بطحائی اعلام كرد

شبكه ای برای مبارزه با صدمه های اجتماعی

شبكه ای برای مبارزه با صدمه های اجتماعی

به گزارش پروژه آسان وزیرآموزش و پرورش در نشست مشترك با ستاد مبارزه با مواد مخدربا اشاره به حساسیت والدین نسبت به صدمه های اجتماعی اظهار داشت: مبارزه با صدمه های اجتماعی نیازمند تغییر رویكرد و همكاری سایر دستگاه هاست.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، صبح امروز سید محمد بطحایی در نشست مشترك وزارت آموزش وپرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر، در ساختمان شهید رجایی، ضمن تقدیر از ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد همكاری با آموزش وپرورش، اظهار نمود: تجارب نشان داده است اگر بخواهیم با صدمه های اجتماعی به صورت ریشه ای برخورد نماییم و به صورت اساسی پیش گیری نماییم باید آموزش های خویش را از دوران كودكی و نوجوانی دانش آموزان آغاز نماییم.
وی اضافه كرد: امروزه در حوزه اجتماعی با یك انفجار اطلاعاتی در فضای مجازی مواجه هستیم و رسانه هایی كه در این فضا فعالیت دارند بسیار موردتوجه هستند، و علی رغم مزایایی كه در فضای مجازی وجود دارد همراه باآسیب هایی هم هست.
بطحایی كودكان و نوجوانان را همواره در معرض صدمه های اجتماعی دانست و خاطرنشان كرد: برای مبارزه با این خطرات، تغییر رویكردهای موجود آموزش وپرورش درمورد صدمه های اجتماعی بسیار ضروری می باشد، هرچند این تغییرات همراه با مقاومت ها، مشكلات و انرژی بر است، اما در آموزش وپرورش ما با جدیت این تغییر رویكرد را پی گیری می نماییم.
وی ادامه داد: نمی توان در داخل مدرسه آموزش های لازمه را به دانش آموزان عرضه داد، اما بگوئیم خارج از مدرسه اعم از كوچه و خیابان و محل ارتباطی با ما ندارد، بلكه باید سایر دستگاه ها و نهادها به كمك آموزشی و پرورشی بیایند و دانش آموزان رادر محیط بیرون مدرسه از در برابر خطرات مصون كنند.
وزیر آموزش وپرورش همكاری قوه قضائیه و برخی وزارتخانه ها وسازمان ها در مبارزه با مواد مخدر را ضروری برشمرد و اذعان كرد: مصرف مواد مخدر حتی اگر به اعتیاد افراد منجر نشود ریشه خیلی از ناهنجاری های اجتماعی همچون طلاق، خودكشی و... خواهد بود.
وی اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در حوزه مبارزه با مواد مخدر را باید با 2 هدف دنبال كرد، یكی اینكه دانش آموز از خطرات ناشی از این صدمه اجتماعی مصون بمانند و دوم؛ دانش آموز بتواند علاوه بر حفظ خود، خانواده، دوستان و... را از مبتلا شدن به اعتیاد مصون بدارد.
عضو كابینه تدبیر وامید خطاب به رسانه ها اظهار داشت: اطلاع رسانی در فضای رسانه ای باید به نحوی باشد كه ضمن حساس كردن جامعه نسبت به صدمه های اجتماعی همچون اعتیاد، به یأس و ناامیدی را در خانواده ها دامن نزنند.
وی اضافه كرد: یكی از برنامه های اصلی وزارت آموزش وپرورش در مبارزه با صدمه های اجتماعی راه اندازی شبكه تعاملی سینا است كه از مجموعه 10 برنامه آن در فاز اول، 2 برنامه به پیشگیری از اعتیاد اختصاص یافته است.
وزیر آموزش وپرورش تصریح كرد: از خصوصیت این تلویزیون مخاطب محوربودن برنامه هاست، ازاین رو هر یك از والدین تنها می توانند با عرضه رمز وارد سیستم شوند و برنامه مربوط به فرزند خودشان را مشاهده كنند.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی عدم امكان ضبط و كپی برداری از برنامه های تلویزیون تعاملی را همچون خصوصیت های شبكه سینا برشمرد و اظهار نمود: تنها مخاطبین خاص می توانند برنامه عرضه شده را مشاهده كنند و هنگام فاصله گرفتن از سیستم برنامه به شكل خود كار قطع می شود، البته حضور و غیاب والدین دانش آموزان هم از خصوصیت های دیگر این تلویزیون تعاملی است.
بطحایی مشغله مدیران مدارس را یكی از موانع اجرای طرح ها در آموزش وپرورش دانست وتصریح كرد: در اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد مدرسه باید محور اصلی باشد و رابطان طرح مستقیما با مسئولین بالادستی ارتباط داشته باشند، ازاین رو اجرای برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیازمند وجود افراد متخصص در هر مدرسه است.


 

1396/11/07
19:04:30
5.0 / 5
5590
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه