مدیركل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد

فعالیت 750 دارالقرآن در مدارس كشور

فعالیت 750 دارالقرآن در مدارس كشور

پروژه آسان: مدیركل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از فعال بودن 750 دارالقرآن در مدارس كشور اطلاع داد.


محمدرضا مسیب زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه سه اصل مدرسه محوری، فراگیری در عین اثرگذاری و توسعه مشاركت ها در حوزه فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش دنبال می شود، اظهار داشت: باید فعالیت های قرآنی مدرسه محور باشد، چون كه در صورت برگزاری برنامه ها با محوریت مدرسه تمامی 13 میلیون دانش آموز در حال تحصیل در كشور در این برنامه ها حضور خواهند داشت.
مسیب زاده حفظ قرآن كریم را از تاكیدات مقام معظم رهبری عنوان نمود و اضافه كرد: حفظ قرآن توسط دانش آموزان در آموزش و پرورش دنبال می گردد.
مدیر كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش افزود: در حوزه حفظ موضوعی قرآن 12 عنوان كتاب و برای هر پایه یك كتاب چاپ شده كه بر مبنای آن دانش آموزان بین 20 تا 40 آیه را به همراه ترجمه و خلاصه تفسیر حفظ می كنند، ضمن اینكه در بخش ویژه تدبر هم كه ایستگاه اندیشه نامیده می گردد به تدبر در آیات كتاب الهی می پردازند، به امید اینكه دانش آموزان از این طریق خویش را به آموزه های پرارزش قرآن كریم نزدیك كنند.
وی افزود: هم اكنون نزدیك به دو میلیون نفر از دانش آموزان كشور مشغول حفظ موضوعی قرآن كریم هستند.
مسیب زاده همینطور با اشاره به چاپ 17 عنوان كتاب با مبحث امام شناسی و مصباح الهدی در وزارت آموزش و پرورش اظهار نمود: از ابتدای سال تحصیلی جدید یك میلیون نسخه از این كتاب ها در میان دانش آموزان توزیع شده است. این كتاب ها با هدف آشنایی دانش آموزان با سیره ائمه اطهار(ع) تالیف شده و آنها را با سبك زندگی اسلامی آشنا خواهند كرد.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینكه 750 دارالقرآن در مدارس كشور داریم، اضافه كرد: در هر منطقه از آموزش و پرورش در سراسر كشور یك دارالقرآن فعال است.



1396/10/07
20:36:43
5.0 / 5
4911
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه