زمان کوتاهی و در این حد از گستردگی شروع می شود، طبیعی است که با کاستی های اولیه ای همراه بودیم، اما تیم مصمم فنی علاقه مند دائما مسایل را رصد می کرد و درصدد حل مشکلات بود. به تدریج شاد کاملتر شد و امروز با نسخه جدید آن که قابلیتهای ارزشمند ای دارد، آشنا شدیم.
وی بیان نمود: ما وارد زیست بوم جدیدی شدیم. دنیا در حال انتقال به این زیست بوم جدید بود؛ سرعت تحولات فناوریهای اطلاعات و ارتباطات تمام نظام های اقتصادی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار داد. کرونا به این انتقال سرعت بخشید و یک دفعه ما را به زیست بوم جدید پرت کرد و این زیست بوم جدید مانند هر زیست بومی توانمندیها، محدودیتها و مخاطراتی دارد که هم باید از ظرفیتها و قابلیتها به بهترین وجه بهره برد و هم در مقابل مخاطرات تدبیر کرد.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر جایی فضای آموزشی و معلم باکیفیت کم داریم، تربیت معلم باکیفیت نیازمند زمان است. راه اندازی واحد آموزشی باکیفیت مستلزم زمان و فرصت و هزینه است اما امروز از ظرفیت شاد این امکان را داریم که بهترین تدریس ها را در معرض تمام دانش آموزان قرار دهیم.
وی بیان نمود: ما وارد زیست بوم جدیدی شدیم. دنیا در حال انتقال به این زیست بوم جدید بود؛ سرعت تحولات فناوریهای اطلاعات و ارتباطات تمام نظام های اقتصادی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار داد. کرونا به این انتقال سرعت بخشید و یک دفعه ما را به زیست بوم جدید پرت کرد و این زیست بوم جدید مانند هر زیست بومی توانمندی هایی و محدودیت هایی و مخاطراتی دارد که هم باید از ظرفیت ها و قابلیت ها به بهترین وجه بهره برد و هم در مقابل مخاطرات تدبیر کرد.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر جایی فضای آموزشی و معلم باکیفیت کم داریم، تربیت معلم باکیفیت نیازمند زمان است. راه اندازی واحد آموزشی باکیفیت مستلزم زمان و فرصت و هزینه است اما امروز از ظرفیت شاد این امکان را داریم که بهترین تدریس ها را در معرض تمام دانش آموزان قرار دهیم.




منبع:

1399/06/13
22:15:39
5.0 / 5
1640
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه