معاون وزیر آموزش و پرورش:

۵۵۰ هزار معلم از طرقی غیر از تربیت معلم وارد آموزش و پرورش شده اند

۵۵۰ هزار معلم از طرقی غیر از تربیت معلم وارد آموزش و پرورش شده اند

پروژه آسان: به گزارش پروژه آسان، خراسان رضوی معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:  طی چند سال گذشته که خیلی هم دور نیست از تعداد ۹۴۰ هزار معلم ورودی به آموزش و پرورش ۵۵۰ هزار نفر از طرق دیگری به جز تربیت معلم وارد این حوزه شدند و به آموختن بحث و روش حضور در کلاس درس ورود نکرده اند.



احمد محمودزاده در نکوداشت استاد مرحوم غلامحسین حیدری، معلم ماندگار که امروز ۲۱ اردیبهشت ماه در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار نمود: طبق آماری که طی هفته گذشته در وزارت آموزش و پرورش بررسی شده، طی چند سال گذشته که خیلی هم دور نیست از تعداد ۹۴۰ هزار معلم ورودی به آموزش و پرورش ۵۵۰ هزار نفر از طرق دیگری به جز تربیت معلم وارد این حوزه شدند و به آموختن بحث و روش حضور در کلاس درس ورود نکرده اند.

وی اضافه کرد: موضوع هایی هستند که امروز ما در جریان معلمی خیلی کم داریم که البته بخشی به علل ساختاری اتفاق نمی افتد. همیشه ما در آموزش و پرورش منتظر مصوباتی هستیم که از کانال هایی به علل سیاسی نیروی انسانی را به ما تحمیل می کنند.

محمودزاده بیان نمود: اگر آموزش و پرورش را مقصر این مورد می دانیم کمی بی انصافی است. ساختار و عناصر اصلی شامل مباحث آموزشی و درسی و هم نیروی انسانی که در حوزه تعلیم و تربیت موثر است خیلی در قالب صلاحیتی خود وارد آموزش و پرورش نمی شود.

وی مطرح کرد: بدون شک در ایران معلمان در انتقال و ماندگاری میراث علمی، فرهنگی، رشد و تعالی و تربیت نسل های آینده سهم بسزایی دارند. معلمان توانسته اند افق دید خویش را از انتقال دیتای علمی به صورت تدریس معمولی، فراتر برده و آموزه هایشان را در ذهن دانش آموزان ماندگار کنند. همینطور با شاگردپروری و برجا گذاشتن وارثان بزرگ در علم و دانش، سرمایه های عظیمی را به یادگار خواهند گذاشت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با عنایت به این که در بیانیه گام دوم انقلاب، تربیت نیرو بزرگترین سرمایه کشور مطرح گردیده است. آینده کشور و نظام در کلاس های درس طراحی می شود، پس نیاز است آموزش و پرورش با قدرت بیشتری در این راه گام بردارد و از معلمانی استفاده نماید که در این عرصه تخصص کافی را دارند.

وی اخلاق و تخصص را رمز ماندگاری و تأثیرگذاری معلمان دانست و اعلام نمود: معلمی که از وجهه علمی و اخلاقی خوبی برخوردار نباشد صلاحیت حضور در کلاس درس را ندارد. مهم ترین وجهه یک معلم اثرگذار، تخصص داشتن در همان حوزه علمی در ارتباط با تدریسش است.

محمودزاده خاطرنشان کرد: روز معلم که به سبب بزرگی تفکر علمی و اخلاقی استاد مطهری به این نام شهره شده بسیار حائز اهمیت می باشد. نه تنها برای قدردانی از جایگاه معلم بلکه در جهت اجر گذاشتن به معلم، علم آموزی، مکتب و مدرسه که زیربنای جامعه ما در طول تاریخ است.

وی اظهار نمود: از آنجائیکه دین اسلام با تعلیم شروع شده و این امر نشان دهنده جایگاه رفیع تعلیم و تربیت در انسان سازی است، تکریم معلمان اقدامی بسیار پرارزش به حساب می آید.

معاون وزیر آموزش و پرورش معلمان را تنها نماینده حاکمیت در بعضی مناطق معرفی نمود و اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری، معلمان، سربازان گمنام نظام هستند که در نقاط مختلف کشور حتی در محروم ترین نقاط بعنوان نماینده حکومت پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آورده اند.

وی در توصیف مرحوم حیدری بیان نمود: وی با وجود مسئولیت های زیادی که در آموزش و پرورش داشتند و در استانهای مختلف به این حوزه خدمت می کردند موفق شدند با عرضه شیوه های آموزشی متنوع علمی و فرهنگی به جمع ستارگان و معلمان ماندگار در عرصه تعلیم و تربیت بپیوندند.

محمودزاده مرحوم حیدری را معلمی انقلابی، مبارز و ولایتمدار معرفی نمود و اظهار داشت: مهم ترین دغدغه وی تربیت نسلی انقلابی برای ساختن آینده کشور بود و همه معلمان را به این امر تشویق می کرد.

وی در ادامه بیان نمود: یکی دیگر از دغدغه های این استاد فرهیخته، فعالیت تربیت معلم بود و اعتقاد داشت معلم باید از این مسیر وارد عرصه آموزش و پرورش شود و تخصص های لازم برای ورود به مدرسه و تربیت دانش آموز در راه انقلاب را در این مکتب بیاموزد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: متاسفانه در سایر عرصه ها نخبگان در کشور کنار گذاشته می شوند. مرحوم حیدری هم در آموزش و پرورش مورد کم لطفی مسؤلان قرار گرفت و از شایستگی هایش آنچنان که باید، استفاده نشد اما وی از این کم لطفی ها نرنجید و در تعلیم و تربیت کوتاهی نکرد و برای تربیت نسل آینده که شایسته نظام باشد، کوشش کرد.

به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، مرحوم استاد غلامحسین حیدری در سال ۱۳۲۲ در شهر مشهد متولد شد. وی بعد از اتمام تحصیلات متوسطه در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرد و با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد و سپس در دانشگاه تهران، دوره کارشناسی ارشد را گذراند. وی همینطور در محضر علما و روحانیونی همچون درافشان، شوشتری، مولوی، حکیمی و شهید هاشمی نژاد با معارف و فرهنگ اسلامی آشنا شد.

مرحوم حیدری همینطور بعنوان مدیر امور فرهنگی و روابط بین الملل آستان قدس رضوی و خادم افتخاری حرم مطهر رضوی بود و در سال ۱۳۹۲ هم بعنوان «معلم ماندگار» در سطح کشور انتخاب و ارائه شد. وی در سال ۹۸ بر اثر سکته قلبی درگذشت.





منبع:

1402/02/22
20:07:52
5.0 / 5
605
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر بدید
= ۱ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه

با پروژه آسان زمان را مدیریت کنید، نه پروژه‌ها را !